Sondaj de opinie Constănțenii dezaprobă modul în care Asociația Litoral - Delta Dunării a cheltuit banii proveniți din taxa de promovare a stațiunii Mamaia

Asociaţia Litoral - Delta Dunării a dat socoteală Consiliului Local Municipal Constanța cu privire la banii colectaţi prin intermediul taxei de promovare a staţiunii Mamaia.
Conform documentului semnat de Corina Martin, în calitate de preşedinte al asociaţiei, în 2013, această entitate a cheltuit, pentru imnul staţiunii Mamaia, acel controversat „Viva Mamaia!”, suma de 213.047,87 de lei. În acelaşi an, asociaţia a dat, pentru finanţarea parţială a cheltuielilor de organizare a celei de-a doua ediţii a Festivalului Antic Tomis, suma de 84.914,91 de lei. Tot atunci, pentru realizarea filmului oficial de promovare a staţiunii Mamaia şi a Satului de Vacanţă, a fost alocată suma de 53.055 de lei.

În 2014, Asociaţia Litoral - Delta Dunării a „chivernisit” banii astfel: 344,89 de lei pentru rezervarea domeniului website-ului staţiunii Mamaia, „servicii consultanţă juridică întocmire regulament Comisie şi consultanţă juridică lunară - 3.000 de lei pentru Regulament” şi „700 de lei/lunar pentru consultanţă acordată de jurist (perioada februarie-decembrie 2014), 183.842,85 de lei pentru contractarea şi lansarea campaniei de publicitate «Mamaya Style» (6 layout-uri)”, adică acea campanie a cărei modificare a fost solicitată în mod expres de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), pe motiv că este discriminatorie şi are conţinut sexist. De altfel, atât asociaţia, cât şi fostul primar Radu Mazăre au fost acuzaţi de discriminare.

Alte sume de bani au fost cheltuite de asociaţie pe şepci şi pentru participarea la diverse evenimente de profil. Spre exemplu, doar pentru participarea la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară (chirie stand şi show) au fost alocaţi 126.579,49 de lei. O altă sumă considerabilă a fost cheltuită pentru promovarea staţiunii la „Fashion Luxury Day” Mamaia, şi anume 75.049,90 de lei. Cu alte cuvinte, asociaţia a dat peste 75.000 de lei pentru a promova staţiunea în cadrul unui eveniment organizat în staţiune. Participarea la ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României a costat, surpriza surprizelor, doar 734,45 de lei, deci cu peste 120.000 de lei mai puţin faţă de ediţia din primăvară.

Interesant este că, în vreme ce şepcile pentru campania „Mamaia Style” au costat 23.486 de lei, organizarea spectacolului pentru deschiderea sezonului estival la 1 Mai s-a ridicat la doar 4.200 de lei.
Anul acesta, Asociaţia Litoral - Delta Dunării alocă 1.000 de lei lunar pentru servicii de consultanţă juridică. De ce are nevoie asociaţia de consultanţă juridică? Participarea la Târgul de Turism de la Tel Aviv a costat 7.374,26 de lei, realizarea materialelor de promovare a staţiunii Mamaia (în limba română, în ebraică şi în germană) - broşura generală de prezentare a staţiunii, de opt pagini, şi „broşura de nightlife Mamaia - Party 'til dawn” de patru pagini au presupus cheltuieli de 33.996,16 lei, participarea la Târgul de Turism de la Berlin - 2.545,89 de lei.

Tot în 2015, pentru participarea la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară, au fost cheltuiţi 93.030,70 de lei. Organizarea evenimentului pentru deschiderea sezonului estival a costat aproape dublu faţă de anul trecut: 8.031,90 de lei. Nu în ultimul rând, pentru realizarea materialelor de promovare a staţiunii Mamaia (în limbile turcă şi italiană): broşură generală de prezentare a staţiunii (8 pagini), broşură de nightlife „Mamaia - party 'til dawn” (4 pagini), DVD şi cutii cu filmul staţiunii Mamaia - 79.318,46 de lei.

