O firmă din Galaţi şi una din Bucureşti se vor ocupa de refacerea unui podeţ de pe linia Medgidia - Tulcea (document)

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat cu asocierea SC Arcada Company SA Galaţi - SC ISPCF SA Bucureşti (lider asociere - SC Arcada Company SA Galaţi), care se va ocupa de refacerea podeţului km 62+340, linia Medgidia - Tulcea, pentru eliminare punct periculos - proiectare şi execuţie.
Valoarea contractului atribuit este de 1.162.114,12 lei fără TVA.
 
Proiectul „Refacere podeţ km 62+340 linia Medgidia - Tulcea, pentru eliminare punct periculos“ presupune executarea de lucrări de construcţie a unui podeţ nou în locul podeţului existent; lucrări pentru colectarea, dirijarea şi evacuarea apelor pluviale, lucrări de protecţie a terasamentelor de cale ferată.
 
Contractul atribuit constă în întocmire studii topografice, geotehnice, hidrologice şi hidraulice, elaborare documentaţie pentru certificat de urbanism, acord de mediu, documentaţii avize solicitate prin CU, documentaţie autorizaţie de construire, elaborare proiect tehnic, DE, deviz general. La acestea se adaugă execuţia următoarelor lucrări: podeţ tubular tip C3, pod provizoriu, detensionare, evacuare ape pluviale, şanţuri colectare ape pluviale, demolare podeţ existent. Perioada de prestare a serviciilor şi de execuţie a lucrărilor este de cinci luni (o lună studii şi proiectare şi patru luni execuţie lucrări).

Responsabili de atribuirea contractului 

Persoanele cu funcţii de decizie din cadrul entităţii contractante responsabile de organizarea, derularea şi finalizarea procedurii de atribuire din cadrul CNCF CFR SA Bucureşti - Sucursala Regională CF Constanţa sunt: Maer Dorin Ioan - director, Anton Radu - şef Revizorat SC, Mega Joiţa - director adjunct, Sbingheci Vasilica - şef Serviciul Financiar, Moisei Gigi Claudiu - şef Divizie Linii, Ruxanda Aurelian - şef Serviciul LAT, Erimia Delia - inginer, Serviciul LAT, Tiron Gabriela - şef Serviciul PDFCF - Economic, Ciobanu Alina - economist Serviciul Comercial, Răceanu Camelia - şef Oficiul Juridic, Butoi Marcel - jurist Oficiul Juridic, Nacu Camelia - jurist Oficiul Juridic, Popescu Adriana - jurist Oficiul Juridic, Belu Daniela Luminiţa - şef Serviciul Achiziţii Publice, Toader Daniel Marius - economist, Serviciul Achiziţii Publice.

Construit în anul 1963 

Podeţul de la km 62+340 - linia de cale ferată Medgidia - Tulcea a fost construit în anul 1963 de către Secţia L Medgidia şi prezintă următoarele caracteristici: structura de rezistenţă a suprastructurii este de tipul pachete de şine - două pachete de câte trei şine tip 49; culeele sunt din beton armat; lumina podeţului este de 2,00 m; lungimea podeţului este de 2,60 m; înălţimea liberă în podeţ este de 0,80 m; pe podeţ sunt montate şase traverse speciale de pod; podeţul este echipat cu trotuare de serviciu cu lăţimea de 1,00 m şi parapetul din beton armat; în zona podeţului, linia CF este în aliniament, cu declivitatea de 4%, iar viteza de circulaţie este de 80 km/h.
 
În ceea ce priveşte starea tehnică actuală, podeţul de cale ferată de la km 62+340 linia Medgidia - Tulcea nu este construit peste un curs de apă, are funcţia de podeţ de descărcare, respectiv serveşte echilibrării nivelului apei pe cele două părţi ale liniei de cale ferată, în timpul ploilor abundente. La precipitaţii abundente, secţiunea podeţului se dovedeşte incapabilă să asigure tranzitarea debitului de apă acumulat în amonte (pe partea stângă a liniei de cale ferată) şi se produc inundarea liniei de cale ferată, inclusiv a trecerii la nivel de la km 62+398 - DN 22/E87, spălarea şi colmatarea prismei de piatră spartă, având în vedere că pe partea stângă a căii ferate este un bazin hidrografic cu o suprafaţă mare de colectare a apelor pluviale. Atât pe partea stângă a liniei de cale ferată, cât şi pe partea dreaptă, pe teren există culturi agricole.

