Părintele Serafim Rose denunţă viclenia cea mai mare care ameninţă Biserica de azi

"Evanghelia exterioară a idealismului social este simptomul pierderii credinţei. Acum avem nevoie nu de gesturi exterioare, ci de o adâncă pătrundere lăuntrică; nu de mai puţin post, ci de mai mult; nu de mai multă acţiune, ci de ru­găciune şi nevoinţă... Dacă, în viaţa lor de toate zilele, creştinii ar fi cu adevărat aprinşi de dragostea lui Dumnezeu şi de râvnă pentru împărăţia Sa care nu este din lumea aceasta, atunci toate cele de trebuinţă se vor adăuga de la sine" (Eugene/Serafim Rose)

Din: Ierom. Damaschin, "Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose", Editura Sophia, 2005:

Thomas Merton, hiliasmul şi „noul creştinism"

Şi să nu vă asemănaţi chipului veacului acestuia, ci vă schimbaţi la faţă întru înnoirea mintii voastre. (Rom. 12, 2)

Pe când Eugene [viitorul parinte Serafim Rose, n. n.] lucra la cartea sa împărăţia omului şi împărăţia lui Dumnezeu, Gleb [viitorul parinte Gherman Pomosenski, n. n.] a trimis redactarea preliminară a capitolului despre ni­hilism Arhimandritului Constantin Zaiţev, pe atunci editorul publicaţiilor în limba rusă şi engleză ale Mănăstirii Sfintei Treimi din Jordanville. El însuşi un filosof profund, care cugeta şi scria despre apostazie cam pe aceleaşi direcţii, Pr. Constantin a fost foarte impresionat de lucrarea lui Eugene. Mai târziu, pe temeiul acestui capitol, el îl numea pe Eugene într-o publicaţie rusească, „un adevărat scriitor bisericesc".

In 1963, Eugene a început să scrie un eseu despre „Marele Inchizitor" al lui Dostoievski şi despre „noul creştinism" al Romei, folosind materialul pe care-l scrisese pentru capitolul despre „noul creştinism" din cartea sa. Odată încheiat, se gândea să trimită eseul Părintelui Constantin, în nădejdea că se va publica. A scris şi rescris câteva sute de pagini dar, asemeni acelui magnus opus al său, eseul nu a fost niciodată încheiat şi finisat, datorită schimbărilor ce aveau să aibă loc în viaţa lui.

La începutul eseului Eugene sublinia principiile împărăţiei lui Antihrist aşa cum sunt descrise în scrierile patristice şi în lucrările autorilor orto­docşi Soloviov şi Dostoievski. „Religia Marelui Inchizitor al lui Dostoievski", scria el, „este religia pâinii pământeşti.

Citste AICI


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

„S-a zguduit tot pământul” Explozie mină Costinești. Mărturia cutremurătoare a martorului care a sunat la 112 (VIDEO)

14 Aug 2023 3580

Calendar-Ortodox 2 ianuarie - Sfântul Serafim de Sarov şi Sfântul Silvestru

02 Jan 2023 1161

Calendar ortodox ianuarie 2023. Datele când sunt sărbători cu cruce roșie în prima lună a anului

01 Jan 2023 2629

Unde este așteptat ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului în primele zile ale noului an

02 Jan 2022 2901

Calendar ortodox Sfinţii zilei. Sfântul Serafim de Sarov şi Sfântul Silvestru

02 Jan 2022 1729

Constanța Polițiștii și jandarmii, prezenți la slujba oficiată aseară, de către ÎPS Teodosie

03 Jan 2021 2237

ÎPS Teodosie va oficia o nouă slujbă în această seară

02 Jan 2021 2528

Serafim de Sarov

31 Jul 2020 11790

Doliu în Biserica Ortodoxă Română

16 Oct 2019 2526

Ce sfinţi cinstesc creştinii ortodocşi în această săptămână

18 Jul 2019 2866

Patriarhul Chiril al Moscovei aduce la București un fragment din moaștele Sfântului Cuvios Serafim de Sarov

26 Oct 2017 2519

„Gaițele“ din... Târgoviște vin la Constanța

14 Mar 2017 2836

Sfântul Ilie. Unde slujesc ierarhii din Sud-Est. Ce biserici sunt în județul Constanța cu acest hram

20 Jul 2016 4921

ÎPS Teodosie slujește, azi, în Germania. Iată în ce oraș. Unde slujesc ierarhii din Sud-Estul României

12 Jun 2016 3369

O nouă biserică în judeţul Constanţa Lăcaşul va avea hramul „Sf. Nicolae”

15 Mar 2016 2986