Stiri calde

Consiliul Concurenţei a luat la inspectat piaţa serviciilor de întreţinere a autoturismelor

Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile unor companii din sectorul auto şi ale unor societăţi de asigurare: Automobile-Dacia SA, Renault Commercial Roumanie SRL, RCI Broker de Asigurare SRL, RCI Finanţare România SRL, RCI Leasing România IFN SA, Allianz-Ţiriac Asigurări SA, Omniasig Vienna Insurance Group SA, Groupama Asigurări SA, UNIQA Asigurari SA, Asigurarea Românească - Asirom Vienna Insurance Group SA, Euroins România Asigurare-Reasigurare SA.

Inspectiile au fost efectuate ca urmare a extinderii investigaţiei, declanşate în anul 2017, pe piața serviciilor de întreținere și reparare a autovehiculelor din România.

Investigaţia, care va fi finalizată în acest an, se referă la o posibilă participare a companiilor în discuţiile/negocierile derulate de Asociația Concesionarilor Dacia, Renault și Nissan-ACODAREN și membrii acesteia, privind o posibilă coordonarea pentru stabilirea tarifelor, discounturilor și a altor condiții de tranzacționare.

În cadrul procedurii de investigaţie, în anul 2017 au fost efectuate Asociaţiei Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan-ACODAREN
Companiile RCI Finanţare România SRL şi RCI Leasing România IFN SA nu sunt vizate de investigația Consiliului Concurenței, dar s-au efectuat inspecții la sediile acestora, în vederea obţinerii tuturor informaţiilor necesare evaluării contextului în care a avut loc posibila faptă investigată.

Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate. Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.
 
În ultimii ani, Consiliul Concurenței a făcut o serie de recomandări pentru consolidarea pieței asigurărilor auto obligatorii (RCA) și creșterea gradului de protecție a asiguraților, unele fiind preluate în legislația primară și secundară din domeniu. Astfel, în cadrul studiului realizat pe piaţa asigurărilor auto obligatorii, Autoritatea de Concurență a constatat că există situaţii în care se solicită un anumit preţ dacă cheltuielile de reparaţii sunt achitate de proprietar şi se solicită un preţ mai mare dacă reparaţiile sunt achitate de compania de asigurări.

Având în vedere relaţia tensionată dintre asigurători şi companiile de reparaţii, Consiliul Concurenței a propus elaborarea unui cod de conduită aplicabil în relația dintre cele două părţi, în vederea evitării prejudicierii consumatorilor.

De asemenea, pentru ca prețul asigurărilor obligatorii să scadă, Autoritatea de Concurență susține că este necesar să crească gradul de cuprindere al RCA, adică să crească numărul maşinilor care se află în circulaţie şi care au o polită RCA valabilă. La ora actuală, destul de multe mașini în circulație nu au RCA valabil, în parte, şi pentru că proprietarii au încheiat poliţa pentru o perioadă foarte scurtă, iar apoi au uitat să o reînnoiască.

Ca urmare, Autoritatea de Concurență a propus ca, pentru persoane fizice, poliţele RCA să nu se mai încheie pentru o lună, ci pentru 6 sau 12 luni, şi doar pentru persoanele juridice şi pentru o perioadă de la o lună la 12 luni, multiplu de o lună.

Reamintim că Autoritatea de Concurență a sancționat la sfârșitul anului 2018 nouă companii de asigurare și Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) cu amenzi totale în valoare de aproximativ 53 de milioane de euro pentru încălcarea reglementărilor naționale și europene din domeniul concurenței, prin coordonarea comportamentelor pe piața asigurărilor auto obligatorii de răspundere civilă, în vederea majorării tarifelor acestor asigurări.

Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Consiliul Concurenţei analizează preluarea companiilor GGT de către CARR Holdings Limited, Fadi Rida și Mihai Stănescu

22 Aug 2019 358

Tranzacția preluării de către H.I.G. Europe Capital Partners II a afacerii cu sisteme poliuretanice din Europa, autorizată de Consiliul Concurenţei. Detalii

21 Aug 2019 235

Tranzacția prin care Omv Petrom SA externalizează o serie de activități către GSP Offshore SRL, autorizată de Consiliul Concurenței

19 Aug 2019 521

Auchan România preia magazinele alimentare și non-alimentare din staţiile Petrom

25 Jul 2019 2702

Consiliul Concurenţei Platforma „Monitorul Prețurilor Carburanților” a înregistrat aproximativ 180.000 de căutări, în primele zile de la lansare

18 Jul 2019 427

Afacerea cu sisteme poliuretanice din Europa, analizată de Consiliul Concurenţei

16 Jul 2019 485

Tranzacția prin care compania Platforma ROCA preia societatea Electroplast SA, analizată de Consiliul Concurenței

09 Jul 2019 529

Consiliul Concurenței S-a autorizat tranzacția prin care Exim Holding AS preia Travel Brands SRL

05 Jul 2019 688

Consiliul Concurenței lansează „Monitorul prețurilor carburanților”

01 Jul 2019 602

Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care Euroins Insurance Group AD preia Ergo Asigurari de Viata SA și Ergo Asigurări

27 Jun 2019 618

Consumatorii plătesc mai puţin pentru racordarea la energie electrică dacă îşi aleg singuri prestatorul lucrărilor

13 Jun 2019 659

Consiliul Concurenței analizează preluarea de către Grupul Rohrer a societății R&R Oil Services – R.O.S. SRL şi unele active ale RIG Service SA

11 Jun 2019 1203

Consiliul Concurenței a autorizat preluarea Moldova Farming SRL de către Pif Industrial SRL și Comfert Agricultura SRL

07 Jun 2019 625

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care First Bank SA preia Leumi Bank Romania SA

03 Jun 2019 495

Avertisment pentru Primăria Constanţa de la Consiliul Concurenţei. Contractele pentru iluminatul festiv au crescut de la an la an. Jaf pe aceste contracte în 2017 şi 2018

22 May 2019 1609