Acord scris din partea Guvernului bulgar pentru efectuarea dragajului pe Dunăre. Cum va influenţa traficul pe Dunăre şi în portul Constanţa Sud Agigea

România este pe cale să obțină acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua întreg dragajul pe șenalul Dunării, astfel încât să crească de până la cinci ori volumul mărfurilor transportate pe calea apei, ceea ce ar face atractiv portul maritim Constanța Sud - Agigea, a declarat, marți, ministrul de resort, Felix Stroe, la audierile din Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților, informează Agerpres.ro
 

"Dunărea are un șenal (...). Acest șenal este ba la noi, ba la bulgari, ba la mijloc. Problema este că partea bulgară nu este interesată deloc să facă dragajul pe șenalul Dunării, pentru că nu au interesul să facă acest lucru. Ei și-au dezvoltat foarte bine, foarte mult, consistent sistemul feroviar și vor să-și facă atractive porturile lor mari, în special Varna, dar și Burgas, și nu sunt interesați să facă acest dragaj pe Dunăre, care să facă atractiv canalul Dunăre-Marea Neagră și să pună în evidență portul maritim Constanța. Premierul a discutat acest subiect la ședința comună de guvern România — Bulgaria, care a fost luna trecută în Bulgaria, și suntem pe cale — verbal ni s-a dat acceptul de către prim ministrul bulgar — suntem pe cale să obținem acordul scris al Guvernului bulgar pentru a efectua noi întreg dragajul Dunării, pentru că este interesul nostru. Va asigura creșterea volumului de mărfuri transportate pe calea apei, estimăm noi, de la 4 la 5 ori, ceea ce ar reprezenta venituri substanțiale pentru canal și ar face atractiv portul maritim Constanța Sud — Agigea", a explicat ministrul.

 
În plus, a subliniat el, porturile Corabia și Giurgiu în perioadele de secetă aproape că sunt închise, din cauză că, nefiind efectuat dragajul, nu pot intra și ieși navele în/din porturile respective.
 
Felix Stroe a adăugat că, în continuare, are în atenție efectuarea de investiții în portul Constanța, dar și instituirea unei discipline stricte în ceea ce privește plata obligațiilor de către operatorii portuari.
 

"În domeniul naval, ne preocupăm în continuare de investițiile în portul maritim Constanța, dar și de instituirea unei discipline stricte în ceea ce privește obligațiile operatorilor portuari, nu numai drepturile acestora. Categoric că vom acționa pentru stimularea mediului de afaceri. Va fi o constantă a acțiunii ministrului de Transporturi să stimuleze corect, legal, concurențial mediul de afaceri, dar cred că este foarte corect ca și aceștia să își plătească obligațiile financiare pe care le au către Portul Constanța, pentru că sumele de bani de care avem nevoie în 2018 în general în domeniul transporturilor și în special în cel naval sunt consistente", a subliniat Stroe.

Sursa: Agerpres.ro

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.