Cât costă reparaţia navei-şcoală „Mircea“ (document)

Ministerul Apărării Naţionale, prin Unitatea Militară 02192 (Academia Navală „Mircea cel Bătrân“), va organiza şi desfăşura o procedură publică pentru atribuirea contractului „Servicii de reparare şi de întreţinere a navelor“, în valoare estimată fără TVA 805.105 lei.
 
Obiectul contractului constă în andocarea şi reparaţia Navei-şcoală „Mircea“. Societăţile interesate de contract pot depune ofertele de participare până pe data de 29 octombrie 2015, ora 16.00, urmând ca acestea să fie deschise pe data de 20 noiembrie, ora 18.00. Ofertanţii vor depune o garanţie de participare de 16.100 de lei. Persoanele cu funcţii de decizie din cadrul autorităţii contractante, responsabile de organizarea, derularea şi finalizarea procedurii, sunt: Vergil Chiţac, Viorel Costache, Gheorghe Petrariu, Lina Bălulescu, Gabriel Scripcariu, Florin Zainea, Doru Cosofreţ, Mihai Târşoagă, Florina Ivan, Georgiana Ivanov şi Constantin Schipor.

Despre Nava-şcoală „Mircea“


Construită in perioada 1938-1939 la Şantierul Naval Blohm und Woss din Hamburg, Germania, „Mircea“ este cea de-a patra navă din seria de cinci de acelaşi tip construite în acelaşi şantier, fiind soră cu „Eagle“ - SUA, „Gorch Fock I“ (navă-muzeu) - Germania, „Gorch Fock II“ - Germania, Sagres - Portugalia. Nava-şcoală „Mircea“ este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, înalt de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă velică totală de 1.750 mp. Certificatul de naştere al navei s-a semnat la 26 ianuarie 1938, iar la 22 septembrie, aceasta a fost lansată la apă şi botezată cu numele „Mircea“, alegere justificată de bogata tradiţie şi de renumele predecesorului său. Numele navei provine de la vestitul voievod Mircea cel Bătrân, care a cârmuit Ţara Românească între anii 1386-1418 şi sub a cărui domnie navigaţia autohtonă şi comerţul efectuat pe mare au cunoscut o puternică dezvoltare, vasele româneşti navigând, încă de pe atunci, nu numai în Marea Neagră, ci şi în Marea Egee şi în Marea Mediterană, fapt care i-a adus numele de „Domn până la Marea cea mare“. Nava are în provă, sub bompres, un galion, reprezentându-l pe domnitor îmbrăcat cu bluză albastră, mantie roşie şi purtând pe cap coroana, simbol al domniei. La 27 aprilie 1939, a avut loc ceremonia ridicării pavilionului naţional, iar pe data de 1 mai 1939, „Mircea“, o navă cu caracteristici superioare, ce asigura condiţii de navigaţie şi viaţă la bord mult îmbunătăţite, a intrat în serviciul Marinei Militare. „Mircea“ a intrat în portul Constanţa pe data de 17 mai 1939, fiind salutată de oficialităţi, de tinerii elevi ai Şcolii Navale, de navele aflate în port, între care şi vechiul bric adus de la Galaţi pentru a preda ştafeta pregătirii marinăreşti noii nave. La 3 iulie 1939, „Mircea“ pleacă în primul său marş de instrucţie în Marea Mediterană, unde face escale în porturile Palermo, Toulon, Palma, Gibraltar, Alger şi Alexandria.
 
În secţiunea „Documente“, este disponibil anunţul de participare la licitaţie.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitatie pentru reparații la nava școală Mircea

02 Apr 2021 3446

Consultare de piață pentru reparațiile de la Bricul Mircea

08 Jan 2021 3253

Vizită surpriză pe Bricul Mircea

06 Aug 2020 3786

Nava şcoală Mircea intră în reparaţii parţiale. Cine sunt specialiştii care intervin şi unde anume (document)

16 Apr 2020 3995

Cine se va ocupa de reparaţiile la nava-şcoală „Mircea“ (document)

23 Mar 2018 3326

Academia Navală „Mircea cel Bătrân“ Constanţa modernizează nava-şcoală „Mircea“ (document)

14 Mar 2018 4118

Licitaţie la Unitatea Militară 02192 pentru reparaţii în arborada navei-şcoala „Mircea“ (document)

17 Feb 2018 1918

Licitaţie pentru executarea unor reparaţii la Nava-şcoală „Mircea“

19 Jan 2018 1853

Nava-şcoală „Mircea“ va intra în reparaţii! Câţi bani sunt alocaţi pentru celebrul bric

04 Mar 2017 3483