Proiectul „Şcoala, prietena mea", implementat de Liceul Ioan Cotovu (galerie foto)

harsova.jpgElevii din Hârşova care provin din medii defavorizate socio-economic sunt sprijiniţi prin burse de studii în valoare de 80 lei lunar

La Liceul Teoretic Ioan Cotovu din Hârşova s-a împlinit un an de când se derulează proiectul „Şcoala, prietena mea", cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, în parteneriat cu Primăria şi Consiliul Local al oraşului Hârşova şi CJRAE Constanţa.

„Obiectivul general al proiectului este diminuarea numărului de absenţe si prevenirea abandonului şcolar la nivelul învăţământului primar şi gimnazial. Proiectul se adresează unui grup ţintă principal constituit din 60 de elevi (9-14 ani), aflaţi în risc de abandon şcolar, şi vizează dezvoltarea abilităţilor de viaţă ale acestora, prin intermediul activităţilor extracurriculare", a explicat Maria Bucşan, directorul adjunct al Liceului Ioan Cotovu. harsova-1.jpgPotrivit acesteia, proiectul s-a derulat săptămânal, având o durată medie de trei-patru ore, în perioada octombrie 2010 - iunie 2011. Bilunar, la aceste activităţi au participat şi părinţii, în scopul îmbunătăţirii abilităţilor de tip parental, dar şi a relaţiei copil - părinte - şcoală. „Deoarece elevii din grupul ţintă provin din medii defavorizate socio-economic, pe toată durata de derulare a proiectului, aceştia sunt sprijiniţi prin burse de studii în valoare de 80 lei lunar. De asemenea, pentru depăşirea dificultăţilor de integrare şi socializare, atât elevii grupului ţintă, cât şi părinţii acestora au beneficiat în toată această perioadă de sprijin psihologic specializat", a mai spus directorul adjunct al liceului.

Elevii defavorizaţi şi-au dezvoltat abilităţi tehnice de operare IT

Activităţile principale ale proiectului, derulate în acest prim an de implementare, au urmărit prin intermediul metodelor de educaţie non-formală, dezvoltarea respectului de sine, prevenirea comportamentelor de risc şi a influenţelor nefaste ale anturajului, dar şi dezvoltarea unor abilităţi care să faciliteze integrarea socio-economică a elevilor. Astfel, în cadrul modulului „Noi şi lumea în care trăim", elevii au învăţat să identifice, să analizeze şi să găsească soluţii unor probleme specifice vârstei sau mediului de provenienţă, să susţină argumentat puncte de vedere şi să accepte punctele de vedere ale celorlalţi.Prin orele din cadrul modulului „Noi şi calculatorul", elevii şi-au dezvoltat abilităţi tehnice de operare IT şi au fost familiarizaţi cu site-uri specializate ale unor instituţii publice ce oferă informaţii, asistenţă şi consiliere. „În urma parcurgerii acestui modul, o parte dintre elevii grupului ţintă au dorit să participe la Concursul interjudeţean de informatică - Marea Neagră digitală, iar doi dintre aceştia au câştigat premiul III şi o menţiune.

harsova-2.jpgPrezenţa cursurilor opţionale «Învăţ să dansez», «Tainele florilor», «Origami», «Teatru pentru copii» şi «Aşa vă place muzica», au adus un plus de culoare şi atractivitate întâlnirilor săptămânale", a mai spus Maria Bucşan. Vizibilitatea asupra proiectului şi a rezultatelor parţiale ale acestuia a fost asigurată, la nivel local şi regional, prin activităţi specifice de informare şi publicitate dintre care amintim: „De ce abandonăm şcoala?", „Proiecte europene cu fonduri nerambursabile", „Noi împreună". Membrii echipei de management, profesorii coordonatori şi echipa de psihologi au fost permanent preocupaţi de atingerea obiectivelor propuse, reuşind împreună să depăşească toate dificultăţile inerente unui astfel de proiect ambiţios. „Suntem mulţumiţi de rezultatele obţinute până în prezent, de ceea ce am reuşit să facem pentru şi împreună cu membrii grupurilor ţintă. Sperăm ca şcoala să rămână prietena acestor copii încă mulţi ani de acum înainte", ne-a mărturisit directorul şcolii, Crina Ostaci.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Primăria Hârșova, județul Constanța cumpără servicii de elaborare documentații tehnico-economice (DOCUMENT)

28 Feb 2024 535

Rezultate Bacalaureat 2022 Trei elevi au obținut media 10 în județul Constanța (DOCUMENT)

27 Jun 2022 3100

Județul Constanța Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” din Hârșova angajează. Ce post este vacant

16 Apr 2022 1538

Județul Constanța Activități preventive, desfășurate de polițiști în licee din Hârșova

05 Oct 2021 1096

Siluan Proiect SRL, obligată să achite Primăriei Hârșova o mică avere pentru „lucrări neexecutate“. Dosarul, la Tribunal

29 Sep 2021 1831

Post vacant la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” din Hârşova, județul Constanța

12 Sep 2021 1644

Județul Constanța Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” din Hârşova angajează administrator financiar

25 Nov 2020 1983

#ConstanțaEsteBine Echipamente de ultimă generație pentru susținerea educației online au ajuns la trei unități de învățământ din Hârșova

06 Nov 2020 2668

Pe urmele demiterii directorului de la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” Primarul din Hârşova dezminte afirmaţia inspectorului general

11 Dec 2019 4581

ISJ Constanţa a aprobat cea de-a doua clasă pregătitoare la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu“ din Hârşova (galerie foto)

20 Sep 2019 2509

Liceul Teoretic “Ioan Cotovu” Hârşova angajează mediator şcolar

30 Aug 2019 2373

Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” din Hârșova a organizat A treia ediție a Festivalului Regional de folclor ,,Primăvară dobrogeană, primăvară de folclor” (galerie foto)

11 Jun 2019 2606

Triplă performanță a Catedrei de limbă și literatură română de la Liceul Teoretic ”Ioan Cotovu” Hârșova

28 Mar 2019 3227

Post vacant la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” Hârșova

07 Mar 2019 1757

Doliu în învăţământul constănţean! Un director de instituţie s-a stins din viaţă

06 Feb 2019 8682