Mai multe defecte şi degradări 

Podeţul CF de la km 62+340 prezintă următoarele defecte şi degradări: degradări superficiale în betonul din elevaţia culeelor; beton exfoliat la nivelul consolelor de trotuar şi parapet; albie colmatată cu depuneri aluvionare; ridicarea niveletei căii prin lucrări de buraj a impus montarea unor adaosuri/calaje, care în prezent au înălţimea de 8-10 cm.
 
Actualmente, sectorul de linie km 62+300/62+400 este în evidenţă ca punct periculos pentru calea ferată, categoria 2, ca urmare a inundării amplasamentului liniei de cale ferată la ploi abundente. În concluzie, podeţul de cale ferată prezintă o stare tehnică nesatisfăcătoare şi nu mai asigură condiţii tehnice corespunzătoare pentru siguranţa circulaţiei feroviare şi a personalului de întreţinere pe trotuare. Pentru scoaterea de sub efectul inundaţiilor a acestui sector de linie şi eliminarea punctului periculos, este necesară refacerea podeţului, cu majorarea secţiunii acestuia, astfel încât să asigure tranzitarea apelor acumulate în amonte. În acest scop, a fost realizată mai întâi expertizarea podeţului existent, pentru a dispune de elementele şi datele necesare elaborării proiectului tehnic. 

Arcada Company SA, în datele Registrului Comerţului 

Înfiinţată în anul 1994, Arcada Company SA are sediul social în municipiul Galaţi. Capitalul social subscris este de 90.000 de lei, compus din 100 de acţiuni. Valoarea unei acţiuni este de 900 de lei. Acţionari persoane fizice sunt: Mantu Mariana, născută pe 29.12.1955, în Focşani, Vrancea, cu 4% din capitalul social, Humă Mihai, născut pe 29.05.1957, în comuna Rafaila, Vaslui, cu 44% din capitalul social, Mantu Spiru, născut pe 2.10.1953, în Lieşti, Galaţi, cu 44% din capitalul social, Tudosă Valeria, născută pe 5.01.1944, în comuna Lieşti, Galaţi, cu 2% din capitalul social, şi Humă Cornelia, născută pe 28.07.1960, în Galaţi, cu 6% din capitalul social. Persoane împuternicite sunt: Humă Mihai, Mantu Spiru şi Mantu Mariana. Arcada Company SA se ocupă de construcţia de poduri şi tuneluri.
 
Potrivit rechizitoriului din data 30.09.2016 emis de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie DNA - Serviciul Teritorial Galaţi, în temeiul art. 327, lit. a - Cpp, al art. 314, alin. 1, lit. a - Cpp, al art. 315, alin. 1, lit. b - Cpp, raportat la art. 16, alin. 1 lit. a şi lit b teza I - Cpp, s-a dispus trimiterea în judecată a inculpatei Arcada Company SA, administrată de Humă Mihai, pentru săvârşirea infracţiunii de folosire sau prezentare cu rea-credinţă de documente ori declaraţii false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Uniunii Europene sau din bugetele administrate de acesta ori în numele ei, prev. de art. 18, indice 1, alin. 1 din Legea nr. 78/2000, cu aplicarea art. 5 alin. 1 - Cod Penal. Măsură - punerea în mişcare a acţiunii penale şi trimiterea în judecată.
 
Citeşte şi:
 
Lucrările vor dura patru luni CFR Constanţa reface un podeţ de pe linia Medgidia - Tulcea (document)


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitații Constanța CFR modernizează, cu 2,3 milioane de euro, trecerile la nivel cu calea ferată pe raza SRCF Constanța (DOCUMENT)

24 Dec 2023 972

CN Căi Ferate SA a făcut anunțul Cine va face curăţenie în staţiile CF de pe raza Sucursalei Regionale Constanţa (DOCUMENT)

16 Apr 2022 3305

CNAPM Constanța organizează o licitație pentru întreținerea liniilor de contact din Portul Constanța (document)

12 May 2020 2328

Plugurile de zăpadă din dotarea Sucursalei Regionale Căi Ferate Constanţa, reparate de o firmă din Bucureşti şi una din Târgu Mureş (document)

14 Oct 2017 2456