RATC Constanţa Argumente pro şi contra autobuzului electric. "E fiabil, e bun, dar nu ni-l putem permite!"

 
Constănţenii au avut posibilitatea să călătorească gratuit, timp de cinci zile, cu un autobuz electric ce a fost testat pe mai multe trasee de transport în comun din municipiul Constanţa. La finalul celor cinci zile, reprezentanţii RATC Constanţa spun că autobuzul a mers zilnic în jur de 90 de kilometri, pe cinci trasee din oraş. Ei au precizat că autovehiculului poate circula cu bateriile încărcate circa 160 de kilometri în trafic urban, în funcţie de anumite condiţii, iar timpul de încărcare a bateriilor variază între şase şi opt ore. Comparativ cu costurile realizate cu motorina folosită pentru autobuzele clasice, RATC ar face economii de 80%, după cum spune directorul adjunct al regiei, Dumitru Coiciu: “Costul energiei electrice consumate pentru încărcarea bateriilor în şase ore este de aproximativ 12 euro. Echivalentul a 12 litri de motorină. Or autobuzele clasice cu care este dotată Regia consumă aproximativ 40 de litri de combustibil pe zi”. El a declarat că va discuta cu firma producătoare ca autobuzul să fie testat şi în sezonul rece. “Este un autobuz silenţios, uşor de manevrat în sensurile giratorii din oraş. Autobuzul are şi neajunsuri: şoferul nu are vizibilitate bună asupra pasagerilor”, a declarat Marius Brătulescu, şeful Serviciului Exploatare din cadrul RATC Constanţa.
În loc de concluzie, directorul Coiciu a spus că "autobuzul e fiabil, bun, consumă puţin, dar nu ni-l putem permite!". Costul unui asemenea autobuz se situează între 350.000 şi 400.000 de euro. Autovehiculul are 66 locuri în picioare şi 20 de scaune şi un post pentru persoane cu handicap, dar este prevăzut şi cu strapontine. Autobuzul a venit la Constanţa de la Brăila, pe propriile roţi, traseul fiind de aproximativ 200 de kilometri. 
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Comisia tehnică de amenajare a teritoriului și urbanism se reunește în această săptămână. Pe ordinea de zi figurează și proiectul imobiliar de la fosta bază RATC!

19 Mar 2024 759

Începe demolarea A fost desemnată firma care va realiza proiectarea parcului promis de administrația Chițac pe strada Eliberării din municipiul Constanța (DOCUMENTE)

16 Feb 2024 23663

Sondaj de opinie Considerați sigur transportul public în Constanța?

28 Jan 2024 1327

CT BUS aduce omagiu fostului director, Dumitru Coiciu

15 Jan 2024 945

Doliu în Constanța. Fostul director al RATC a decedat

14 Jan 2024 2481

UPDATE Felicia Ovanesian l-a acționat în instanță pe Primarul Municipiului Constanța! „Pe vremea lui Făgădău primeam răspunsurile la cererile pe 544, dar la Chițac refuză de fiecare dată. Nu se poate așa ceva!“

15 Dec 2023 1317

PUZ-ul pentru ansamblul rezidențial pe care afaceristul Tănase Bela vrea să-l ridice pe fosta bază RATC, în consultare publică (DOCUMENT)

13 Oct 2023 2941

Un nou proiect după anularea celor cu 39 de etaje Spaniolii de la Bogaris intenționează să ridice un nou ansamblu rezidențial în zona fostei baze RATC din Constanța

18 Jul 2023 3086

24 și 39 de etaje Final de poveste în procesul pentru construirea celor mai înalte blocuri din municipiul Constanța. Ce spun părțile

30 Jun 2022 6393

Clădiri înalte de 24 de etaje Procesul pentru construirea celor mai înalte blocuri din municipiul Constanța a ajuns la Curtea de Apel

08 Dec 2021 5386

Constanța Șoferul unui autobuz, rănit în urma unui accident rutier pe Șoseaua Mangaliei

09 Nov 2021 2463

Licitația pentru autobuzele electrice nu s-a încheiat. Primăria Constanța demarează amenajarea stațiilor de reîncărcare. Unde vor fi situate acestea?

01 May 2020 3039

Compania CT BUS poate deveni cel mai puternic operator public din Regiunea de Sud- Est

07 Nov 2019 3412

Oficial! De astăzi RATC a devenit CT Bus SA. Ce se întâmplă cu biletele

01 Nov 2019 7838

DGAS Au început înscrierile pentru acordarea de facilități la transportul public de călători pentru anul 2020

11 Oct 2019 2245