Editorial

Editorial Cine este de vină pentru accidentele de pe şosele

Nu este zi în care să nu aflăm de vreun accident rutier petrecut pe şoselele din România. Din păcate, în unele cazuri, avem de-a face cu adevărate tragedii, care îndoliază familii şi distrug destine. Se sting atât cei vinovaţi, cât şi cei care au avut ghinionul să se afle în locul nepotrivit în momentul nepotrivit.

După o astfel de tragedie, toată lumea caută răspunsuri, explicaţii pentru producerea acesteia, de cele mai multe ori vina fiind aruncată asupra mortului, mai ales că acesta nu mai poate da socoteală în niciun fel.
 
Distruse de vestea tragică a pierderii unei fiinţe dragi, familiile sunt nevoite să se mai confrunte şi cu acuzaţiile venite din partea celor care, în necunoştinţă de cauză, aruncă săgeţi otrăvite înspre acestea. Dar cine se face vinovat de producerea accidentelor? Să fie de vină infrastructura, aşa cum mulţi acuză? Să luăm ca exemplu accidentul din apropiere de Tariverde în care un fost SPP-ist a fost spulberat cu tot cu maşina de lux pe care o conducea de un tren de marfă. Zona este cunoscută de cei care tranzitează drumul dintre Tulcea şi Constanţa, iar în ce priveşte vizibilitatea nu putem spune că sunt probleme. Doar pe o ceaţă extrem de densă nu se poate observa trenul care se apropie de şosea. În rest, marcajele sunt amplasate corespunzător pentru a-i atenţiona pe conducătorii auto că se apropie o trecere la nivel cu calea ferată. În plus, chiar înainte de aceasta este amplasat un indicator STOP, care îi obligă pe participanţii la trafic să oprească şi să se asigure corespunzător înainte de a trece calea ferată. Mai mult, sunt şoferi care îi ignoră pe cei corecţi ce opresc la STOP şi după ce îi claxonează şi le fac flash-uri acestora şi îi depăşesc în viteză chiar pe calea ferată.
 
Deci, poate fi vorba despre infrastructură sau sunt şoferi prea grăbiţi să oprească aşa cum prevede codul rutier şi aleg să-şi măsoare puterile cu trenul? Răspunsul la aceste întrebări nu îl vom afla curând, mai ales că şmecheri la volan sunt mulţi şi aceştia nu consideră că legile şi restricţiile în trafic sunt pentru toţi, mai ales pentru cei cu maşini puternice.
 
Aceeaşi situaţie privind nerespectarea indicatoarelor rutiere o întâlnim frecvent şi în oraş, la sensurile giratorii, acolo unde puţini sunt cei care ştiu că viteza maximă admisă este de 30 km/h. Majoritatea celor care vin pe „drumul principal“, după părerea lor, circulă cu viteză şi îi fac pe ceilalţi şoferi să aştepte mult şi bine înainte de a intra în intersecţie. Cel mai probabil, un aparat radar amplasat în zonele-cheie ar rezolva această problemă şi i-ar lăsa pe mulţi dintre „viteji“ pietoni măcar o perioadă, pentru a merge pe jos şi a analiza cu maximă atenţie indicatoarele rutiere amplasate în oraş.
 
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

mihai

13 Apr, 2017 23:57

un sens giratoriu care-ti permite sa treci cu peste 30 km/h nu e sens giratoriu adevarat, oriunde in UE vezi sensuri giratorii este fizic imposibil sa mergi mai tare de 20... de vina sunt cei care au aprobat constructia

Articole asemanatoare

Editorial Cinste medicilor! Unora - Să fim oameni cu cei care ne ţin în viaţă!

28 Apr 2017 781

Editorial Cu ce este mai copilărie copilăria copiilor de-acum comparată cu cea de altădată

27 Apr 2017 644

Editorial Să nu-şi bată joc de talentul cu care i-a înzestrat Dumnezeu!

26 Apr 2017 692

Editorial De ce nu se va transforma Constanţa niciodată într-o adevărată oază de verdeaţă

25 Apr 2017 654

Editorial Gustul prestigiului şi cărămida neagră

24 Apr 2017 529

Sfântul Mare Mucenic Gheorghe. Radu Gyr- Ridică-te, Gheorghe, ridică-te, Ioane! Știți versurile?

23 Apr 2017 676

Editorial! Hai afară la zăpadă! Varianta de primăvară

22 Apr 2017 458

Editorial O mare escrocherie pentru o ţară cu cei mai bolnavi cetăţeni!

21 Apr 2017 6054

Editorial Rujeola omoară copiii? Nu ştim, nu ne pasă, sigur e manipulare!

