Grafis Art SRL, campioană la contracte pe bani publici Bani europeni irosiţi de Primăria Mangalia pe pixuri şi agende (documente)


 
În anul 2011, cetăţenii municipiului Mangalia credeau că le-a pus Dumnezeu mâna în cap. Administraţia, condusă la acea vreme de fostul primar Mihai Claudiu Tusac, obţinea fonduri europene în valoare de 503.155,52 de lei pentru proiectul „Mangalia - produs turistic integrat”. Planurile fostului primar PSD erau unele măreţe. Proiectul avea să promoveze potenţialul turistic al Mangaliei şi să creeze infrastructura necesară pentru creşterea atractivităţii României ca destinaţie turistică. Cu alte cuvinte, proiectul, derulat prin Programul Operaţional Regional (POR), avea să transforme Mangalia în destinaţia de vacanţă a turiştilor străini.
 
Din păcate, un an mai târziu, când proiectul a fost implementat, nu s-au văzut rezultate spectaculoase. Deşi au fost tipărite peste 5.000 de hărţi turistice, 8.000 de mape, 1.500 de postere şi 10.000 de pliante de promovare, pe lângă crearea de spoturi TV, bannere, cărţi poştale, pixuri, brelocuri, şepci şi agende, efectul nu a fost vizibil. Mangalia nu era invadată de turişti străini şi nici contribuţiile hotelierilor la bugetul local nu crescuseră brusc. 
 
În ediţia de astăzi a cotidianului ZIUA de Constanţa, vă prezentăm cum s-a desfăşurat licitaţia pentru elaborarea unor obiecte promoţionale aferente acestui contract.
Astfel, Consiliul Local (CL) Mangalia a atribuit în data de 9 august 2011 contractul de servicii intitulat „Obiecte promoţionale pentru proiectul «Mangalia produs turistic integrat»”.
Invitaţia de participare aferentă contractului a fost lansată în luna iunie a anului 2011, pe portalul electronic al achiziţiilor publice. Criteriul de atribuire a contractului, cu o valoare totală estimată de 176.000 de lei, a fost „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”, iar tipul procedurii a fost „cerere de ofertă”, conform anunţului de atribuire nr. 140854, publicat la data de 25 august 2011.
 
Comisia de evaluare, desemnată prin decizia numărul 825, din data de 15 iulie 2011, a fost compusă din: Marian Macău - preşedinte, Liliana Ghiţă, Elena Toader, Dan Ciprian Popa şi Ioana Baban - membri. Şedinţele comisiei pentru evaluarea ofertelor s-au desfăşurat în zilele de 18, 22 şi 27 ale lunii iulie, la sediul Primăriei Mangalia.
 
Operatorii economici care au depus oferte au fost: Grafis Art SRL, cu o propunere financiară în valoare de 154.890 de lei, Expertissa SRL, cu o ofertă financiară în valoare de 161.942 de lei, şi Ranco Promotional SRL, cu o propunere financiară de 148.516 lei. De menţionat că sumele pretinse de cei trei agenţi economici nu includ TVA.
 
Pentru banii solicitaţi, Expertissa SRL se angaja să prezinte 200 de pixuri, 500 de brelocuri, 200 de şepci, 200 de agende şi 100 de suporturi pentru cărţi de vizită, pretinzând un termen de realizare a machetelor şi de producţie de zece zile. De cealaltă parte, Grafis Art SRL se angaja să realizeze machetele în doar o zi, în timp ce termenul de producţie prevăzut era de patru zile. Grafis Art SRL s-a mai angajat să achiziţioneze 500 de pixuri, 600 de brelocuri, 400 de şepci, 410 agende şi 40 de suporturi pentru cărţi de vizită dacă va câştiga contractul.
 

Pe parcursul şedinţelor de evaluare, s-au cerut clarificări pentru toţi cei trei operatori economici înscrişi în „cursa” pentru câştigarea contractului. În etapa de calificare a ofertanţilor, în urma răspunsurilor la clarificările cerute, oferta societăţii Ranco Promotional SRL a fost respinsă, deoarece operatorul economic nu a prezentat, „la momentul deschiderii ofertelor, certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor la bugetul consolidat al statului emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală”. De asemenea, din motivele respingerii ofertei depuse de Ranco Promotional SRL reiese şi faptul că societatea nu a prezentat termenul de realizare pentru machete şi de producţie a materialelor promoţionale, în conformitate cu factorii de evaluare.
 
În urma ieşirii din „joc” a societăţii Ranco Promotional SRL, s-a hotărât că celelalte două oferte sunt conforme şi respectă cerinţele prevăzute în caietul de sarcini al licitaţiei.

În urma aplicării criteriului de atribuire „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”, ofertant câştigător a fost declarat Grafis Art SRL, cu o propunere financiară de 154.890 de lei, fără TVA, adică 37.173,60 de euro, fără TVA, conform raportului procedurii încheiat în luna august a anului 2011.
 
Societatea Grafis Art SRL a obţinut din partea comisiei de evaluare 99,40 de puncte, în timp ce principalul competitor, Expertissa SRL, a obţinut 80,40 de puncte.

