Editorial Peştele de la cap se-mpute, iar elevul de la...

Prima sesiune a Bacalaureatului s-a încheiat demult, examenele de definitivat şi de titularizare au avut loc recent, dar întrebările continuă să curgă. Este oare sistemul de învăţământ din România invalid? Dăunează oare liceenilor prea multă matematică, geografie, limbă română sau istorie? Au fost prea stresaţi elevii care au susţinut examenele de Bacalaureat şi profesorii care au participat la probele de titularizare şi definitivat? Au fost subiectele prea dificile? Camerele video le-au stricat apele? Cum se pot explica miile de reclamaţii privind nivelul subiectelor, şpaga la inspectori şi profesori (în unele judeţe) - tarife pentru fiecare notă de la Bac! Un lucru este clar: toți sunt vinovați, şi elevii, şi profesorii, şi mai-marii învăţământului.
 
La Constanța, prima sesiune a Bacalaureatului a fost promovată de 48,34% dintre elevi. Niciunul nu a reuşit să ia 10 pe linie. Alţi 22 de elevi au fost eliminaţi din examene pentru că au încercat să copieze. Având în vedere aceste date, mă întreb câţi profesori ar promova, dacă ar trebui să susţină un examen de capacitate, cu supraveghere video şi fără posibilitatea de a copia? Probabil tot 48,3%. Dar câţi dintre ei ar lua nota 10? Probabil că niciunul. La fel ca elevii pe care îi instruiesc. Dacă angajaţii Ministerului Educaţiei Naţionale sau cei ai Inspectoratelor Şcolare Judeţene ar trebui să treacă şi ei printr-un astfel de examen? Ar promova 100%? Ar luat toţi 10 pe linie? Probabil că nu! Ducând mai departe exerciţiul de imaginaţie, oare câţi parlamentari şi câţi deputaţi ar promova un examen de capacitate, organizat după cerinţele actuale? Ar obţine măcar unul nota 10? Probabil că nu. Atunci, să ne mai întrebăm de ce învăţământul din România nu funcţionează?
 
Recent, şi unii profesori au demonstrat că nu sunt stăpâni pe cunoştinţele pe care ar trebui să le transmită elevilor. În timpul examenului de definitivat şi al celui de titularizare, doi dascăli nu au putut rezista ispitei de a copia. Luni, alţi 88 de profesori s-au retras din examenul de titularizare. Oare de ce? Răspunsul este simplu. Nu aveau suficiente cunoştinţe pentru a rezolva subiectele. Atunci, mai are rost să ne mirăm că ai noştri copii nu trec examenele de Bacalaureat sau probele Evaluării Naţionale?

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Un profesor implicat în fraudarea examenului de Bacalaureat din 2012, eliberat de Tribunalul Constanța

08 Jan 2019 1749

DNA Constanţa se opune eliberării unui profesor

07 Dec 2018 1664

DGA, comunicat important cu privire la un profesor condamnat la Constanța

15 Apr 2016 2358

Un tânăr a vrut să se facă preot la Constanţa cu acte false. Judecătorii i-au dat sentinţa definitivă (document)

29 Feb 2016 3235

Bianca Evelyn Paris, constănţeanca ce studiază Ştiinţe Politice la Paris (galerie foto)

14 Jul 2015 4370

Rata de promovare la Bacalaureat 2015 Ce licee îşi dispută supremaţia în judeţul Constanţa

09 Jul 2015 5201

Dezvăluim un secret bine păzit! Cum l-a „lucrat“ şeful DNA Constanţa pe generalul învăţământului din Tulcea (document)

23 Jun 2015 7828

Averea și interesele Șeful învățământului din Tulcea, trimis în judecată de procurorii Anticorupție din Constanța (document)

20 Jun 2015 3501

Examenele Cambridge se echivalează cu proba de competențe lingvistice de la Bacalaureat

19 Apr 2015 2723

Rezultatele simulării naționale pentru examenul de Bacalaureat, 2015

13 Mar 2015 1392

Ce rezultate au obţinut elevii din Constanţa la simularea națională pentru Bac 2015

12 Mar 2015 2438

Astăzi se afişează rezultatele Simulării la Bacalaureat

12 Mar 2015 2471

Semestrul al II-lea începe în forţă Elevii claselor a VIII-a şi a XII-a susţin simulările la Evaluarea Naţională şi la Bacalaureat

07 Feb 2015 2602

Începe vacanţa intersemestrială Semestrul al doilea începe cu simulările pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat

29 Jan 2015 3222

Simulări pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat Februarie şi martie, luni de foc pentru elevii din clasele a VIII-a şi a XII-a

26 Jan 2015 2724