Biblioteca virtuală pe care o lansam în urmă cu cinci ani, aducând digitalizarea în atenția administrației publice locale, instituțiilor culturale și nu numai, a devenit acum de o actualitate fără precedent, la nivel global.
Mesajul central al acestei inițiative vine de la nivel universitar - Biblioteca Ioan Popișteanu a Universității Ovidius Constanța, în parteneriat cu Asociația Ștefadina și cu sprijinul ziarului ZIUA de Constanța, aduc în spațiul public, primul filon de semnături ale strămoșilor noștri.
Mai exact, Colecția Specială, compusă din peste o sută de volume, dintre care și cărti de patrimoniu, care au o vechime de câteva sute de ani, au fost restaurate și digitalizate și oferite prezentului și, mai ales, viitorului.
Ca o continuare a proiectului nostru #Dobrogea Digitală - Acces Universal la Informație, lansăm fondul de carte restaurat și digitalizat, care poate fi accesat atât pe site-ul ZIUA de Constanța în secțiunea Dobrogea și Biblioteca Universității Ovidius Constanța, cât și pe site-ul Bibliotecii Universitare „Ioan Popișteanu”.
Publicat la editura „Cultura Românească“, volumul de faţă prezintă situaţia învăţământului de la început de secol XX, abordând tematici precum „Criza şcolară“, „Spiru Haret ca pedagog“ sau „Idealismul pedagogic“.
În prefaţa cărţii autorul punctează că scopul lucrării este „pedeoparte, de a introduce pe cetitor în studiul mişcarii pedagogice contemporane; pe de alta parte, de a continua şi intensifica acţiunea manifestată şi în lucrarea anterioară «Educafie şi cultură», pentru armonizarea геalităţilor şcolare cu principiile pedagogice probleme generale“.
Cartea însumează 279 de pagini, structurate pe două părţi, după cum urmează:
Partea I
Din problemele actuale ale şcoalei româneşti
1. Cultura generală, profesională şi formativă
2. Şcoala activă şi studiul individualităţii
3. Educatia morală formarea personalitătii
Probleme speciale
1. Criza şcolară
2. Orientarea pedagogică a şcoalei romîneşti
3. Organizarea studiilor filosofice în liceu
4. Tineretul şi concepţia asupra lumii şi vietii
6. Învăţătorii care ne trebue
6. Rolul educativ al Universităţii
7. Spiru Haret ca pedagog
Partea II
Curentele pedagogiei contemporane
I. Criterii pentru stabilirea cadrului de principi ale pedagogiei contemporane
II. Realismul pedagogic
1. Realismul individual
2. Realismul social
III. Idealismul pedagogic
1. Idealismul individual
2. Idealismul social
Goethe filosof şi pedagog
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: