Normele metodologice pentru programul 'Școală după școală', aprobate. Ce prevede programul

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a aprobat, prin ordin, modificarea metodologiei de organizare a programului 'Școală după școală' (SDS). Intervențiile punctuale vizează adaptarea programului la nevoile actuale ale sistemului de învățământ preuniversitar, respectiv deschiderea sa într-o mai mare măsură către comunitate.
 
Astfel, în noua abordare, programul 'Școală după școală' devine o formulă complementară activității școlare obligatorii care, prin modalități integrate de sprijin, are ca obiective prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii, creșterea performanțelor școlare, învățarea remedială și accelerarea învățării prin activități educative, recreative și de timp liber.
 
De asemenea, urmărește dezvoltarea personală și integrarea socială, precum și menținerea elevilor într-un spațiu securizat, ca alternativă la petrecerea timpului liber în medii cu potențial de dezvoltare a unui comportament deviant.
 
Oferta de program SDS va fi proiectată astfel încât să răspundă nevoilor tuturor elevilor și cu prioritate, nevoilor elevilor aparținând grupurilor dezavantajate.
 
În învățământul primar, programul 'Școală după școală'cuprinde activități de educație, complementare activității didactice, corelabile cu activități de susținere și de dezvoltare personală a elevilor. Activitățile de educație se referă la supraveghere și îndrumare în efectuarea temelor, dar și la recuperare pentru elevii cu dificultăți cognitive. Activitățile de susținere și dezvoltare personală destinate elevilor cuprind, între altele, măsuri de recuperare pentru elevii cu tulburări emoționale sau de limbaj, activități de dezvoltare pentru elevii capabili de performanță, activități de încurajare a lecturii independente sau proiecte tematice propuse de elevi sau părinți, cadre didactice etc.
 
În învățământul secundar, programul include activități de educație care trebuie corelate cu activitățile de susținere și de dezvolare personală. Pachetul de activități de educație cuprinde activități de suport pentru efectuarea temelor și activități remediale în timp ce pachetul de activități de susținere și de dezvoltare personală a elevilor cuprinde, printre altele, asistență psihopedagogică pentru recuperarea decalajelor de învățare, consiliere psihologică și consiliere în carieră, respectiv activități pentru accelerarea învățării și pentru performanță. Fiecare unitate de învățământ, în funcție de grupurile-țintă, concepe module adecvate de pachete de activități.
 
Finanțarea programului are patru paliere: bugetul autorităților locale, bugetul de stat constituit pentru elevii proveniți din grupurile dezavantajate, programe finanțate din fonduri europene sau naționale și activități școlare și extrașcolare, donații, sponsorizări, prin suportul financiar al asociațiilor de părinți, ai organizațiilor nonguvernamentale etc., cu respectarea legislației în vigoare.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

UPDATE Galați 100 de elevi și profesori evacuați după ce un elev de clasa a VIII-a a adus un obuz la școală (Galerie FOTO+VIDEO)

14 Mar 2024 759

Originar din Medgidia Lucian Grigorescu, un pictor considerat ca „dintre cei mai interesanți, mai complecși și mai personali postimpresioniști” la nivel mondial

31 Jan 2024 1063

Originar din Tulcea Romulus Bărbulescu și destinul potrivnic al actorului de renume

26 Jan 2024 789

In Memoriam. Ion Pelivan - Ctitor al Marii Uniri (1876-1954)

26 Jan 2024 481

Sondaj al Ministerului de Interne Aproximativ 70% dintre elevi doresc ca anul școlar viitor să fie organizat în continuare pe module

18 Dec 2023 866

#DobrogeaDigitală Gimnaziul industrial din Cernavodă - „Ei sunt chemaţi să fie promotorii vieţii industriale de mâine“

30 Nov 2023 1788

#DobrogeaDigitală Gimnaziul „Principesa Elena“ din Cernavodă - „Inaugurarea localului s-a făcut cu o deosebită solemnitate“

29 Nov 2023 1862

#DobrogeaDigitală Învățătorii din Cernavodă dintre anii 1918 – 1936 (II)

20 Nov 2023 2016

#DobrogeaDigitală Învățătorii din Cernavodă dintre anii 1918 - 1936

17 Nov 2023 2263

#DobrogeaDigitală Preotul Dimitrie Chirescu din Cernavodă (II) - „De multe ori era supus la chinuri şi ameninţat cu moartea“

31 Oct 2023 2054

#DobrogeaDigitală Preotul Dimitrie Chirescu din Cernavodă (I) - „A isbutit să mulțumească toate naționalitățile“

26 Oct 2023 2313

#DobrogeaDigitală Vizita lui Ion Bănescu în Cernavodă - „Nu numai la Cernavoda, dar de la o margine la alta a Dobrogei, a înfiinţat şcoli“

23 Oct 2023 2157

#DobrogeaDigitală Școala din Cernavodă până în anul 1877 -„ Funcţiona într-o cameră din dosul locuinţei preotului“

19 Oct 2023 2222

Știri Constanța Autobuzele CT BUS ale mai multor linii vor avea traseu modificat două seri la rând

19 Oct 2023 1046

Panică la o școală! Elevii au fost evacuați. Ce s-a întâmplat în unitatea de învăţământ

19 Oct 2023 1182