Amenzi de până la 4.000 de lei pentru magazinele online

Legislația din România obligă magazinele online să îi informeze pe potențialii clienți încă dinaintea achiziționării produsului asupra dreptului de a returna produsul comandat în termen de 14 zile calendaristice de la data achiziției. Cifrele din piață arată că sub 10% din magazinele online respectă noile prevederi ale OUG 34/2014, informează capital.ro.

Clienții nu sunt obligați să ofere vreo explicație sau un motiv anume pentru retur. Totodată, magazinele online sunt obligate, pe lângă înştiințarea clienților, să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1).

Lipsa acestui formular de pe website-urile magazinelor online şi neînştiințarea clienților poate atrage amenzi de până la 4.000 lei, iar perioada în care clientul poate returna produsul comandat se măreşte de la 14 zile până la 12 luni, conform OUG 34/2014.

Prin acestă lege, magazinele online sunt obligate să înştiințeze consumatorii cu privire la condițiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului de retragere şi să pună la dispoziție utilizatorilor formularul tipizat de retragere (vezi art. 6, alin. h şi art. 11, alin. 1 din OUG 34/2014).



Sursa: capital.ro
Sursa foto: b365.ro

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Dacă deții un business activ exclusiv în Constanța, poți apela la optimizare SEO locală!

19 Jun 2023 952

Fostul șef al CRPECA Constanța, Marius Oprișan avertizează „Etnobotanicele au revenit în magazinele fizice și online!"

14 May 2023 1653

Noi idei prin care poți vinde mai mult, printr-un magazin online, în 2022

09 Feb 2022 1750

Febra Black Friday 2021! Câți dintre români intenţionează să cumpere cel puţin un produs. Ce spun cercetătorii

09 Nov 2021 1358

Interviu online cu Amel Mocanu-Tarabih, avocat în Baroul Constanța „Consider oportună introducerea testelor rapide la intrarea în magazinele nealimentare pentru cei ce nu au un certificat verde“

06 Nov 2021 7788

6 jucători importanți din E-Commerce s-au alăturat demersului GPeC de a sprijini magazinele online înscrise în Competiția GPeC 2021

16 Sep 2021 3342

Școala de Iarnă GPeC Online 24-28 feb. 2021 Cursuri intensive de E-Commerce și Digital Marketing

11 Feb 2021 2960

#alegeriparlamentare2020 Dana Dina (PNL) - „Vreau să vin în sprijinul antreprenorilor care sunt încercați în această perioadă”

10 Nov 2020 2600

Gala Premiilor eCommerce 2020 ediția de 15 ani, și-a desemnat câștigătorii

05 Nov 2020 3428

Competiția GPeC unicul instrument din România dedicat optimizării magazinelor online pentru a vinde mai mult

05 Aug 2020 2350

Măsuri luate de lanțurile de magazine împotriva COVID-19. Comenzi online, nou program de funcționare al magazinelor Mega Image, stocuri suficiente și panouri transparente la casele de marcat

25 Mar 2020 1375

GPeC SUMMIT și iSense Solutions dezvăluie primele rezultate ale studiului privind piața de comerț electronic din România

31 Oct 2019 3047

Consiliul Concurenței lansează „Monitorul prețurilor produselor alimentare”. Care sunt lanțurile de magazine participante la proiect

15 Oct 2019 1483

77 de magazine online concurează pentru titlul de Magazinul Anului în E-Commerce în cadrul Competiției GPeC 2019

17 Jul 2019 2595

Studiu GPeC Strategia de marketing, produsele comercializate și serviciul de Customer Support – factorii esențiali pentru succesul magazinelor online

22 Apr 2019 1885