Portul Constanţa sau de ce nu toţi românii sunt proşti

Primarul Radu Mazăre declara, la începutul acestei săptămâni, că cei pe  care el îi numeşte „milionarii din Port” „sunt protejaţi de Guvern”. De care Guvern?, a venit, firesc, întrebarea, de vreme ce Victor Ponta conduce Executivul de mai bine de doi ani. De Guvernul Boc, a venit răspunsul lui Mazăre, căci atunci ar fi fost plafonate, printr-o ordonanţă, chiriile pentru operatorii portuari. Chirii despre care edilul-şef susţine că ar fi infime, raportat la anul 2014. În acest context, s-a impus următoarea întrebare: de ce, în cei peste doi ani scurşi de la preluarea guvernării, actualii guvernanţi nu au venit cu o contrapondere, cu un act normativ care să modifice acea ordonanţă? Mazăre mi-a spus că nu ştie dacă modificarea se poate face printr-o ordonanţă şi că în situaţia de faţă s-ar impune o discuţie cu o casă de avocatură, orice schimbare suferită de contractele de închiriere putând fi atacată de operatori. Bla, bla, bla... Răspunsul n-a fost de natură să mă lămurească. Mă îndoiesc că în doi ani de guvernare premierul Ponta şi miniştrii săi n-ar fi putut - dacă şi-ar fi propus realmente asta - să rezolve problema chiriilor plătite de operatorii portuari, în scopul de a creşte investiţiile şi profitul. Revenind, până una-alta, Radu Mazăre a declarat că operatorii „sunt protejaţi de Guvern”. Inclusiv de propriul Guvern, domnule primar?
Dacă am merge pe aşa numitul principiu invocat de Mazăre, toţi operatorii portuari s-ar putea adresa caselor de avocatură în eventualitatea în care chiriile lor ar fi majorate de municipalitatea constănţeană. Deci... litigiile s-ar ţine lanţ.
Despre ce vorbim, de fapt? Despre o ambiţie personală? Despre grupuri de interese? Despre interese divergente? Despre renunţarea, de către Guvernul Ponta, la un bun naţional şi, pe cale de consecinţă, la o sursă de bani la bugetul de stat? Despre „voinţă electorală”, aşa cum susţine Mazăre? De când trebuie să ţină cont o ţară întreagă de voinţa electorală din municipiul Constanţa? De când trebuie să renunţe Ministerul Transporturilor la un obiectiv strategic de interes naţional pentru că aşa a agreat premierul cu primarul unui oraş din ţară? Restul românilor sunt proşti sau cum?!?
România nu-i o remorcă pentru Constanţa. Mi-ar plăcea să cred că nici premierul, nici ministrul Transporturilor, Dan Şova, nu pun interesul municipalităţii constănţene înaintea interesului naţional şi deci sunt încă deasupra lui Mazăre. Altminteri aş avea impresia că oraşul ăsta şi primarul său au devenit, pe nesimţite, centrul lumii. Ar fi păcat, din moment ce nu toţi românii sunt proşti. Dacă va fi nevoie, sper ca ei să iasă în stradă pentru a apăra un bun naţional al tuturor, nu doar al constănţenilor.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

gigel

24 May, 2014 13:33

bravo... pertinent articoc si o constatare logica a ceea ce se intampla... felicitari si la mai multe

Articole asemanatoare

Proiectul a fost depus la APM Constanța Port Azuro SRL investește într-un nou restaurant în Portul turistic Mangalia

25 Apr 2024 283

Incendiu în Portul Constanța. Pompierii au intervenit

25 Apr 2024 465

Reuniune în Portul Constanța a grupului de lucru româno-turkmen în domeniul transporturilor (GALERIE FOTO)

23 Apr 2024 423

Trei parcele de teren, situate în Porturile Constanța și Midia, pot fi închiriate de la CN APM Constanța. Licitația de atribuire se va desfășura în luna mai (DOCUMENT)

22 Apr 2024 498

One Star Security SRL, din Constanţa, a intrat în insolvență! (MINUTĂ)

22 Apr 2024 518

Fotbal Constanța Rezultatele etapei a 26-a de la Liga a 4-a (seniori și juniori + clasamentele) - FOTO - VIDEO

21 Apr 2024 772

Finanţele Publice din Constanţa cer insolvența LGV Invest Quality SRL, din Limanu! Firma a deținut, prin concesiune, un teren în Portul Turistic Mangalia

19 Apr 2024 423

Procesul s-a terminat! Iată când va afla Decebal Făgădău, fostul primar al Constanței, decizia finală în dosarul terenurilor din Portul Tomis

19 Apr 2024 550

Marcel Ciolacu Portul Constanţa, cel mai important hub de distribuţie a mărfurilor la Marea Neagră

19 Apr 2024 585

Sorin Grindeanu „Ne dorim extinderea cooperării cu partenerii emiratezi pentru Portul Constanța”

19 Apr 2024 394

Investitorul CN APM Constanța a solicitat evaluarea impactului asupra mediului Dezbatere publică la APM Constanța pentru proiectul privind realizarea unui cheu în Portul Midia

18 Apr 2024 455

Continuă asfaltarea drumurilor intens circulate din Portul Constanța (FOTO)

18 Apr 2024 413

Decebal Făgădău, fostul primar al municipiului Constanța, așteptat la Curtea de Apel! Nou termen în dosarul terenurilor din Portul Tomis

17 Apr 2024 4308

Nava de pasageri Scenic Opal a ajuns la Constanța (FOTO)

15 Apr 2024 410

Razie în muncipiul Constanța. S-au întocmit dosare penale

14 Apr 2024 746