Schimbări majore în învăţământ Ministerul Educaţiei pregăteşte surprize elevilor

 
Ministerul Educaţiei se gândeşte serios să facă pentru anul viitor câteva schimbări. Se ia în calcul reintroducerea examenului de admitere la liceu, fără a se elimina Evaluarea Naţională, introducerea Treptei a II-a în clasa a zecea şi Bacalaureat diferenţiat în funcţie de profilul liceului.
Ministerul Educaţiei vrea să facă schimbări majore chiar de la anul. Pe masa ministrului Educaţiei sunt propuneri venite din partea sindicatelor din Educaţie, dar şi din partea asociaţiilor reprenzentative ale elevilor, informează România TV.

„A existat propunerea să rămânem pe Evaluările Naţionale. Dezavantanjele sunt clare: la un anumit liceu pot să ajungă să studieze unii elevi care nu şi-au dorit acest lucru sau şi-au dorit alt profil sau nu au abilităţile necesare pentru acel liceu. Ei ocupă locul pentru că le permite media, în detrimentul altora care ar avea abilităţile necesare. A existat propunerea de reintroducere a examenului de admitere. Există şi aici un dezavantaj major. Cu media 9,75 un elev pică dacă la liceul respectiv s-a intrat cu 9.80. El va ajunge să studieze pe locurile vacante într-o clasă de o calitate departe de capacităţile lui. Prin repartizare computerizată poate ocupa un loc la un alt liceu foarte bun. E un subiect delicat, înclin să cred că e necesară o variantă hibrid între aceste două modalităţi", a precizat ministrul Sorin Câmpeanu.

Potrivit jurnalul.ro, citat de România TV modificări importante se propun şi în ceea ce priveşte Evaluările Naţionale. Pe lângă probele care există în prezent (Limba şi literatura română, Limba maternă şi proba transdisciplinară la Matematică şi Ştiinţe), se propun încă două probe orale (la o limbă străină şi una de evaluare a competenţelor civice şi sociale) şi una practică, de utilizare a calculatorului. Propunerea este ca toate trei să fie susţinute în timpul anului şcolar.

Una din cele mai importante modificări propuse vizează reintroducerea examenului de Treapta a II-a. Încă nu se ştie exact dacă va fi la fel ca examenul de la clasele a IV-a sau a VI-a, adică va conta doar pentru evaluarea elevului sau va fi luat în calcul ulterior în stabilirea altor ierarhii sau admiteri.

Toţi cei care trec prin această evaluare la clasa a zecea, fie că iau nota 2, fie că iau nota 10, trebuie să îşi continue studiile până la clasa a douăsprezecea.

Nici Bacalaureatul nu ar trebui să mai semene cu cel de acum dacă se vor adopta propunerile. Iniţiatorii proiectului propun ca probele scrise de la examenul de Bacalaureat să se susţină după încheierea cursurilor. Probe scrise vor fi susţinute la: Limba şi literatura română - probă comună; Limba şi literatura maternă - probă comună pentru elevii care au urmat studii într-o limbă a minorităţilor naţionale. Alte două probe scrise vor fi diferenţiate. Astfel, pentru profilul real din filiera teoretică examenele vor fi la matematică şi o probă la alegere dintre fizică, chimie, biologie şi informatică. Pentru profilul umanist din filiera teoretică proba obligatorie va fi la istorie, iar proba la alegere la geografie, economie, sociologie, filozofie, psihologie. Probele orale de la examenul de Bacalaureat ar urma să fie susţinute în cursul anului şcolar.

Anul școlar 2015-2016 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 177 de zile lucrătoare, conform unui ordin al ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, publicat în Monitorul Oficial.



Sursa: România TV
Sursa foto: informatia-zilei.ro
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Avocatul Alexandru Bajdechi, fostul președinte al Asociației Elevilor Constanța, a dat în judecată Ministerul Educației. Cere depăgubiri de zeci de mii de lei

10 Apr 2024 3327

Sondaj de opinie Mulțumiți de arondările școlare? Nu, spun 67% dintre respondenți

07 Apr 2024 435

Ministerul Educației a lansat în consultare publică Strategia Națională pentru Susținerea Părinților 2024 – 2030 (DOCUMENTE)

04 Apr 2024 475

Ministerul Educației a pus în consultare publică regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a centrelor județene și de resurse și asistență educațională (DOCUMENTE)

04 Apr 2024 583

Ministerul Educaţiei a deschis un apel de proiecte pentru dezvoltarea competenţelor digitale

04 Apr 2024 446

Ministrul Educației, Ligia Deca, s-a întâlnit cu mai mulți reprezentanți de la numeroase federații. Iată ce s-a discutat

01 Apr 2024 534

Ministerul Educației Iată care sunt cele mai frecvente întrebări și răspunsuri legate de înscrierea la școală

01 Apr 2024 535

Părinții din Constanța susțin instalarea sistemelor de supraveghere audio-video în unitățile de învățământ preuniversitar

01 Apr 2024 458

Sunteți mulțumiți de arondările școlare stabilite pentru înscrierea în învățământul primar anul acesta?

31 Mar 2024 556

Ministerul Educaţiei a pus în consultare publică Planul naţional de combatere a violenţei şcolare

29 Mar 2024 567

Ministerul Educației Proiect de modificare Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 și a Legii învățământului superior nr. 199/2023

25 Mar 2024 600

Ministerul Educației a pus în consultare un proiect privind mobilitatea academică a studenților

22 Mar 2024 447

Ministerul Educației Proiectul de ordin privind aprobarea indicatorilor de eficiență și de impact ai programului „Masă sănătoasă”, în consultare publică

15 Mar 2024 514

Ministerul Educației, anunț de ultim moment despre procedura de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor/ preșcolarilor/elevilor în formațiunile de studiu

13 Mar 2024 676

Ministerul Educației Lista unităților școlare din Constanța care au în uz câte o clădire încadrată în clasele de risc seismic (DOCUMENT)

08 Mar 2024 1379