Cine administrează Grafis Art SRL

În ceea ce priveşte firma câştigătoare, SC Grafis Art SRL, aceasta are sediul social în Reghin, pe strada Raului nr. 21, şi un capital social subscris de 50.000 de lei, integral vărsat. Asociaţi persoane fizice sunt fraţii Florin Ioan Pui (50%) şi Sorin Emil Pui (50%), amândoi născuţi în Reghin. De asemenea, menţionăm că Florin Ioan Pui deţine şi calitatea de administrator a societăţii. Firma se ocupă de „activităţi ale agenţiilor de publicitate”, conform datelor de la Registrul Comerţului.
 
Anul trecut, societatea a avut datorii totale de 1.720.462 de lei, venituri totale de 2.402.315 lei şi cheltuieli de 2.386.547 de lei. În acelaşi an, societatea a avut o cifră de afaceri de 2.357.259 de lei şi 15 angajaţi. La data de 13 iulie 2016, societatea nu avea datorii către bugetul de stat.
 
Grafis Art SRL nu se află la primul contract pe bani publici. În anul 2012, societatea a obţinut un contract de la Autoritatea Navală Română în valoare de 43.648,63 de euro, pentru furnizarea unor servicii de informare şi publicitate în cadrul proiectului „Sistem de management al traficului de nave pe Dunăre RORIS”.
 
În anul 2014, societatea a obţinut un contract în valoare de 4.652,80 de lei de la Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva RA, pentru achiziţia unor plăcuţe de orientare şi a unor indicatoare.
 
Un an mai târziu, societatea obţinea încă un contract de la Romsilva RA, în valoare totală de 4.483,00 de lei, fără TVA, tot pentru furnizarea unor panouri avertizoare.
 
Recent, în luna mai a acestui an, societatea a obţinut un contract şi cu Primăria Iaşi, în valoare de 184,600 de lei, pentru achiziţionarea unor copertine necesare amenajării unor staţii de transport public.
 
De altfel, societatea nu se află nici la primul contract încheiat cu Primăria Mangalia. În anul 2011, unitatea administrativ-teritorială Mangalia a atribuit contractul „Elaborare materiale pentru publicitate şi reclamă pentru proiectul Mangalia produs turistic integrat”, în valoare de 158.785 de lei, fără TVA, tot către Grafis Art SRL.
 
În secţiunea „Documente”, puteţi consulta anunţul de atribuire, procesul-verbal şi raportul procedurii aferente desfăşurării licitaţiei descrise mai sus. 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Anăstase Caraiola, acord de recunoaștere a vinovăției cu procurorii DNA Constanța! Condamnare

28 Mar 2024 381

A cerut eșalonarea contribuțiilor restante aferente lefurilor pentru 2023 Primarul Cristian Radu jonglează iar cu salariile angajaților din administrația locală de la Mangalia! (DOCUMENT)

26 Mar 2024 784

Cumpărări directe Constanța Top Management ING SRL, contract cu Primăria Dobromir pentru implementarea proiectelor finanțate prin PNRR (DOCUMENT)

10 Mar 2024 499

Justiție Constanța Dia Litoral SRL cheamă în judecată Primăria Mangalia. Iată ce au cerut asociații firmei!

09 Mar 2024 602

Primăria și Consiliul Local Mangalia, mesaj de 8 Martie

08 Mar 2024 342

Semiran Abdurefi, candidatul USR pentru Primăria Mangalia

06 Mar 2024 869

Asociația Verde Urban, la judecată cu Primăria și Consiliul Local Mangalia! Ce a decis Curtea de Apel Constanța

28 Feb 2024 482

Paradis Com Tur SRL pierde procesul cu Primăria Mangalia! Decizia judecătorilor

28 Feb 2024 428

Primarul Radu Cristian spune că jumătate dintre aceștia nu au ce căuta în administrație Angajații Primăriei Mangalia nu și-au primit salariile de aproape două săptămâni

25 Feb 2024 4557

Show special de 1 martie realizat de o firmă de casă a primăriei din sudul litoralului Irina Loghin și Fuego cântă la Mangalia (DOCUMENT)

23 Feb 2024 992

S-a respins recursul. Zodiac 2000 SA, deținută de Perla Majestic SA, a chemat în instanță Primăria și Consiliul Local al Municipiului Mangalia

22 Feb 2024 646

Licitații Constanța Primăria Mangalia cheltuie aproape 1,5 milioane de lei pentru delegarea gestiunii activităților ce privesc deșeurile municipale (DOCUMENT)

03 Feb 2024 768

Licitații Constanța Primăria Mangalia pregătește un contract pentru întreținerea spațiilor verzi și a parcurilor (DOCUMENT)

01 Feb 2024 806

Justiție Constanța Recurs respins în dosarul privind anularea actului administrativ. Aymar Elmaya SRL vs. primarul de la Mangalia

31 Jan 2024 529

Mohammad Murad își va anunța candidatura pentru alegerile din acest an! (VIDEO)

27 Jan 2024 4256