Bilanţul „Comandamentului Litoral 2014“, la CJPC Constanţa Mâncare alterată, condiţii precare de cazare şi oferte doar pe hârtie

Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (CJPC) a prezentat bilanţul „Comandamentului Litoral 2014“. Potrivit comisarului-şef adjunct al CJPC Constanţa, Mihai Perifan, „Comandamentul Litoral 2014“ a acţionat pe trei zone operaţionale, asigurându-se soluţionarea reclamaţiilor turiştilor sosiţi pe litoral, dar şi supravegherea calităţii produselor şi serviciilor oferite consumatorilor de operatorii economici.
 
În perioada desfăşurării activităţii Comandamentului - 16 iunie - 22 august - au fost efectuate 806 acţiuni de control, întocmite 492 de procese verbale de constatare contravenţie şi 402 procese verbale prin care s-au aplicat amenzi contravenţionale. Comisarii au aplicat 90 de avertismente şi amenzi în valoare de 11.528.000 de lei. De asemenea, au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 9.787 de lei. La acestea se adaugă produsele oprite temporar de la comercializare sau utilizate în prestarea de servicii, în valoare de 127.726 de lei.

 Ce au constatat comisarii CJPC Constanţa

 Deficienţele constatate în mod frecvent pe timpul acţiunilor de control au fost: loturi de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică, la care s-a modificat starea termică, elemente de identificare şi caracterizare incomplete, data limită de consum sau data durabilităţii minimale depăşită, nerespectarea condiţiilor de depozitare a materiilor prime şi a preparatelor culinare, dar şi informaţii incomplete în meniu. La structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare, s-au constatat neafişarea la recepţie a listei serviciilor cu plată şi fără plată, nedotarea camerelor la nivelul normativului, nerespectarea ofertelor. Totodată, au reieşit neconformităţi la serviciile de închiriere şezlonguri, dar şi deficienţe legate de nerespectarea segmentului de plajă destinat cearşafurilor, de 30% din întreaga suprafaţă, administrată de un operator de plajă.

 Ce au sesizat turiştii

 Turiştii au formulat şi au depus 438 de reclamaţii în cele trei locaţii ale structurii „Comandament Litoral 2014“. Nemulţumirile lor au vizat în special restituirea contravalorii pentru servicii de cazare neefectuate, diferenţă între preţul afişat pe site şi preţul cerut la recepţie pentru cazare, neconformităţi în ce priveşte funcţionarea instalaţiilor sanitare în băi. Unii turişti s-au plâns că nu li s-a permis să se aşeze în zona de şezlonguri cu cearşafuri. Alţii au sesizat că au plătit pentru servicii aferente unor unităţi de trei stele, dar că, în schimb, li s-a oferit cazare la o structură clasificată la o stea, şi că piscina pentru copii nu avea scară de acces. La acestea se adaugă starea de igienă necorespunzătoare în incinta unor campinguri, lipsa frigiderului în cameră, la hotel de două stele, preparate culinare cu miros nespecific, preparate culinare insuficient procesate. Un turist a sesizat că în unităţile fast food, salata de varză era luată cu mâna de bucătar, icrele de ştiucă erau amestecate cu icre de crap şi vândute ca fiind de ştiucă, iar micul dejun servit era rece.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.