13 Jul, 2014 18:12
2653
Cosmin BELE
Reprezentanţii Comandamentul Operativ pentru Depoluare Marină au continuat, astăzi, operaţiunile de identificare a sursei de poluare cu hidrocarburi în apropierea capătului digului de larg, în zona în care s-au scufundat, în anul 1995, navele Paris şi You Xiu, transmite Cancelaria prefectului de Constanţa. Reprezentanţii Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) au finalizat operaţiunea de poziţionare şi fixare a barajului plutitor pentru prevenirea poluării. De asemenea, scanfandrii au reuşit finalizarea inspecţiei subacvatice la epava "Paris", fără a fi descoperite indicii de poluare recentă.
Reamintim că, în noaptea de 4 spre 5 ianuarie 1995, din cauza eşuării în digul de nord al Portului Constanţa, navele Paris, sub pavilion Malta, şi You Xiu, sub pavilion Hong Kong s-au scufundat. În momentul scufundării, în tancurile de combustibil ale navelor existau, conform evidenţelor de la bordul navelor, 236 tone păcură şi 11 tone motorină (nava Paris) şi 437 tone păcură, 40 tone ulei şi 17 tone motorină (navaouOU Xiu). În luna octombrie 2009 a apărut pentru prima data o poluare determinată de fisuri în tancurile navei Paris, oprită prin intervenţia scafandrilor ARSVOM, care au efectuat o lucrare subacvatică de cimentare a fisurilor.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: