Chişinău – Publika.md Patronii mass-media de peste Prut, obligaţi să-şi dezvăluie identitatea

Proprietarii instituţiilor de informare în masă vor fi cunoscuţi societăţii, după ce Parlamentul a aprobat astăzi o lege care să asigure mai multă transparenţă în presă.

Deputaţii au modificat Codul Audiovizualului stabilind că proprietarii de instituţii mass-media trebuie să-şi facă publice numele şi cotele de participare.

La şase luni de la intrarea în vigoare a respectivei modificări, companiile de presă vor trebui să-şi publice pe paginile web, dar şi să informeze Consiliul Coordonator al Audiovizualului despre proprietarii lor.

Astfel, patronii trebuie să facă publice denumirea şi adresa sediului administraţiei, datele de contact, lista tuturor proprietarilor şi a membrilor consiliului, precum şi numele administratorului. De asemenea, Consiliul Coordonator al Audiovizualului poate cere informaţii suplimentare despre proprietar,  iar în cazul unui refuz, are dreptul să respingă oferirea licenţei de emisie.

Totodată, patronii televiziunilor, radiourilor şi ziarelor sunt obligaţi să publice rapoarte de activitate în fiecare an, până în data de 1 mai.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.