Editorial Ce fel de manageri de spital vrea ministrul Sănătăţii?

Un manager de spital trebuie să aibă grijă, în primul rând, de felul în care arată unitatea, să fie toaletele curate, să fie săpun, să văruiască înainte de a face investiţii în echipamente de milioane de euro. Declaraţiile îi aparţin ministrului Sănătăţii, Vlad Voiculescu, care a participat, săptămâna trecută, la conferinţa cu tema „Viitorul sistemului de sănătate din România”.
 
Acesta a mai anunţat că viitoarele concursuri de ocupare a posturilor de manageri de spitale vor fi făcute în urma unui proces de selecţie ce va ţine cont de criterii care nu au fost luate în considerare până acum. Astfel, în evaluarea viitorilor manageri se va acorda atenţie, spre exemplu, felului în care fiecare dintre aceştia va cuprinde, în proiectul de management propus, gestionarea curăţeniei în unitatea spitalicească pe care urmează să o conducă sau feedback-ul pacientului. Măsura vine în condiţiile în care, până acum, România nu a avut niciun fel de strategie în ce priveşte resursa umană în Sănătate. Oficialul de pe Ministerul Sănătăţii promite un nou mecanism de selecţie a managerilor, unul transparent, care să se bazeze pe proiectul fiecărui manager pentru acel spital.
 
„Vom avea în vedere indicatori care să ţină cont în primul rând de curăţenia în spitale şi de feedback-ul pacientului. Cred că feedback-ul de la pacient este esenţial”, a declarat ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu.

Totuşi, care este portretul ideal al unui manager de spital?

Un manager de spital trebuie să amelioreze condiţiile de muncă ale personalului, va fi transparent în toate deciziile şi achiziţiile făcute din bani publici, va fi receptiv la orice idee, indiferent din partea cui va veni, cu condiţia ca aceasta sa fie constructivă. Un manager de spital va impune disciplină în unitatea sanitară, nu va tolera abaterile, ci le va sancţiona. Un manager de spital va avea integritate morală! Nu va fi corupt (ştiţi la cine ne referim). Va pune în aplicare programe manageriale, va gestiona corect conflictele, va fi punctual şi va înţelege problemele din spital. Mai mult, un bun manager de spital va lucra în echipă, va fi iubit de angajaţi şi va fi în stare să rezolve toate probleme ivite. Deschidere spre colaborare, receptivitate, transparenţă, consecvenţă, seriozitate - acestea sunt ingredientele unui manager competent de spital judeţean.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.