Grea e viaţa pe navă Ce a constatat o inspecţie pe vasele aflate la operare în porturile maritime româneşti

Un număr de 22 de nave din cele 29 verificate la începutul acestei săptămâni au primit avertisment din cauza unor nereguli descoperite, iar una dintre acestea a fost chiar reţinută pentru o perioadă scurtă până la remedierea deficienţelor.
Verificările au fost făcute de echipe formate din reprezentanţi ai sindicatelor navigatorilor, docherilor şi autorităţilor portuare.
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor în România, Adrian Mihălcioiu, coordonator al acestor verificări în România, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că au fost controlate 29 de nave, care se aflau în porturile maritime în perioada 13-15 mai, atunci când a avut loc această inspecţie, iar 22 dintre acestea au primit avertisment din cauza unor nereguli.
"Avertismentele au fost acordate pentru 22 de nave, şapte nu au primit avertismente. Avertismente au fost date pentru una sau mai multe probleme. Cea mai gravă - şapte navigatori ale căror certificate sunt suspecte de a nu fi reale. De asemenea, 20 nave nu aveau contracte colective, 19 nave aveau salarii sub cel minim, patru nave nu aveau nicio formă de contract, şapte nave aveau probleme cu echipamentele de protecţie a muncii. Am găsit bucătari fără haine corespunzătoare, fără bonetă, navigatori care lucrau fără mănuşi, fără bocanci, în şlapi, fără salopete, îmbrăcaţi cu cămăşi", a afirmat Adrian Mihălcioiu.
Nereguli cu duiumul
El a mai spus că alte două nave înregistrau întârzieri la plata navigatorilor între două şi trei luni, dar situaţia aceasta este pe cale să se rezolve.
De asemenea, o navă a fost reţinută de autorităţile portuare pentru că avea documente expirate, dar a putut pleca după ce şi-a reînnoit actele.
Echipele de control au mai descoperit că majoritatea navelor aflate în porturile maritime româneşti aveau peste 20 de ani de când fuseseră construite, iar după această perioadă armatorii se gândesc să le înlocuiască.
"Am găsit o navă de 49 de ani. Sub 10 ani nu era nicio navă, între 10-20 ani erau 14 la sută, între 20-30 de ani - 31 la sută, iar peste 40 de ani- 14 la sută. După vârsta navelor ne dăm seama şi de problemele care pot exista aici. Deci, în principal flotele sunt ţinute 20 de ani. Peste 20 de ani până în 30 armatorii se gândesc să facă ceva cu ele", a explicat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.
De asemenea, din cei 336 de navigatori de la bordul celor 29 de nave, 146 erau sirieni, 60 filipinezi, 47 egipteni, iar 37 erau români. Adrian Mihălcioiu a precizat că doar 13 la sută din navigatori erau europeni.
"Nu prea avem loc pe aceste nave, aceste nave sunt în general atribuite non europenilor, acelor categorii de navigatori care acceptă orice fel de condiţie", a mai spus Mihălcioiu.
El a menţionat că aceste verificări au confirmat faptul că pentru navigatorii din Marea Neagră acesta este un loc de muncă periculos.
"Marea Neagră este o mare periculoasă, este un loc de muncă foarte periculos, cred că cel mai periculos din lume la ora asta exceptând zonele cu piraterie, zonele cu probleme: Somalia, Nigeria, sau zonele de război. Este o zonă unde nave care vin de pe Dunăre şi merg pe mare se scufundă, sunt pierderi de vieţi omeneşti, accidente de muncă, oameni necalificaţi, care sunt luaţi pentru bani puţini şi care pot produce accidente de muncă extraordinar de mari, cu pierderi de vieţi omeneşti", a mai afirmat liderul SLN.
El a precizat că în urma controlului realizat între 13 şi 15 mai în porturile maritime din Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, România, Bulgaria au fost verificate 130 de nave, 98 dintre acestea au primind avertismente pentru diferite nereguli la bord, iar trei fiind reţinute. De asemenea, cu prilejul acestor inspecţii a fost recuperată suma de 75 de mii de dolari pentru navigatori.
Sursa: mediafax.ro

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Primarul Constanței pierde definitiv procesul pe locurile de parcare pentru persoanele cu dizabilități (MINUTA)

28 Mar 2024 5691

Inspecția Judiciară caută zece magistrați pentru Direcția de Inspecție pentru Procurori! Până când se depun cererile de înscriere în concurs

22 Mar 2024 712

DGASPC cheampă AJPIS Constanța în instanță! Este vizat anularea procesului verbal de la Centrul de Recupeare „Artemia” Techirghiol

25 Feb 2024 772

AJPIS Constanța Primele plăți pentru beneficiarii venitului minim de incluziune

23 Feb 2024 627

Primăria Constanța, obligată să repartizeze locuri de parcare gratuită persoanelor cu dizabilități! Primarul pierde procesul (MINUTA)

21 Nov 2023 1182

Verdict în așteptare pentru Primăria Constanța! Instituția a fost obligată să repartizeze locuri de parcare gratuită persoanelor cu dizabilități

08 Nov 2023 971

Primăria Constanța, obligată să repartizeze locuri de gratuită persoanelor cu handicap. Primarul s-a adresat judecătorilor

27 Oct 2023 1394

AJPIS Reuniune oficială pe tema venitului minim de incluziune, la Constanța. Ce s-a discutat

25 Oct 2023 890

Șeful AJPIS Constanța, în proces cu instituția-mamă. Decizia Tribunalului (MINUTA)

25 Oct 2023 952

ARSVOM bagă în reparații remorcherul Hercules. Iată cui i-a fost atribuit contractul! (DOCUMENT)

23 Oct 2023 913

Tribunalul, verdict în așteptare în procesul deschis de șeful AJPIS Constanța instituției-mamă

11 Oct 2023 975

Laura Constandin, șeful AJPIS Constanța, termen azi la Tribunal în proces cu Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială

11 Oct 2023 775

AJPIS Constanța Ce agenții asigură comunicarea cu beneficiarii prin call-center?

20 Sep 2023 914

Licitații Constanța Bio Tech SRL va inspecta conductele de canalizare pluvială din centrul istoric al municipiului (DOCUMENT)

19 Sep 2023 945

Garda Națională de Mediu Acțiune amplă pe litoral. Prima zi de control s-a lăsat cu mai multe amenzi

01 Aug 2023 1098