31 Aug, 2012 15:24
1818
Din cauza necomunicării între instituţiile statului, amenda pentru lipsa rovinietei este aplicată abuziv firmelor de leasing şi uneori foştilor proprietari auto, scrie Capital.
În urmă cu mai bine de un an, avocatul Piperea semnala aberaţia prin care statul impune amenzi pentru neplata unui tarif, în speţă rovinieta. Pentru că rovinieta nu este o taxă, aşa cum cred mulţi, ci un tarif plătit unei societăţi comerciale - Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) - pentru utilizarea drumurilor. Fiind vorba de un tarif, avocatul se întreba, pe bună dreptate, de ce nu s-ar da o ordonanţă pentru neplata gazelor sau facturii la telefonie.
CNADNR a ajuns să aplice amenzi pentru lipsa rovinietei firmelor de leasing, şi nu clienţilor utilizatori ai maşinilor.
Conform legii, obligaţia de plată a rovinietei revine utilizatorului maşinii, respectiv utilizatorului din contractul de leasing. Cu toate acestea, CNADNR încadrează greşit maşinile care circulă fără rovinietă şi sunt obiecte ale unui contract de leasing, trimiţând amenda către finanţator.
În plus, procesul-verbal de
contravenţie este trimis societăţii de leasing şi include două părţi: o
amendă contravenţională (cuprinsă între 250 lei şi 4.500 lei, în funcţie de
vehicul) şi o înştiinţare de plată a unui tarif de despăgubire pentru CNADNR
(care reprezintă de fapt contravaloarea rovinietei pe un an, cuprinsă între 28
euro şi 1.210 euro). Ciudat este că amenda contravenţională este la rândul
ei formată din două sume: 10% din sumă către Trezorerie (fiind
înregistrat ca venit la bugetul de stat) şi 90% din sumă către o direcţie a
CNADNR. Dacă amenda este achitată în termen de 48 de ore, valoarea ei se reduce
la jumătate, iar suma ce ar reveni în acest caz CNADNR este echivalentă cu
valorea rovinietei pe 12 luni. Aşadar, pentru lipsa rovinietei, plăteşti de cel
puţin două ori valoarea acesteia pe 12 luni şi încă o sumă la Trezorerie.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: