Editorial

Editorial Cine este de vină pentru accidentele de pe şosele

Nu este zi în care să nu aflăm de vreun accident rutier petrecut pe şoselele din România. Din păcate, în unele cazuri, avem de-a face cu adevărate tragedii, care îndoliază familii şi distrug destine. Se sting atât cei vinovaţi, cât şi cei care au avut ghinionul să se afle în locul nepotrivit în momentul nepotrivit.

După o astfel de tragedie, toată lumea caută răspunsuri, explicaţii pentru producerea acesteia, de cele mai multe ori vina fiind aruncată asupra mortului, mai ales că acesta nu mai poate da socoteală în niciun fel.
 
Distruse de vestea tragică a pierderii unei fiinţe dragi, familiile sunt nevoite să se mai confrunte şi cu acuzaţiile venite din partea celor care, în necunoştinţă de cauză, aruncă săgeţi otrăvite înspre acestea. Dar cine se face vinovat de producerea accidentelor? Să fie de vină infrastructura, aşa cum mulţi acuză? Să luăm ca exemplu accidentul din apropiere de Tariverde în care un fost SPP-ist a fost spulberat cu tot cu maşina de lux pe care o conducea de un tren de marfă. Zona este cunoscută de cei care tranzitează drumul dintre Tulcea şi Constanţa, iar în ce priveşte vizibilitatea nu putem spune că sunt probleme. Doar pe o ceaţă extrem de densă nu se poate observa trenul care se apropie de şosea. În rest, marcajele sunt amplasate corespunzător pentru a-i atenţiona pe conducătorii auto că se apropie o trecere la nivel cu calea ferată. În plus, chiar înainte de aceasta este amplasat un indicator STOP, care îi obligă pe participanţii la trafic să oprească şi să se asigure corespunzător înainte de a trece calea ferată. Mai mult, sunt şoferi care îi ignoră pe cei corecţi ce opresc la STOP şi după ce îi claxonează şi le fac flash-uri acestora şi îi depăşesc în viteză chiar pe calea ferată.
 
Deci, poate fi vorba despre infrastructură sau sunt şoferi prea grăbiţi să oprească aşa cum prevede codul rutier şi aleg să-şi măsoare puterile cu trenul? Răspunsul la aceste întrebări nu îl vom afla curând, mai ales că şmecheri la volan sunt mulţi şi aceştia nu consideră că legile şi restricţiile în trafic sunt pentru toţi, mai ales pentru cei cu maşini puternice.
 
Aceeaşi situaţie privind nerespectarea indicatoarelor rutiere o întâlnim frecvent şi în oraş, la sensurile giratorii, acolo unde puţini sunt cei care ştiu că viteza maximă admisă este de 30 km/h. Majoritatea celor care vin pe „drumul principal“, după părerea lor, circulă cu viteză şi îi fac pe ceilalţi şoferi să aştepte mult şi bine înainte de a intra în intersecţie. Cel mai probabil, un aparat radar amplasat în zonele-cheie ar rezolva această problemă şi i-ar lăsa pe mulţi dintre „viteji“ pietoni măcar o perioadă, pentru a merge pe jos şi a analiza cu maximă atenţie indicatoarele rutiere amplasate în oraş.
 
 
 

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

mihai

13 Apr, 2017 23:57

un sens giratoriu care-ti permite sa treci cu peste 30 km/h nu e sens giratoriu adevarat, oriunde in UE vezi sensuri giratorii este fizic imposibil sa mergi mai tare de 20... de vina sunt cei care au aprobat constructia

Articole asemanatoare

Eveniment editorial „Dobrogea Jună. Caleidoscop“ - o carte esenţială despre un ziar reprezentativ pentru România de la Mare (galerie foto)

26 Jun 2017 85

Editorial Perlele de la examenele naţionale, impresionante, an de an. Cine este de vină pentru acestea

26 Jun 2017 238

Editorial Poveste de iubire. Farul şi suporterii săi. După un an cât un veac, din nou acasă!

24 Jun 2017 2424

Poezia erotică a Ritei Petro, vedetă la Muzeul de Istorie

23 Jun 2017 706

Editorial Câteva rânduri despre medicii care sunt oameni cu suflet bun

22 Jun 2017 5691

Editorial Vacanţă la mare. Turiştii au dezlegare la vestimentaţie sumară în Constanţa

21 Jun 2017 899

Editorial Cel mai potrivit titlu pentru moţiune - „Apărăm democraţia şi votul românilor, de noi!“

19 Jun 2017 1156

Editorial Spectacol canibalic în PSD. Canibalismul de partid!

17 Jun 2017 1759

Editorial Când profii devin violenţi sau de ce ne este frică să ne trimitem copiii la şcoală

16 Jun 2017 614

Editorial Ce aşi mai scoate din mânecă Gică Hagi?

15 Jun 2017 612

Editorial Am ajuns să trăim legaţi de tehnologie! Ce ne facem când aceasta dă semne de slăbiciune?

