Incident naval Un cargou turcesc a lovit nava de patrimoniu ”Republica”!

Un incident naval neplăcut a avut loc în portul Tulcea. Un cargou sub pavilion turcesc a lovit nava de patrimoniu Republica, ancorată în zona portului turistic Tulcea. Accidentul s-a produs în jurul orei 11.00. Din primele informaţii, se pare că nava ar fi avut probleme tehnice, iar vântul foarte puternic a împins-o spre faleza tulceană, acolo unde sunt ancorate ambarcaţiunile turistice şi nu numai.
 
Cargoul turcesc ”Sahin Kaya” a reuşit să arunce ancora însă a lovit la mal nava de patrimoniu ”Republica”, una dintre ultimele nave cu zbaturi, transformată de ceva timp în muzeu plutitor, aflat în administrarea Primăriei Tulcea, potrivit ziaruldetulcea.ro.
 
Când au văzut cargoul apropiindu-se de mal, mai mulţi oameni ce se aflau pe pontonul de la care se efectuează trecerea peste Dunăre au rupt-o la fugă. Din fericire nu au fost înregistrate victime, la faţă locului sosind reprezentanţii Căpităniei Tulcea, dar şi un echipaj de la SMURD. Nu a fost nevoie, din fericire, de intervenția medicilor de la ambulanță. Mai mult, după câteva minute echipajul navei a reuşit să repornească motorul şi să se îndepărteze de mal.
 
În urmă cu câţiva ani Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a investit aproximativ 1 milion de lei pentru ca nava de patrimoniu să nu fie distrusă. Dacă nu se investea această suma, „Republica “risca să se scufunde”, au explicat experţii care au fundamentat importantă acestei investiţii, scriu jurnaliștii de la ziaruldetulcea.ro.
 
Nava Republica a fost construită în anul 1903 la Şantierul naval din Linz, Austria, pentru Societatea de navigaţie comercială M.F.T.R. A purtat iniţial denumirea de Csobanc. În septembrie 1916, nava a fost adaptată scopurilor război în Şantierul din Altofen, aparţinând societăţii austriece D.D.S.G., fiind armata cu tunuri, mitraliere şi 30 de mine, ea funcţionând în timpul Primului Război Mondial că nava de patrulare. La 20 septembrie 1916, acţiona în amonte de Orşova (km 955), iar în cursul lunilor următoare a participat la ranfluarea unor nave scufundate în zona.

În 1917, nava a fost dezarmată şi returnată navigaţiei civile, iar în anul următor a fost sechestrată în zona Dunării de Jos şi considerată captura de război. La sfârşitul primului război mondial, în perioada de scurtă existenţa a Republicii Sfaturilor din Ungaria, a primit numele de Munka. A fost preluată de statul român în contul unor despăgubiri de război ale Austro-Ungariei şi a schimbat succesiv denumirea în Arad (1919-1930), Căpitan-comandor Păun (1930-1944) şi Republica (1947-prezent).

Supravieţuitoare al celui de-al doilea război mondial, în timpul căruia a fost implicată în luptele pe Dunăre că nava de comandament, a continuat să funcţioneze că nava de comandament a Marinei Militare Române.

La bordul navei Republica au urcat de-a lungul vremii, personalităţi de prim rang, cum au fost generalul Von Mackensen, comandantul frontului austro-ungar din timpul Primului Război Mondial, amiralul Wulf, comandantul Donau Flotile a Marinei Austro-Ungare, Gheorghe Gheorghiu-Dej, Nikita Sergheevici Hruşciov, amiralul sovietic Gorscov, fondatorul flotei de război moderne a U.R.S.S. şi comandantul flotei sovietice, scrie ziaruldetulcea.ro.
 
Citește și Un cargou a intrat în nava muzeu Republica

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.