2 august 1929 - se înființează Regia Autonomă a Porturilor și Căilor de Comunicație pe Apă



Acum 92 de ani se înființa, în urma multor insistențe, Regia Autonomă a Porturilor și Căilor de Comunicație pe Apă. Principalul obiectiv al regiei era exploatarea și administrarea căile de comunicație pe apă, porturile, vasele aferente, instalațiile de orice fel ș.a.

Situația la acea vreme în ceea ce privește transportul maritim era bună.

„Suprafaţa totală a portului este 212 Ha din care 72 Ha este suprafaţa apei închise. Lungimea totală a digurilor şi cheiurilor eşte 7765 m. Actualmente pot opera la cheiuri circa 40 vapoare deodată, iar puterea de manipulare de mărfuri a portului Constanţa, lucrând cu 3 magazii de cereale (ziua de 24 ore), cu staţia de petrol (ziua de 24 de ore) şi la mărfuri generale s'ar urca la circa 600.000 vagoane anual, cifră ce ar satisface aproape în întregime nevoile comerţului românesc“ precizează Buletinul Camerei de Comerț și Industrie din anul 1928 referitor la portul din Constanța.

Pe 4 mai 1934 Regia Autonomă PCCA a fost redenumită în Administrația Comercială a Porturilor și Căilor de Comunicație pe apă.

Totuși, în 1936 are loc o schimbare. Odată cu înființarea Ministerului Aerului și a Marinei, controlul asupra Administrației este preluat de minister. Din Administrație au fost preluate total de Minister SMR și NFR.
 
Sursă foto: Arhiva ZIUA de Constanța
 
Citește și:
Marina de Comerț Națională - „Ţara noastră atât de bogată în petrol!“

 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

#DobrogeaDigitală Cernavodă în anul 1879 - „Este susceptibil de a deveni o piață importantă“

25 Apr 2024 192

#DobrogeaDigitală Medgidia în anul 1879 - „Negustori şi ţărani veneau aici chiar din țări foarte depărtate de Dobrogea“

24 Apr 2024 855

#DobrogeaDigitală Mangalia în anul 1879 - „De trei ori a fost arsă şi jefuită“

22 Apr 2024 994

Istoria Dobrogei - Bibliografie Iamblichos (sec. III-IV) - „Viața lui Pitagora”

20 Apr 2024 1174

Istoria Dobrogei - Bibliografie Eusebiu (sec. III-IV) – „Cronica”, „Istorie bisericească”, „Pregătirea evanghelică”, „Viața împăratului Constantin”, „Către Constantin la treizeci de ani”

19 Apr 2024 1258

Istoria Dobrogei Povestea lui Ioan Movilă și a înființării primei stațiuni pe litoral, Techirghiol

19 Apr 2024 5698

#DobrogeaDigitală Chiustenge în anul 1879 - „Nu va putea să întârzie a dobândi o importanţă reală pentru navigatie şi comerciu“ (II)

14 Apr 2024 1526

Istoria Dobrogei - Bibliografie Arnobius (sec. IV) - „Împotriva păgânilor”

13 Apr 2024 1653

Istoria Dobrogei - Bibliografie „Itinerarul lui Antoninus” (sec. III)

12 Apr 2024 1210

Istoria Dobrogei Vasile Canarache - personaj de legendă. Despre moştenirea istorică lăsată la Constanța

12 Apr 2024 2924

#DobrogeaDigitală Chiustenge în anul 1879, „Constanţa genovesilor şi vechia Tomis a romanilor, locul de exil şi mormântul poetulul latin Ovid“ (I)

11 Apr 2024 1002

#DobrogeaDigitală Babadag în anul 1879 - „Este partea cea mai bogată, cea mai sănătoasă şi cea mai interesantă din toată Dobrogea“

10 Apr 2024 1301

#DobrogeaDigitală Sulina în anul 1879 - „Clădit la gura canalului Sulina pe o limbă strâmtă de pământ artificial“

08 Apr 2024 1172

Istoria Dobrogei - Bibliografie Porphyrios (sec. III) - „Viața lui Pitagora”, „Peștera nimfelor din Odiseea”, „Despre abstinență”

06 Apr 2024 1566

Istoria Dobrogei Portretul unui erou - Horia Agarici, aviator militar de elită în al Doilea Război Mondial

05 Apr 2024 4105