11 Aug, 2010 14:03
1953
Cele câteva încercări eşuate de a obţine majorarea salarială cu 350 de lei de la administraţia Şantierului Naval Daewoo - Mangalia Heavy Industries (DMHI) şi numirea unui nou preşedinte - Soon Gil Hong în locul lui Vasile Iorga, au umplut paharul răbdării celor 3.500 de angajaţi, care susţin că investitorii coreeni comit doar abuzuri.
„Coreenii nu sunt adevăraţi oameni de afaceri. Ei au venit în România să se îmbogăţească pe spinarea noastră. De 14 ani fac asta. Nu au venit nici pentru noi, nici pentru statul român. Au venit pentru ei, fiindcă sunt capitalişti şi ştiu bine ce au de făcut. În statutul societăţii scrie că, la cinci ani de la preluarea şantierului, trebuie să rămână doar 5 specialişti coreeni. În prezent avem 50 de specialişti coreeni care primesc salarii cuprinse între 5.000 şi 10.000 de euro”, a declarat, pentru cotidianul „Replica”, liderul Sindicatului „Navalistul” din cadrul DMHI, Marin Florian. Acesta a mai spus că, la ora actuală, DMHI este girat şantierului Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering şi băncilor coreene. „Coreenii au datorii de peste 500 de milioane de euro către şantierul mamă şi către băncile de la ei. De asemenea, au datorii către furnizori, către statul român”, a mai spus liderul sindical. Potrivit lui, statul român a făcut o afacere extrem de proastă la şantier. „Cred că cea mai bună afacere pe care a făcut-o statul român este fabrica de autoturisme Dacia din Piteşti. Cu coreenii au dat greş. Aceştia au acumulat datorii foarte mari. Dacă statul ar vrea să ia înapoi şantierul, coreenii ar spune să-l ia şi pe 1 euro, dar cu tot cu datorii. Sunt sigur că nu o să plece ăştia nicodată de la noi, pentru că aici le este bine”, a mai spus Florian Marin. Liderul sindicatului „Navalistul” a mai spus: „Coreenii ştiu doar să promită sau să ameninţe angajaţii”. „Acum 3 ani au promis 3000 de apartamente. Au făcut o gaură mare, lângă stadionul de rugby, au cumpărat 4 buldozere a câte 200.000 de euro fiecare şi au agăţat proiectul în cui. Au mai cumpărat şi 12 autocare, cu care chipurile urmau să transporte angajaţii, dar şi alea stau în parcare de 2 ani. Şi toate au fost cumpărate cu banii şantierului. Numai găuri au ştiut să facă şi să se îmbogăţească”, a conchis Florian Marin, liderul sindicatului „Navalistul”. De altfel, la sfârşitul lunii iulie, ministrul Economiei, Adriean Videanu, a anunţat că statul român va ieşi din asocierea cu sud-coreenii în cadrul companiei mixte Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), dacă va reuşi să privatizeze SC Şantierul 2 Mai SA Mangalia, prin care deţine participaţia minoritară la DMHI. Şeful de la minister a mai spus că, pe lângă intenţia Guvernului de a vinde participaţii minoritare pe Bursă, statul vrea să privatizeze alte cinci companii, şi anume Avioane Craiova, IOR, Şantierul Mangalia, Cuprumin şi Moldomin.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*:
13 Mar, 2011 14:34
Traiasca Domnul Marin!!