Firma care deţine(a) miniautocarul implicat în recentul
accident de la Braşov (Perşani) se numeşte
MAXIBUS TRANS SRL (CUI: 14733060), are sediul social în localitatea Valea Adâncă din apropierea municipiului Iaşi şi este deţinută în proporţii egale de
Ioan IRIMESCU (57 de ani) şi
Maria Gabriela IRIMESCU (50 de ani), atribuţii de administrator îndeplinind doar “masculul” familiei.
Înfiinţată în iulie 2002, societatea a avut o evoluţie decentă, cu o creştere aproape continuă şi
fără salturi spectaculoase ale cifrei de afaceri, demn de menţionat fiind faptul că
toţi cei 14 ani de activitate (2002-2015) au fost
încheiaţi cu profit, chiar dacă valoarea acestuia a fost de cele mai multe ori modestă. În 2015,
profitul net a înregistrat un maxim istoric de 55.757 lei, la o cifră de afaceri de 1,48 milioane lei (un record şi la acest indicator economic), rezultate obţinute cu
11 angajaţi, potrivit
supervizor.ro.
Pe
27 martie 2015, Consiliul Judeţean Iaşi acordă
două licenţe de transport societăţii MAXIBUS TRANS SRL, aceasta urmând să efectueze transport public judeţean de persoane
prin curse regulate speciale pe traseele
Iaşi – Valea Lupului (EST-ROM SA)(document) şi
Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL)(document).
Mai exact, MAXIBUS TRANS SRL
urma “să ducă la muncă” angajaţi din Iaşi ai celor două firme, cu precizarea că
documentaţiile depuse în vederea atribuirii licenţelor menţionau următoarele:
o cursă pe zi, de luni până sâmbătă, pentru un număr de
36 de luni, pe traseul Iaşi – Valea Lupului (EST-ROM SA);
3 curse pe zi, de luni până duminică, pentru un număr de
36 de luni, pe traseul Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL).
Pentru ambele trasee, autovehiculele nominalizate erau cele cu numerele de înmatriculare
IS-52-YRY şi IS-63-YRY, iar Cristian FOIA, şeful ARR Iaşi, preciza că cele două mijloace de transport “nu sunt titulare pe niciun traseu prin servicii regulate, judeţean sau interjudeţean, şi nici prin servicii regulate interjudeţene speciale“.
Autovehiculul cu numărul IS-52-YRY este cel implicat în accidentul de la Braşov (Perşani) şi, conform unor declaraţii bâlbâite ale reprezentanţilor ARR, ar avea
24+1 locuri (licenţiate/omologate). Probabil şi celălalt autovehicul este de
aceeaşi capacitate.
EST-ROM SA Iaşi (CUI: 4488770), societate controlată de Bogdan URSULEANU (mâine împlineşte 59 de ani), a avut anul trecut
132 de angajaţi.
FONDAL INTERNATIONAL SRL Leţcani (CUI: 18772275) se ocupă cu “turnarea metalelor neferoase uşoare” şi probabil
lucrează “la foc continuu” (acesta fiind motivul pentru care cursele solicitate erau câte 3 pe zi, de luni până duminică), adică în
3 schimburi. Anul trecut a avut
315 angajaţi (rezultă o medie de peste 100 pe schimb), care teoretic ar fi trebuit să ajungă la job cu
două miniautocare de 24 de locuri. Plus că unul dintre acestea ar fi trebuit să se ocupe şi de angajaţii EST-ROM SA.
Surprinzător, deşi contractul încheiat cu FONDAL INTERNATIONAL SRL
părea a fi cel mai probitabil (3 curse pe zi, 7 zile pe săptămână), MAXIBUS TRANS SRL
pierde licenţa după numai două luni.
Astfel, pe
27 mai 2015, CJ Iaşi acordă licenţa pentru traseul Iaşi – Leţcani (FONDAL INTERNATIONAL SRL) societăţii
VIO TRANS SERV SRL Cogeasca (CUI: 12003655), în expunerea de motive (document) fiind menţionată “
nerespectarea prevederilor art.2 şi art.3 de către operatorul de transport MAXIBUS TRANS SRL“. Cele două puncte invocate se refereau la “achitarea tarifului stabilit de CJ” şi “
prezentarea avizelor pentru staţiile de îmbarcare/debarcare stabilite de autorităţile publice locale competente”!
Deşi acestea sunt
motivele oficiale ale anulării licenţei, nu este exclus ca
motivul real să fie altul: ori MAXIBUS TRANS SRL a realizat că nu poate onora în condiţii optime (şi legale) contractul cu FONDAL INTERNATIONAL, ori
clientul nu a fost mulţumit de condiţiile oferite de transportator. Oricum, merită subliniat faptul că în cazul licenţei pentru VIO TRANS SERV SRL se menţionează clar că este vorba de un autobuz (IS-26-MLV),
renunţându-se la formularea ambiguă “autovehicul”.
În ceea ce priveşte contractul cu EST-ROM SA, nu există în spaţiul public informaţii că licenţa ar fi fost anulată şi, implicit, contractul nu ar mai fi în vigoare. Dacă e aşa, miniautocarul respectiv nu trebuia să fie în altă parte la momentul accidentului?
Chiar dacă nu îndeplineşte atribuţii de administrator şi
teoretic nu are o implicare legală în MAXIBUS TRANS SRL, Maria Gabriela IRIMESCU este o persoană
chiar mai interesantă decât soţul, pentru că… este
angajată la stat şi, prin urmare,
depune declaraţii de avere şi de interese.
În calitate de
consilier superior la Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Iaşi, Maria Gabriela IRIMESCU a precizat în declaraţia de avere depusă în iunie 2015 (document) că
soţul a câştigat – în 2014 – un salariu anual de 8.419 lei. De la MAXIBUS TRANS SRL, desigur. Asta înseamnă
701,58 lei/lună, adică salariul minim pe economie sau ceva pe aproape.
Şi
anul 2014 nu a fost o excepţie, pentru că,
în anii anteriori, Ioan IRIMESCU a obţinut (oficial)
venituri şi mai mici: 6.840 lei pe an în în 2013, 2012 şi 2011, adică o medie de 570 lei/lună. Dacă divorţează (cum a procedat alt patron de firmă de transport implicată într-un accident),
ar putea să ceară ajutor social!
Deşi are
un salariu de tot râsul, Ioan IRIMESCU
speră la o viaţă mai bună, motiv pentru care, în 2011, a mai înfiinţat o firmă. Tot de transport,
dar fără implicarea soţiei. Numele ales (inspiraţie maximă!) este MAXIBUS TRANS YRY SRL (CUI: 28207996) şi o diferenţă esenţială faţă de “firma mamă” este că “
puiuţul” nu este plătitor de TVA. Prin urmare, se poate prezenta cu o ofertă avantajoasă celor care
trebuie să se deplaseze la o nuntă, la un botez sau la alte paranghelii.
Anul trecut, MAXIBUS TRANS YRY a obţinut un
profit net de 35.911 lei, la o
cifră de afaceri de 200.300 lei, surprinzător fiind faptul că firma are
un singur angajat, faţă de
4 în 2012.
În ceea ce priveşte accidentul, rămâne să stabiliească autorităţile ce s-a întâmplat,
să găsească şoferii drept principalii sau chiar singurii vinovaţi, să îl amendeze pe IRIMESCU cu câteva sute de lei sau să îi dea 6 luni cu suspendare (în cel mai rău caz) şi…
totul să rămână ca înainte.
După accidentele anterioare, s-a schimbat ceva?! (
sursa foto: fagarasultau.ro)
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: