Tulcea Peste 1.000 de turisti in Portul Sulina

Nava "Astor", una dintre cele mai mari nave de croaziera internationala care poate naviga pe canalul Sulina, a acostat duminica dimineata in portul Sulina, transmite corespondentul ROMPRES. Nava, care a ajuns in Sulina in urma unui contract incheiat de armator cu firma Karpaten Turism din Romania, are la bord peste 1.000 de pasageri din Europa Occidentala, aproape 600 din ei participand in momentul de fata la excursii in Delta si in orasul tulcean Sulina. Directorul societatii Karpaten Turism, Gheorghe Marginean, a declarat ca in 2009 numarul navelor de croaziera care vor ajunge in Romania va scadea, aceasta situatie fiind cauzata atat de taxele foarte mari percepute de autoritatile portuare, cat si de cuantificarea foarte slaba a Deltei Dunarii in comparatie cu cea din Ucraina. "Inca din 2007, pentru ca turistii sa viziteze Bucurestiul, armatorii navelor de croaziera au preferat sa acosteze la Ruse, unde platesc cheltuieli portuare de pana la 400 de euro, fiindca in Romania taxele portuare pentru o singura nava sunt de pana la 700 de euro. In 2007, am avut 835 de nave de croaziera care au ajuns in Romania, iar numarul anul acesta este cu aproape 15% mai mic", a afirmat directorul societatii Karpaten Turism. El a spus ca, in comparatie cu toate excursiile de pe Dunare, cea efectuata in Delta romaneasca primeste din partea turistilor cele mai slabe note, ca urmare a faptului ca pe singurul traseu practicabil de navele de croaziera nu se pot observa pasari. "Delta ucraineana e foarte apreciata. Nu au mai mult decat noi, dar stiu sa isi vanda mai bine marfa. Navele de croaziera ajung la Valkovo, turistii sunt preluati de lotcile ucrainenilor, platesc numai sapte euro, sunt dusi in satuc si dupa trei ore se intorc pe nava si sunt foarte fericiti. In timp ce in Delta romaneasca turistii platesc cate 15 euro pe excursia de patru ore si nu vad nici o pasare", a mentionat directorul Gheorghe Marginean. In plus, potrivit acestuia, daca in Bulgaria prin formalitati simplificate se plateste o singura taxa autoritatilor portuare, in Romania se achita pentru o singura nava sase taxe, cea de Capitanie, taxa de supraveghere port-control, cea de acvatoriu, taxa de ponton, taxa de pasager si cea de agenturare. "Anul trecut, de exemplu, am avut o nava de croaziera cu 3.200 de turisti care dorea sa se opreasca in Portul Constanta. Taxa de port pentru aceasta nava era insa de 82.000 de euro, ceea ce insemna ca fiecare turist trebuia sa plateasca 45 de euro taxa portuara, pe langa cei 12 euro pentru excursia din oras. Armatorul a preferat in aceste conditii sa opreasca la Varna, Bulgaria, desi Constanta, cel mai mare port la Marea Neagra, are o oferta turistica mult mai variata decat cea din tarile vecine. Sa nu ne miram ca in Constanta anual opresc 35 de nave de croaziera, iar in Odessa, Ucraina, si Varna, Bulgaria, peste 150", a precizat Gheorghe Marginean. El a anuntat ca a discutat cu ministrul Turismului cu privire la problemele cu care se confrunta tur-operatorii, sprijinul acordat de acesta constand in demersurile facute pe langa Ministerul Transporturilor pentru ca taxele percepute de autoritatile portuare sa nu mai creasca in aceasta perioada. "Am discutat si cu autoritatile tulcene pentru ca navele de croaziera internationala sa poata avea acces si pe alte trasee turistice in Delta Dunarii, dar din pacate am batut la porti inchise. Din acest motiv, intentionam ca anul viitor sa acostam la Crisan, pe canalul Sulina, sau intr-o localitate de pe bratul Sfantu Gheorghe. Vrem sa ii atragem inapoi pe turisti, dar avem nevoie de sprijin din partea autoritatilor", a mentionat directorul societatii. Societatea Karpaten Turism a fost infiintata in 1996, sapte ani mai tarziu a incheiat contracte pentru ca 130 de nave de croaziera internationala sa acosteze in porturile romanesti, numarul lor crescand la 835 in 2007.

Scris de: {autor}RMP{/autor}


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Licitații Tulcea Ce firmă va livra carne la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului?

28 Mar 2024 155

Ziua Jandarmeriei, marcată la Tulcea prin activități specifice (FOTO)

28 Mar 2024 175

Universitatea Ovidius Constanța Cine sunt câștigătorii celei de-a XII-a ediție a Sesiunii de comunicări ştiinţifice pentru elevi „Noi şi Economia”.

27 Mar 2024 547

#DobrogeaDigitală Măcin în anul 1879 - „Tutunul se cultivă mai în toate satele acestui district“

27 Mar 2024 514

Județele Constanța și Tulcea, sub cod galben de vânt. Când expiră avertizarea meteo

27 Mar 2024 493

Licitație organizată de primăria Valea Nucarilor pentru infrastructura rutieră din satul Agighiol, contestată la CNSC

27 Mar 2024 315

Tudor Hubati, adjunctul Zonei Libere Sulina, proces la Constanța cu inspectorii de integritate

27 Mar 2024 379

Femeie din Tulcea acuzată de viol asupra unui minor! Cazul ajunge la Constanța

27 Mar 2024 443

#DobrogeaDigitală Comerțul tulcean din anul 1879 - „Industria din oraşul Tulcea şi din toată Dobrogea este încă nulă“ (II)

26 Mar 2024 735

Marcela Stăncioiu, fosta șefă a Camerei de Conturi Tulcea, acuzată că ar fi agresat o secretară, care nu ar fi salutat-o! Cazul, judecat la Constanța

26 Mar 2024 797

Licitații Tulcea Aproximativ 10 milioane de lei sunt puși la bătaie pentru reabilitarea și modernizarea școlii I.L. Caragiale (DOCUMENT)

26 Mar 2024 462

Exclusiv Valul nou în magistratură! Cine sunt și de unde vin noii judecători din Constanța și Tulcea. Lista (DOCUMENT)

26 Mar 2024 1815

Polițiștii din Sulina, județul Tulcea, în mijlocul elevilor (Galerie FOTO)

26 Mar 2024 321

Arestare în Tulcea! Femeie acuzată de viol și pornografie infantilă

25 Mar 2024 674

#DobrogeaDigitală Comerțul tulcean din anul 1879 - „Vânzarea lânurilor s-a făcut sub condiții deplorabile“ (I)

25 Mar 2024 993