Razboi intru Cuvant

Părintele Serafim Rose denunţă viclenia cea mai mare care ameninţă Biserica de azi

"Evanghelia exterioară a idealismului social este simptomul pierderii credinţei. Acum avem nevoie nu de gesturi exterioare, ci de o adâncă pătrundere lăuntrică; nu de mai puţin post, ci de mai mult; nu de mai multă acţiune, ci de ru­găciune şi nevoinţă... Dacă, în viaţa lor de toate zilele, creştinii ar fi cu adevărat aprinşi de dragostea lui Dumnezeu şi de râvnă pentru împărăţia Sa care nu este din lumea aceasta, atunci toate cele de trebuinţă se vor adăuga de la sine" (Eugene/Serafim Rose)

Din: Ierom. Damaschin, "Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose", Editura Sophia, 2005:

Thomas Merton, hiliasmul şi „noul creştinism"

Şi să nu vă asemănaţi chipului veacului acestuia, ci vă schimbaţi la faţă întru înnoirea mintii voastre. (Rom. 12, 2)

Pe când Eugene [viitorul parinte Serafim Rose, n. n.] lucra la cartea sa împărăţia omului şi împărăţia lui Dumnezeu, Gleb [viitorul parinte Gherman Pomosenski, n. n.] a trimis redactarea preliminară a capitolului despre ni­hilism Arhimandritului Constantin Zaiţev, pe atunci editorul publicaţiilor în limba rusă şi engleză ale Mănăstirii Sfintei Treimi din Jordanville. El însuşi un filosof profund, care cugeta şi scria despre apostazie cam pe aceleaşi direcţii, Pr. Constantin a fost foarte impresionat de lucrarea lui Eugene. Mai târziu, pe temeiul acestui capitol, el îl numea pe Eugene într-o publicaţie rusească, „un adevărat scriitor bisericesc".

In 1963, Eugene a început să scrie un eseu despre „Marele Inchizitor" al lui Dostoievski şi despre „noul creştinism" al Romei, folosind materialul pe care-l scrisese pentru capitolul despre „noul creştinism" din cartea sa. Odată încheiat, se gândea să trimită eseul Părintelui Constantin, în nădejdea că se va publica. A scris şi rescris câteva sute de pagini dar, asemeni acelui magnus opus al său, eseul nu a fost niciodată încheiat şi finisat, datorită schimbărilor ce aveau să aibă loc în viaţa lui.

La începutul eseului Eugene sublinia principiile împărăţiei lui Antihrist aşa cum sunt descrise în scrierile patristice şi în lucrările autorilor orto­docşi Soloviov şi Dostoievski. „Religia Marelui Inchizitor al lui Dostoievski", scria el, „este religia pâinii pământeşti.

Citste AICI


Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ce sfinţi cinstesc creştinii ortodocşi în această săptămână

18 Jul 2019 478

Patriarhul Chiril al Moscovei aduce la București un fragment din moaștele Sfântului Cuvios Serafim de Sarov

26 Oct 2017 1040

„Gaițele“ din... Târgoviște vin la Constanța

14 Mar 2017 1324

Sfântul Ilie. Unde slujesc ierarhii din Sud-Est. Ce biserici sunt în județul Constanța cu acest hram

20 Jul 2016 2648

ÎPS Teodosie slujește, azi, în Germania. Iată în ce oraș. Unde slujesc ierarhii din Sud-Estul României

12 Jun 2016 2339

O nouă biserică în judeţul Constanţa Lăcaşul va avea hramul „Sf. Nicolae”

15 Mar 2016 1618

Slujbă de pomenire a victimelor accidentului din Mamaia (video)

05 Mar 2016 1367

Sinaxar 2 ianuarie 2016 Cine sunt sfinții pomeniți de ortodocși a doua zi din an. Milioane de bărbați le poartă numele

02 Jan 2016 1709

Cu ocazia zilei de 1 mai Trei zile de distracţii în Goblin din Vama Veche

09 Apr 2015 974

Moaștele Sfântului Nectarie, vindecătorul de cancer, vor fi aduse la Mangalia

03 Sep 2014 1515

Comunicat de presă - Arhiepiscopia Tomisului - Aducerea moaștelor Sfântului Nectarie la Mangalia - 3 septembrie 2014

03 Sep 2014 1051

Moaștele Sf. Serafim de Sarov la biserica „Sf. Mina”din Constanţa

04 Mar 2014 4923

Dezvaluiri.ro Dezmăț la mănăstire - manele, beții și jocuri homosexuale (galerie foto+document)

17 Sep 2013 8738

Mitropolitul Serafim de Pireu felicită pe Arhiepiscopul Tomisului pentru vizita părintelui Teodoros Zisis

09 Jun 2013 1459

Moaştele Sf. Serafim de Sarov şi ale Sf. Longhin, aduse la Constanţa

10 Feb 2013 1803