14 Jun 2017 838

Editorial Filmuleţele cu agresiuni în şcoli. Adevăraţii umiliţi

13 Jun 2017 2564

Editorial Despre cei care nu mai „încap“ în „PNL-ul“ lui Muhscină şi al lui Boroianu. Se vor înrola în partidul lui Cioloş?

12 Jun 2017 2602

Editorial Şcoala vieţii de la profilul de pe Facebook, vacanţa şi versurile lui Puya

10 Jun 2017 1330

Editorial Miss Remontada! Simona noastră, Barcelona Spaniei

09 Jun 2017 804

Editorial Cât mai costă examenul de Bacalaureat? Dar Evaluarea Naţională?

08 Jun 2017 2317

Editorial Trist. Cuvântul care descrie sistemul medical din România

07 Jun 2017 753

Varujan Vosganian lansează "Copiii războiului" la Constanţa

05 Jun 2017 515

Editorial Le dorim copiilor locuri de joacă şi şansa de a-şi trăi copilăria

01 Jun 2017 1742

Cei mai proşti din curtea Europei. Respectul pentru noi zero barat!

31 May 2017 1572

Editorial De ce tolerăm beţivii la volan? De ce îi tolerăm printre noi?

30 May 2017 1943

Triptic editorial într-o seară de mai la Biblioteca Județeană Constanța (galerie foto)

27 May 2017 1185

Editorial Constanţa are nevoie de un stadion adevărat, nu de bălării, şobolani şi căpuşe!

27 May 2017 2006

Editorial Vocali în injurii, dar ghidaţi de „Iubeşte-ţi aproapele!”

26 May 2017 930

​Triplu eveniment editorial la Biblioteca Județeană Constanța

25 May 2017 924

Editorial Cine vor fi „vasalii“ din administraţia publică locală?

25 May 2017 2066

Editorial Până unde poate duce foamea de bani a micilor afacerişti. Alimente expirate de ani buni, vândute în magazinele din Constanţa

25 May 2017 956

Editorial Nu mai faceţi experimente pe copiii noştri! Despre copiii fără copilărie

24 May 2017 8584

Editorial S-a ales fumul de Constanţa, la doi ani după ce Radu Mazăre „şi-a frânt gâtul“!

23 May 2017 6734

Editorial Doamne, ce vremuri trăim! Aşteptăm, cu sufletul la gură, să vedem dacă ÎPS Teodosie va fi încătuşat!

22 May 2017 2229

Editorial Ce postează profesorii pe Facebook? Sau de ce un elev nu ar trebui să fie prieten cu un dascăl în mediul virtual

20 May 2017 1281

Editorial Curaj şi inspiraţie. Hagi a riscat, dar a câştigat

19 May 2017 1037

Editorial Cum trezeşti omul din om

18 May 2017 1116

Editorial Cât de utile sunt informaţiile din grupurile de pe Facebook? Cum filtrăm informaţia pentru a nu ne crea probleme

17 May 2017 958

Editorial Un alt strigăt pentru Spitalul Judeţean!

16 May 2017 873

Editorial Felicitări, Hagi, Viitorul sună bine!

15 May 2017 1473

Editorial Ce auzim azi de la medici şi cum vorbeau altădată. Cu doctorul Cătălin Grasa, despre doctorul Ioan Jurja

13 May 2017 2074

Editorial Cu ce se mănâncă impozitul pe gospodărie sau cum vrea Guvernul să scoată bani din piatră seacă

12 May 2017 1558

Editorial De ce merită FC Viitorul să devină campioana României

11 May 2017 1141

Editorial Copilăria primeşte o lovitură cumplită

10 May 2017 1172

Editorial Când cerşitul devine un job foarte bine plătit! Ce „roluri“ sunt interpretate pentru a atrage compasiune

09 May 2017 1297

Editorial Cu gândaci în spitale şi gândul la puşcărie! Dumnezeu nu plăteşte nici la 1 şi nici la 15, dar nota vine şi o achităm toţi

08 May 2017 1764

Se împlinesc zece ani de la moartea lui Octavian Paler

07 May 2017 499

Editorial „Altă întrebare!“ Linia de partid se graţiază? #Rezist

06 May 2017 1982

Eveniment editorial Constantin Costache și-a lansat romanul „Singur împotriva oceanului“. O carte de aventuri. De suspans... (galerie foto)

06 May 2017 825

Editorial Militarii profesionişti aşteaptă ziua de 15 mai. Bulversaţi şi de ideea ministrului Olguţa Vasilescu

05 May 2017 18385

Editorial Învăţământul din România, sub zodia protestelor. Înainte de Evaluarea Naţională şi de Bacalaureat

04 May 2017 904

Editorial Furia tribunei şi „domn profesor“. Cu ce au greşit copiii de trebuie să sufere?

03 May 2017 1510

Editorial Ştiţi cum se numesc în 2017 cei care au o opinie despre orice?

02 May 2017 2622

Editorial 1 Mai muncitoresc, sărbătorit „tradiţional“, cu mici şi bere

01 May 2017 2751