20 Apr 2017 8929

Editorial Sfintele Paşti, cu ouăle plimbându-se prin intersecţie în Constanţa, şi controversa banilor publici irosiţi

19 Apr 2017 1434

Editorial Hristos lipseşte din sărbătoarea Lui

15 Apr 2017 695

Editorial Contractul de ecarisaj nu trece examenul „genocidului“ canin şi nici nu rezolvă problema maidanezilor din oraş!

13 Apr 2017 2022

Editorial Vaccin împotriva „Îngerului Morţii“!

12 Apr 2017 8279

Editorial A vorbit ministrul Muncii, dar nu-i pot da dreptate

11 Apr 2017 989

Editorial Fără să suferi, nu poţi deveni campion

10 Apr 2017 868

Editorial Criza vaccinurilor, ameninţare la viaţa micuţilor. Cine le-a pus gând rău bebeluşilor?

08 Apr 2017 615

Editorial Balena Albastră şi oamenii mici

07 Apr 2017 1527

Editorial Plimbarea copilului cu căruciorul, o aventură pentru părinţii din Constanţa

06 Apr 2017 1437

Editorial Făgădău, distrugătorul Casei „Bănescu“!

05 Apr 2017 4086

Editorial Problemele constănţenilor vs interesul autorităţilor

04 Apr 2017 1221

Editorial PNL Constanţa sau degringolada perpetuă. Trădarea din interior, faza pe PUZ-uri

03 Apr 2017 1974

Editorial Naţionala de fotbal a României se prăbuşeşte!?

01 Apr 2017 527

Editorial SSC Farul şi înfrângerea de la Băneasa. Cât de greu e să fii lider?

31 Mar 2017 990

Editorial „Şcoala altfel“ timp de o săptămână sau o altfel de şcoală tot anul?

30 Mar 2017 1223

Editorial Despre oamenii frumoşi şi micimile.. marilor oraşe

29 Mar 2017 1245

Editorial Ziua Internaţională a Mall-ului şi pretinsa fericire

28 Mar 2017 894

Editorial De ce plătesc dobrogenii taxă pentru a-şi vizita ţara şi unde merg aceşti bani?

27 Mar 2017 7043

Editorial Dezbaterea pe buget, patronată de Făgădău în rolul lui „Iordache“, fără niciun rezultat

25 Mar 2017 2150

Editorial Unde ne sunt poliţiştii şi jandarmii?

24 Mar 2017 2449

Editorial SRI, marea problemă a parlamentarilor, şi iureşul la cinci ani o dată. Miza diversiunii şi marea manipulare

23 Mar 2017 1345

Editorial Este nebunie în trafic. Să fim mai calmi!

22 Mar 2017 1209

Editorial Viitorul la prezent. Pe gazon, copiii lui Hagi sunt bărbaţi

21 Mar 2017 795

Abia au învăţat să scrie şi să citească şi sunt supuşi Evaluării Naţionale! Elevii de clasa a II-a şi stresul dinaintea testelor

20 Mar 2017 2154

Editorial Concertul... nepriceperii noastre

18 Mar 2017 2052

Editorial Greutatea de pe umerii copiilor şi spaima faţă de autoritate

17 Mar 2017 1393

Dublă lansare de carte la Biblioteca Județeană - „Fluturi în infern“ și „13 octombrie rece - Icarii timpului“

16 Mar 2017 778

Editorial Industria nunţilor sau cum ni se vinde visul de a fi prinţesă în cea mai fericită zi din viaţa unui cuplu

16 Mar 2017 972

Editorial Lumea toată e a ta! Sau e doar un simbolism?

15 Mar 2017 840

Editorial ALDE contra ALDE, un scandal artificial şi o poveste cu „nebuni“ capturaţi de PSD

14 Mar 2017 4104

Editorial Fenomenul „Parchez ca un bou“. Când dreptatea din trafic se face pe internet

13 Mar 2017 4338

Editorial „8 Martie“ în fiecare zi

11 Mar 2017 533

Editorial Poliţia Constanţa, scurgerile de informaţii şi purtătorii de cuvânt degeaba

10 Mar 2017 2374

Editorial Fenomenul „Yodel It“. De la Constanţa, până în Kiev, la Eurovision

09 Mar 2017 1710

Editorial Cooperativa „Munca în zadar“ şi legenda Meşterului Manole

08 Mar 2017 794

Editorial Mămicile, între grupurile de pe Facebook şi sănătatea copiilor

07 Mar 2017 955

Editorial Amintiri cu gust de cozonac fierbinte

06 Mar 2017 998

Editorial Pe Facebook se postează imagini cu copii în sicrie, iar oamenii dau share

04 Mar 2017 2618

Editorial Primăvara a venit cu multe flori, cu soare, dar şi cu vânt în portofele!

03 Mar 2017 781

Editorial A venit primăvara! Şi ce?! Oare nu ar putea fi 1 martie în fiecare zi?

02 Mar 2017 1068

Editorial Scuzele lui Făgădău nu scot oraşul din beznă!

01 Mar 2017 2290