18 Oct, 2017 18:00
2755
"O să introducem un amendament, pentru că OUG 107/1999 modificată deja este în acest moment la Camera Deputaților, astfel încât nicio agenție de turism nu va mai putea vinde pachete de servicii turistice mai devreme de un de zile. S-au vândut pachete de către Omnia Turism în martie 2017 până în noiembrie 2018. Nici nu exista nici planul de zbor al companiilor aeriene. Deci, early booking-ul și vânzarea de servicii mai devreme de 12 luni vor fi interzise. O să impunem printr-un amendament și va exista și o sancțiune, inclusiv ridicarea licenței de turism, dacă vinde cineva așa ceva", a precizat Mircea Titus Dobre într-o conferință de presă referitoare la situația Omnia Turism, în urma decesului patronului, George Negru.
"Avem pe site la consultare publică o declarație privind activitatea desfășurată de agențiilor de turism în care acestea trebuie să declare o dată la trei luni mai multe lucruri, cum ar fi: numărul total al turiștilor contractați, numărul turiștilor plecați în afara țării, valoarea totală și numărul pachetelor de servicii turistice vândute către străini, către români, dar și valoarea pachetelor reziliate sau anulate, etc. Toate aceste date vor fi asumate de către administratorii companiilor de turism", a adăugat ministrul Turismului.
"Până la data de 17.10.2017 am retras 88 de licențe în urma controalelor. Deocamdată nu avem alte controale la agențiile de turism. Toate retragerile de licențe vor fi postate pe site, pentru că avem agenții cărora li s-a ridicat licența, dar nu putem acum să generalizăm că ceea ce s-a întâmplat cu Omnia este valabil cu toți operatorii care dețin agenții de turism. Nu înseamnă să nu mai avem încredere în agențiile de turism. Nu sunt de acord cu acest lucru, dar trebuie să fim și noi mai atenți", a spus șeful de la Turism.
"Partea fiscală o verifică doar ANAF, pentru că noi nu avem specialiști pe partea de fiscalitate. Doar ANAF poate verifica unde se duc banii încasați din pachetele turistice. Sunt 2.000 și ceva de agenții în România, iar ANAF nu poate acum să se ducă la toate acestea. Noi avem doar 16 oameni pe partea de control, dar vom suplimenta după ce vom face partea de descentralizare și vom mai avea încă 16 posturi, deci 32 de oameni pe control", a menționat Dobre.
"Noi vorbim de o piață de pachete de servicii turistice vândute în România de peste 800 de milioane de euro, fără transport aerian. Eu nu cred că nu există în România companii de asigurări care nu vor să intre pe o astfel de piață. Eu vorbesc ca orice parchet de servicii turistice să fie garantat la vânzare și nu vorbim despre un fond de garantare. Pe mine mă interesează să fie garantat pachetul de servicii turistice la vânzare. Deocamdată nu avem acest ordin ca să facem această parte. Pe OUG 107 modificat am introdus mai multe instrumente financiare pentru garantare pachete de servicii turistice. Dacă un cetățean se duce la o agenție de turism, în afară de voucherul de cazare trebuie să i se dea și o asigurare a pachetului, dar care să includă și repatrierea, dacă mai sunt cazuri ca în situația Omnia când cazarea nu era achitată", a subliniat Dobre.
"Vrem să fie mai mult decât o garantare pentru o companie în fața asiguratorului. Deci, este vorba de o scrisoare de garanție bancară, dar și compania trebuie să pună ceva, și mai vine și statul cu o garanție de până la 80%. Acestea sunt ideile la Ministerul Turismului. Noi lucrăm la acest proiect. Nimeni nu a venit cu aceste soluții, noi le-am pus pe masă", a explicat șeful MT.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: