Pentru ce foloseşte SPIT avocaţi şi consultanţă juridică. De ce nu s-au prezentat avocaţii şi în dosarul „taxa de linişte“?! (document)

Aleşii locali trebuie să se pronunţe, în şedinţa Consiliului Local Municipal de marţi, cu privire la aprobarea achiziţiei serviciilor juridice de consultanţă, de asistenţă şi/sau de reprezentare de către Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa (SPITVBL), în vederea apărării intereselor acestei instituţii. 
 
În referatul de fundamentare care însoţeşte proiectul de hotărâre al CLM se precizează că, deşi la nivelul Serviciului Juridic al SPIT îşi desfăşoară activitatea trei funcţionari publici, dintre care un consilier juridic, grad asistent, un inspector asistent şi un referent superior, aceştia nu fac faţă speţelor în care SPIT-ul condus de Virginia Uzun trebuie să se apere în diverse dosare.
 
Pentru cauzele complexe, SPIT a angajat însă avocaţi pe care i-a plătit cu peste 112.000 de euro. De asemenea, în alte cazuri s-a apelat la servicii de consultanţă juridică.

Cu ce se ocupă angajaţii Serviciului Juridic al SPIT

Activităţile desfăşurate de personalul Serviciului Juridic vizează: elaborarea de proiecte de propuneri de hotărâri iniţiate de instituţie, formularea de întâmpinări la acţiunile în care instituţia este parte şi care nu ridică probleme deosebite, exprimarea unui punct de vedere juridic privind corespondenţă internă (recalculări debite, reclamaţii, dispoziţii emise de conducere, acte de adjudecare, declaraţii de impunere în baza actelor de adjudecare/hotărâri judecătoreşti).
 
Potrivit celor susţinute de conducerea SPIT, angajaţii Serviciului Juridic au în atribuţii şi acordarea de avize de legalitate, întocmirea de cereri către instanţa de judecată pentru autorizarea pătrunderii executorilor bugetari în imobilele aflate în proprietatea sau posesia debitorilor instituţiilor. Totodată, aceştia elaborează răspunsuri la solicitările organelor de cercetare penală, actualizează site-ul instituţiei cu privire la actele normative sau ţin evidenţa dosarelor de judecată aflate pe rolul instanţelor, dosare în care instituţia este parte.

SPIT a achiziţionat servicii juridice

Ulterior adoptării Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 26/2012 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice şi întărirea disciplinei financiare şi de modificare şi completare a unor acte normative, pentru reprezentarea în dosarele de instanţă au fost achiziţionate servicii de asistenţă juridică.
 
Astfel, în perioada 2013-2016, instituţia a fost reprezentată într-un număr de 670 de cauze prin avocaţi, valoarea creanţelor fiscale cu privire la care instanţele s-au pronunţat în mod definitiv în sensul legalităţii actelor emise de către instituţie fiind de 25.998.818 lei.
 
Pentru reprezentarea instituţiei în toate litigiile din această perioadă s-a achitat suma totală de 507.263,90 de lei.
 
Litigiile în care SPITVBL este parte privesc creanţe fiscale ce depăşesc valoarea de 1.000.000 de lei.

O parte dintre procesele SPIT

Unul dintre marile procese în cadrul căruia Serviciul Public de Taxe şi Impozite spune că a apelat la avocaţi cu experienţă a fost conflictul de competenţă dintre Comuna Agigea şi Municipiul Constanţa cu privire Ia datorarea impozitelor şi taxelor locale pentru contribuabilii din zona de sud a portului Constanţa, situaţie din care a decurs inclusiv o procedură la Comisia Fiscală Centrală, precum şi un număr de peste 50 de litigii, dintre care peste 20 au fost strămutate la Curţile de Apel Bucureşti, Galaţi şi Ploieşti. Procesul a fost pierdut în apel de Primăria Agigea.
 
O altă situaţie în care SPIT susţine că a avut nevoie de asistenţă juridică a fost cea în care s-a urmărit stabilirea obligaţiilor fiscale stabilite pentru imobilele ANL aflate în administrarea RAEDPP Constanţa.
 

SPIT a folosit avocaţi şi pentru luarea unor decizii în vederea aplicării legislaţiei în legătură cu situaţia generată de organul fiscal local al UAT Giurgiu în ceea ce priveşte amenzile contravenţionale încasate prin intermediul terminalelor prepay amplasate pe raza municipiului Constanţa.
 
Primarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, iniţiatorul proiectului de CLM, le cere consilierilor locali să-şi dea acordul astfel ca, şi anul acesta, SPIT să poată achiziţiona servicii juridice de consultanţă sau de reprezentare în vederea apărării intereselor Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.

„SPIT nu a vrut să intre în procesul pentru taxe de linişte“

La sfârşitul anului trecut, cotidianul ZIUA de Constanţa vă semnala o situaţie mai puţin plăcută petrecută în comisiile de specialitate ale Consiliului Local Municipal. Astfel, consilierii locali de la Comisia nr. 3 - pentru servicii publice, comerţ, turism şi agrement şi Comisia nr. 5 - pentru administraţia publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi a libertăţilor cetăţeanului au solicitat şefei SPIT, Virginia Uzun, să vină în faţa membrilor comisiilor şi să prezinte un raport privind situaţia imobilelor deţinute sau utilizate de Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local. Aceasta s-a prezentat într-un final, însă discuţiile au degenerat.
 
La acel moment, unul dintre consilierii locali prezenţi la „discuţii“ ne-a povestit cum Virginia Uzun s-a enervat foarte tare: „Mai avea puţin şi se urca pe masă, călare pe mine, să mă bată“. Mărturia aparţine consilierului local Secil Cantaragiu. Tot acesta ne-a relatat că aceeaşi şefă a Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local „a jignit Departamentul Juridic din Primărie, pe care îl consideră vinovat pentru pierderea procesului cu taxa de linişte, în condiţiile în care am înţeles că există o adresă la jurişti prin care i-a fost solicitat inclusiv SPIT-ului să intre împreună în proces pentru apărarea taxei, dar conducerea Serviciului a refuzat“.

Citeşte şi: 

Consilieri locali reclamă atitudinea şi abordarea şefei SPIT Va aproba primarul Făgădău constituirea unei comisii care să analizeze activitatea Virginiei Uzun?

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Schema de ajutor minimis - termen de depunere al cererilor, 1 aprilie 2024, inclusiv

26 Mar 2024 423

SPIT Constanța cere insolvența Balcan Logistic SA! Firma, parte responsabilă civilmente într-un dosar DIICOT cu un presupus prejudiciu de 180 de milioane de euro

20 Mar 2024 686

Licitații publice SPIT Constanța a atribuit contracte de aproape un 500.000 lei fără TVA pentru mentenanță la aplicațiile de taxe și impozite! (DOCUMENTE)

11 Mar 2024 488

De la cine a cumpărat SPIT Constanța servicii de mentenanță la modulele sistemului informatic? (DOCUMENTE)

08 Mar 2024 402

Licitații Constanța SPIT a încheiat un contract subsecvent pentru servicii de mentenanță la module ale sistemului informatic (DOCUMENT)

06 Mar 2024 540

SPIT Constanța a atribuit noi contracte către Pink Post Solutions și TDL Soft Solutions (DOCUMENTE)

05 Mar 2024 458

De la cine a cumpărat SPIT Constanța servicii de administrare, asistență și întreținere servere software (DOCUMENTE)

03 Mar 2024 564

W3 Marketing Technology SRL încasează aproape 30.000 de euro de la SPIT Constanța. Ce servicii va presta? (DOCUMENT)

01 Mar 2024 639

Decizie definitivă a Curții de Apel Constanța Fosta gimnastă Cătălina Ponor a pierdut procesul cu SPIT și trebue să plătească impozitul pentru sala de fitness deținută în oraș

23 Feb 2024 1159

Pink Post Solutions SRL a încheiat un nou contract cu Serviciul Public de Impozite, Taxe și alte Venituri ale Bugetului Local Constanța (DOCUMENT)

22 Feb 2024 778

Modalități de plată online a impozitelor și taxelor locale. Ce spune Primăria Constanța

21 Feb 2024 540

Licitații Constanța SPIT pregătește 120.000 de decizii de impunere. Pink Post Solutions SRL le livrează, cu peste 84.000 de euro (DOCUMENT)

16 Feb 2024 681

Detalii despre taxa de dezvoltare și promovare a turismului. Iată ce spune Primăria Constanța

06 Feb 2024 595

Abonamentul anual pentru ocuparea unui loc de parcare public în Constanța este 199 lei/an

05 Feb 2024 2235

Licitații Constanța SPIT a încheiat contracte subsecvente pentru servicii de mentenanță la module ale sistemului informatic (DOCUMENT)

03 Feb 2024 709