UTI, nemultumita de raportul preliminar al accidentului de pe Henri Coanda

In urma incidentului aviatic petrecut pe Aeroportul International Henri Coanda in penultima zi a anului care tocmai s-a incheiat, UTI si GEMMO reclama faptul ca Ministerul Transporturilor nu a convocat, in comisia de ancheta care a evaluat evenimentul pe 31 decembrie 2007, nici un reprezentnt al celor doua companii.

Asocierea UTI-GEMMO, formata din firmele UTI International si Gemmo Italia, executa lucrari de reparatie si intretinere a echipamentelor si instalatiilor aferente sistemului de balizaj aeroportuar. Aceste lucrari se executa in regim permanent si constau in activitati de mentenanta preventiva si corectiva, programate, dar si solicitate de aeroport. Cei implicati in evenimentul de pe Aeroportul International Henri Coanda au o vechime in acest serviciu de 15, 36, 32 si respectiv 15 ani, fara intreruperi si fara sanctiuni. "Aceste persoane lucreaza in permanenta in conditii deosebit de riscante. Pentru ei, respectarea procedurilor si disciplina sunt chestiuni de viata si de moarte. Consideram ca nici unul nu poate fi atat de inconstient incat sa intre pe pista aeroportului fara respectarea intocmai a procedurilor de lucru. Atat Asocierea UTI-GEMMO, cat si personalul sau, dispun de experienta, autorizatiile, permisele si dotarile tehnice necesare prestarii acestui tip de serviciu" au spus reprezentantii celor doua companii. Acestia mai sunt nemultumiti de faptul ca "desi conventiile internationale la care Romania este parte impun ca in comisia de ancheta sa fie reprezentate toate partile implicate, comisia desemnata de Ministerul Transporturilor nu a inclus de la inceput nici un reprezentant al asociatiei UTI-Gemmo".

Ancheta cronologica

De asemenea, acestia mai explica faptul ca in urma solicitarii scrise in acest sens, adresata Ministrului Transporturilor, un reprezentant al UTI-Gemmo a fost acceptat ca observator in comisie, cu trei, patru ore inainte de conferinta de presa prin care s-a facut public raportul preliminar, iar persoanei care a reprezentat asociatia UTI-Gemmo nu i s-au pus la dispozitie toate materialele care au stat la baza intocmirii raportului preliminar. Asociatia spune ca in cadrul Comisiei de ancheta nu s-au cercetat activitatile persoanelor si institutiilor sau companiilor direct implicate prin raportarea la regulamentele si procedurile aplicabile, in vigoare. "Cu alte cuvinte, nu s-a comparat activitatea personalului implicat din turnul de control si de la balizaj, cu procedurile de lucru care trebuiau aplicate. Datele inscrise in Raportul Preliminar, prezentat in data de 31 decembrie 2007 de catre Comisia de Ancheta desemnata de Ministerul Transporturilor, sunt, de fapt, o prezentare cronologica a evenimentelor, care, in opinia noastra, sunt incomplete si insuficiente, deoarece nu au fost confirmate sau infirmate de probe certe si concludente. Aceasta cronologie trebuie comparata cu cerintele procedurale. Numai in acest fel se poate determina cauza exacta", spun cei de la UTI. A doua observatie se refera la modul ambiguu in care se interpreteaza succesiunea de mesaje intre turnul de control si echipa de balizaj. "In concluzie, consideram Raportul preliminar drept ambiguu, tendentios si incomplet. Acesta nu ne demonstreaza ca se urmareste, in primul rand, evidentierea cauzei accidentului, ci mai degraba manipularea mass-media si a publicului larg, in sensul crearii unei stari de confuzie. Avem speranta ca profesionalismul si competenta comisiei de ancheta desemnata de Ministerul Transporturilor va analiza in mod obiectiv si aprofundat toate probele existente, prin raportare la procedurile si reglementarile in vigoare privind coordonarea activitatilor pe suprafetele de miscare aeroportuare si va stabili cauzele corecte ale producerii accidentului", au concluzionat reprezentantii asociatiei UTI-GEMMO .

Scris de: {autor}Corina SAMOILA{/autor}


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Județul Constanța Șofer condamnat la închisoare după ce a fugit de la locul accidentului. Ce pedeapsă a primit bărbatul

18 Apr 2024 289

Județul Constanța Accident rutier în Medgidia!

18 Apr 2024 458

Știri Constanța Un șofer fără permis și sub influența substanțelor interzise a intrat cu mașina îm gardul unei case la Nisipari (GALERIE FOTO)

18 Apr 2024 355

Declarații cutremurătoare! Una dintre supraviețuitoarele tragediei de la 2 Mai povestește chinul prin care a trecut! (VIDEO)

18 Apr 2024 847

IGPR InfotraficTrafic deviat pe A1

18 Apr 2024 197

Județul Constanța Familiile tinerilor uciși la 2 Mai au ajuns la locul accidentului (GALERIE FOTO)

18 Apr 2024 457

Judecătoarea Popoviciu de la Mangalia amână dosarul tragediei de la 2 Mai Declarații cutremurătoare ale părinților tinerilor uciși în urma impactului (VIDEO)

18 Apr 2024 507

Cutremurător Tatăl lui Sebi și-a făcut un tatuaj, în memoria fiului său (FOTO+VIDEO)

18 Apr 2024 912

Imagini de la Judecătoria Mangalia. UPDATE. Astăzi, termen nou în dosarul lui Vlad Pascu (FOTO+VIDEO)

18 Apr 2024 534

Accident rutier la prima pasarelă dinspre Constanța către Valu lui Traian. Un pieton a fost rănit (FOTO)

18 Apr 2024 1143

Accident rutier în localitatea Izvoarele, județul Tulcea

17 Apr 2024 448

Editorial Imaginea durerii – protest pentru dreptate după cazul Pascu de la 2 Mai

17 Apr 2024 384

TULCEA Accident rutier în localitatea Izvoarele! O persoană a fost rănită

17 Apr 2024 355

IGPR InfotraficJudețul Prahova-Trafic blocat pe DN 1B

17 Apr 2024 234

IGPR InfotraficJudețul Cluj - Trafic oprit pe centura Vâlcele-Apahida

17 Apr 2024 227