Consiliul Concurenţei a luat la inspectat piaţa serviciilor de întreţinere a autoturismelor

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile unor companii din sectorul auto şi ale unor societăţi de asigurare: Automobile-Dacia SA, Renault Commercial Roumanie SRL, RCI Broker de Asigurare SRL, RCI Finanţare România SRL, RCI Leasing România IFN SA, Allianz-Ţiriac Asigurări SA, Omniasig Vienna Insurance Group SA, Groupama Asigurări SA, UNIQA Asigurari SA, Asigurarea Românească - Asirom Vienna Insurance Group SA, Euroins România Asigurare-Reasigurare SA.

Inspectiile au fost efectuate ca urmare a extinderii investigaţiei, declanşate în anul 2017, pe piața serviciilor de întreținere și reparare a autovehiculelor din România.

Investigaţia, care va fi finalizată în acest an, se referă la o posibilă participare a companiilor în discuţiile/negocierile derulate de Asociația Concesionarilor Dacia, Renault și Nissan-ACODAREN și membrii acesteia, privind o posibilă coordonarea pentru stabilirea tarifelor, discounturilor și a altor condiții de tranzacționare.

În cadrul procedurii de investigaţie, în anul 2017 au fost efectuate Asociaţiei Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan-ACODAREN
Companiile RCI Finanţare România SRL şi RCI Leasing România IFN SA nu sunt vizate de investigația Consiliului Concurenței, dar s-au efectuat inspecții la sediile acestora, în vederea obţinerii tuturor informaţiilor necesare evaluării contextului în care a avut loc posibila faptă investigată.

Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate. Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.
 
În ultimii ani, Consiliul Concurenței a făcut o serie de recomandări pentru consolidarea pieței asigurărilor auto obligatorii (RCA) și creșterea gradului de protecție a asiguraților, unele fiind preluate în legislația primară și secundară din domeniu. Astfel, în cadrul studiului realizat pe piaţa asigurărilor auto obligatorii, Autoritatea de Concurență a constatat că există situaţii în care se solicită un anumit preţ dacă cheltuielile de reparaţii sunt achitate de proprietar şi se solicită un preţ mai mare dacă reparaţiile sunt achitate de compania de asigurări.

Având în vedere relaţia tensionată dintre asigurători şi companiile de reparaţii, Consiliul Concurenței a propus elaborarea unui cod de conduită aplicabil în relația dintre cele două părţi, în vederea evitării prejudicierii consumatorilor.

De asemenea, pentru ca prețul asigurărilor obligatorii să scadă, Autoritatea de Concurență susține că este necesar să crească gradul de cuprindere al RCA, adică să crească numărul maşinilor care se află în circulaţie şi care au o polită RCA valabilă. La ora actuală, destul de multe mașini în circulație nu au RCA valabil, în parte, şi pentru că proprietarii au încheiat poliţa pentru o perioadă foarte scurtă, iar apoi au uitat să o reînnoiască.


Ca urmare, Autoritatea de Concurență a propus ca, pentru persoane fizice, poliţele RCA să nu se mai încheie pentru o lună, ci pentru 6 sau 12 luni, şi doar pentru persoanele juridice şi pentru o perioadă de la o lună la 12 luni, multiplu de o lună.

Reamintim că Autoritatea de Concurență a sancționat la sfârșitul anului 2018 nouă companii de asigurare și Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) cu amenzi totale în valoare de aproximativ 53 de milioane de euro pentru încălcarea reglementărilor naționale și europene din domeniul concurenței, prin coordonarea comportamentelor pe piața asigurărilor auto obligatorii de răspundere civilă, în vederea majorării tarifelor acestor asigurări.

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la 14 operatori economici din zona IT din România. Vezi ce companii au fost vizate

13 Jun 2024 379

Eolica Dobrogea One SA operează un parc în comuna Mihai Viteazu, județul Constanța Consiliul Concurenței analizează preluarea Eolica Dobrogea One SA de către Premier Renewable Invest CO SRL

06 Jun 2024 482

Consiliul Concurenței analizează modul în care sunt stabilite prețurile biletelor de avion cu plecare din România

26 May 2024 584

Consiliul Concurenței Intesa Sanpaolo intenționează să preia First Bank

07 May 2024 501

EP Wind Project (ROM) Six SA deține o centrală eoliană în județul Constanța Consiliul Concurenței a autorizat preluarea Ep Wind Project (Rom) Six de către Engie România

24 Apr 2024 567

Noi membri în plenul consiliului concurenței

23 Apr 2024 479

Parlamentul României Şedinţa comună - suspendată din lipsa cvorumului, înainte de votul asupra membrilor Consiliului Concurenţei (VIDEO)

22 Apr 2024 545

Consiliul Concurenţei analizează preluarea grupului OTP din România de către Banca Transilvania

02 Apr 2024 669

Consiliul Concurenței Preluarea magazinelor Profi de către Mega Image, în analiză

26 Mar 2024 1063

Consiliul concurenței analizează preluarea CEZ Vânzare SA de către Premier Energy PLC, Cipru

12 Feb 2024 677

Consiliul Concurenţei a amendat E-mag, Altex și Flanco! Au făcut o înțelegere anticoncurențială pe piața televizoarelor și a telefoanelor mobile

08 Feb 2024 1174

Studiu Consiliul Concurenței Modernizarea infrastructurii maritime, vitală pentru cele mai importante porturi româneşti din reţeaua TEN-T- Constanţa şi Galaţi

15 Jan 2024 804

Consiliul concurenței analizează preluarea First Bank de către Intesa Sanpaolo Bank

05 Jan 2024 692

Tranzacția prin care Keesing Media Group B.V. intenționează să preia Infopress Group S.A. și, indirect, IPG Technic SRL, autorizată de Consiliul Concurenței

18 Dec 2023 1000

Consiliul Concurenței analizează barierele în calea digitalizării întreprinderilor mici și mijlocii

27 Nov 2023 627