Montarea echipamentelor antiseismice la noul pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră începe mâine

Operațiunile de montare a aparatelor de reazem antiseismic la noul pod rutier construit peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, în aval de ecluza Agigea, vor începe mâine dimineață.
Directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CNAPM), Valeriu Ionescu, a declarat, pentru Agerpres, că atât antreprenorul general al podului - Apolodor Comimpex SRL, cât și reprezentanții firmei subcontractoare - Tigitrans SA au dat asigurări că în maximum trei săptămâni lucrările de montaj vor fi finalizate, iar podul va fi deschis circulației rutiere.
 
"Practic, constructorul a anunțat că, în funcție de condițiile meteo, lucrarea poate să dureze și doar două săptămâni, dar un grafic de execuție va fi întocmit abia după montarea primelor două aparate la un capăt de tablier. Operațiunea în sine, ca și echipamentele de fabricație germană marchează o premieră mondială. Aceste echipamente de generație nouă și cu o nouă soluție constructivă sunt proiectate să preia oscilațiile din construcție în cazul unui cutremur de 9 grade pe Richter și sunt instalate pentru prima dată în lume la podul nostru", a afirmat, pentru Agerpres, Valeriu Ionescu, reprezentantul beneficiarului lucrării.
 
Călin Marinescu, reprezentantul Tigitrans SA, a precizat că în total vor fi montate 16 aparate de reazem antiseismic, câte patru pe fiecare punct de sprijin de pe cei doi piloni principali și alte două pile culee.
 
"Tehnologia de montaj impune ridicarea tablierelor cu ajutorul unor prese speciale de 2.000 de tone forță, scoaterea aparatelor provizorii de rezonanță realizate din neopren, care au fost amplasate inițial, la construirea podului, introducerea aparte de reazem antiseismic și fixarea lor definitiv pe intradosul podului, cu sudură", a explicat Marinescu.
 
După finalizarea montajului, noul pod va fi deschis circulației rutiere pe toate cele patru benzi, interconectând deocamdată doar sectoarele de nord și sud ale Portului Constanța prin porțile 7 și 10 B cu A2. De asemenea, se estimează că în următoarele două luni va fi finalizat și segmentul de drum care va conecta capătul de sud al noului pod cu DN 39 (Constanța — Vama Veche), la intrarea în Eforie Nord.
 
Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre — Marea Neagră este o investiție de aproximativ 28 de milioane de euro, realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL pentru CNAPM Constanța, 70% din investiție fiind asigurată din fonduri structurale europene. Noul pod este amplasat în aval de ecluza Agigea și elimină tranzitul rutier greu de la porțile 7 și 10B ale portului, prin municipiul Constanța.
 
Întreaga construcție este proiectată precum cel mai mare pod susținut de cabluri din oțel (hobane) din România, cu înălțimea maximă de 65 de metri și deschiderea maximă de 200 de metri între piloni. Lungimea totală a podului, incluzând bretelele de acces, este de 2,5 kilometri. Podul este susținut de 16 piloni, pilonul principal de susținere a căii de rulare având 116 metri înălțime. Toate componentele metalice, 18 tronsoane și patru stâlpi de susținere au însumat peste 3.200 de tone de tablă specială, debitată și sudată într-o cale rutieră cu lungimea de 280 de metri și lățimea de aproape 17,5 metri, construită în totalitate în Portul Agigea, pe șantierul Companiei TIGITRANS.
 
Construcția, adjudecată prin licitație la valoarea de 23 de milioane de euro, a ajuns să coste în final peste 28 de milioane de euro, fiind necesară și modificarea proiectului inițial, întocmit în anul 2005. Investiția este realizată din fonduri structurale prin Programul Operațional Sectorial (POS) — Transporturi fiind inclusă în cadrul proiectului "Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara Axelor Prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport''.
 

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Podul inalt

14 Sep, 2015 00:39

In ce constau acele aparate "anti-seismice"? La orice pod de o asemenea "anvergura" acele aparate seismice sunt de fapt niste bile sau pistoane hidraulice... Adica, pe fiecare picior al podului, picior care sustine tablierele prin hobane...Teoretic, acele sisteme ar fi trebuit montate odata cu hobanele... Adica nu ultimele... Acele sisteme "anti-seismice" de fapt sunt corp comun cu sustinerea tablierelor, aka hobanele... Dar, ce stiu eu... nu sunt arhitect, chiar nu sunt... este vorba doar de structura si rezistenta structurala... Dar asta n-are nici o treaab in acest caz... Deloc..

Articole asemanatoare

Doctor Honoris Causa al Universității „Ovidius” Constanța In memoriam Șerban Papacostea, reputatul academician care a fost deținut politic la Canal

05 Apr 2024 745

Canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Alba - Midia Năvodari se modernizează în vederea creșterii siguranței navigației (DOCUMENT)

27 Mar 2024 659

Știri Constanța Accident rutier în apropierea canalului Dunăre-Marea Neagră! Șoferul a fugit de la fața locului

26 Mar 2024 690

Mașină răsturnată în canal, în urma unui accident, între Cumpăna și Agigea, județul Constanța

25 Mar 2024 1194

Licitație organizată de Consiliul Județean Tulcea, contestată la CNSC. Ce decizii au fost dictate?

18 Mar 2024 434

Cumpărări directe Constanța SC Apă Canal Proiect SRL, contract de 110.000 lei cu Primăria Năvodari (DOCUMENT)

16 Mar 2024 614

ZIUA LIVE. Florin Goidea, director general al ACN Constanța „Canalul este una dintre realizările poporului român. Îmi pare rău că a fost blamat “ (VIDEO)

14 Mar 2024 1023

Trei turiști, răniți în Deltă, după ce un copac a căzut peste ei

13 Mar 2024 635

Constănțeanul supărat Lipsa iluminatului public, în zona podului de la Agigea, un pericol pentru cetățeni. Ce spun autoritățile?

26 Feb 2024 989

Primarul municipiului Constanța „Procesul de ridicare la cota străzii al capacelor de canalizare ne-ar costa undeva la 10 milioane de euro“ (VIDEO)

13 Feb 2024 1158

Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac - „Începând de astăzi devine activ canalul meu de WhatsApp“

26 Jan 2024 834

Primăria Horia, județul Constanța, reabilitează strada Nucilor

22 Jan 2024 713

Primarul Vergil Chițac vrea să comunice cu constănțenii printr-un canal de Whatsapp

21 Jan 2024 871

Cel mai impresionant patinoar natural își deschide porțile! Iese la lumină după doi ani de așteptare

21 Jan 2024 809

Dosar de anulare a unui act administrativ, la Tribunalul Constanța Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile vs. Ministerul Transporturilor

16 Jan 2024 631