Conform documentului semnat de Corina Martin, în 2013 şi 2014, din taxa de promovare a staţiunii Mamaia Asociaţia Litoral - Delta Dunării a încasat 1.800.000 de lei, din care a cheltuit 1.328.079,29 de lei.
 
În acest context, cotidianul ZIUA de Constanţa a derulat, timp de o săptămână, un sondaj de opinie cu următoarea întrebare: „Sunteți de acord cu felul în care au fost cheltuiți, de către Asociația Litoral - Delta Dunării, banii proveniți din taxa de promovare a stațiunii Mamaia?“. La acest sondaj au participat 418 cititori ai cotidianului ZIUA de Constanţa. Dintre aceștia, 89% au votat NU - nu sunt de acord cu felul în care banii proveniți din taxa de promovare a stațiunii Mamaia au fost cheltuiți de către Asociația Litoral Delta - Dunării. Doar 11% dintre respondenți au răspuns afirmativ la acest sondaj de opinie.

Sondajul s-a încheiat pe data de 09.06.2015


 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Oficial și definitiv! Asociaţia Litoral-Delta Dunării, obligată să achite Consiliului Județean Constanța 1,1 milioane de lei

07 Apr 2023 2734

Curtea de Apel va decide dacă CJC trebuie să primească 1,1 milioane de lei de la Asociaţia Litoral-Delta Dunării

14 Dec 2022 1799

Victorie uriașă în instanță pentru Consiliul Județean Constanța! Miza, aproape un sfert de milion de euro

01 Sep 2022 3934

Consiliul Judetean Constanta solicită în instanță peste un milion de lei! De la cine și când se va pronunța instanța

06 Aug 2022 1907

Consiliul Judetean Constanta, demers în instanță pentru recuperarea unor sume de bani. S-a stabilit primul termen

16 Apr 2022 1519

CJC, demers important la Tribunalul Constanța. Miza, peste un milion de lei (DOCUMENT)

01 Apr 2022 1970

Vești proaste pentru Consiliul Județean Constanța! (DOCUMENTE)

15 Feb 2022 8467

Corina Martin, zece ani președinte Cabinetul de Insolvență Cuțov Alina a notificat declanșarea procedurii de faliment a Asociaţiei Litoral - Delta Dunării (DOCUMENT)

03 Feb 2022 5778

11 milioane de lei, de la CJC Asociaţia Litoral - Delta Dunării a intrat în faliment! Ce datorii are (DOCUMENTE)

06 Jan 2022 2603

Corina Martin, mandat de zece ani ca președinte Soarta Asociaţiei Litoral - Delta Dunării va fi decisă azi, la Tribunalul Constanța

13 Dec 2021 2097

Peste 11 milioane de lei de la CJC Falimentul bate la ușa Asociaţiei Litoral - Delta Dunării, prezidată timp de zece ani de Corina Martin

29 Nov 2021 2498

CJC a făcut degeaba consultarea pentru „Strategia de Dezvoltare a Turismului“ Bogdan Bola (PNL) - „În județul Constanța, turismul este admirabil, sublim, dar lipsește cu desăvârșire!“

12 May 2018 3399

Asociaţia pe care „regina Tomiris“ a folosit-o pentru imagine şi contracte pe bani publici îşi cere dizolvarea la Judecătoria Constanţa. A fost adusă la sapă de lemn!

18 Jan 2018 6103

Înfiinţează un organism propriu de promovare După CCINA, Consiliul Judeţean Tulcea s-a retras din Asociaţia Litoral - Delta Dunării

08 Jan 2018 2942

Festivalul Antic Tomis 2014, pe bani publici 1.000 de euro doar pe mofturile Corinei Martin - rochia şi machiajul reginei Tomiris (documente)

18 Jul 2016 9810