Cum au reuşit administraţia Mazăre şi Ministerul Transporturilor să scadă profitul Portului Constanţa

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa are un profit din ce în ce mai mic, de la an la an, în ciuda managementului privat impus de Mazăre. Echipa de conducere spune însă că ultima lună a lui 2013 va răsturna statisticile.

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC) SA, compania de top a profitabilităţii de stat, se confruntă cu o scădere vertiginoasă de profit. În doar trei ani, datele financiare arată că APMC a ajuns de la un profit brut de 51,8 milioane lei înregistrat în 2011 la 46,9 milioane lei în 2012, iar în 2013 a coborât până la un profit brut estimat de 40 milioane lei, pe 11 luni. Directorul comercial George Vişan, care este şi consilier local, susţine însă că profitul brut anticipat pe întreg anul 2013 va fi totuşi de 69 milioane lei. „Datele mai trebuie confirmate de audit. Dar traficul de mărfuri a fost în creştere cu 10% şi avem speranţe că anul 2014 va fi un an foarte bun, deşi va fi complicat“, a declarat directorul Vişan. Până la auditare, datele concrete de la acest moment arată un picaj al profitului, în ciuda managementului privat impus de administraţia Mazăre, care deţine 20% din pachetul de acţiuni al companiei.

Radu Mazăre a susţinut permanent că dacă Portul Constanţa va fi bine manageriat, nu de un specialist numit de Ministerul Transporturilor, ci de o echipă cu contract de performanţă, platforma portuară ar putea aduce venituri de cel puţin 10 ori mai mari. Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar al portului, având un pachet de 60%, iar Fondul Proprietatea deţine 20%.

Sursa: Adevarul.ro

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

OIL Terminal SA investește în Portul Constanța. Compania va construi un rezervor în vecinătatea Danei 67

29 Mar 2024 265

Praful saharian este vizibil deasupra mării, la Constanța (FOTO+VIDEO)

28 Mar 2024 850

Licitații Constanța Conectivitate trimodală în Portul Constanța. Cine elaborează studiul de fezabilitate (DOCUMENT)

28 Mar 2024 504

Știri Portul Constanța Verdict amânat pentru profitul din port! Fondul Proprietatea SA, în așteptare

28 Mar 2024 474

Portul Constanța a cumpărat lapte praf. Vezi pentru ce sumă (DOCUMENTE)

27 Mar 2024 364

Decizie CNSC Software Imagination & Vision SRL a contestat o licitație organizată de Portul Constanța!

27 Mar 2024 363

Drumurile intens circulate din Portul Constanța vor fi asfaltate

26 Mar 2024 387

Operator din Portul Constanța, amendat cu 60.000 lei, de Garda de Mediu Constanța. Iată pentru ce

25 Mar 2024 602

Marinar suspectat că ar fi sustras motorină de pe o macara plutitoare, aflată în Portul Constanța

24 Mar 2024 550

Fotbal județul Constanța Liga a 4-a. Incident violent la Hârșova! Rezultatele din etapa a 22-a (seniori și juniori + clasamentele)

24 Mar 2024 1454

UPDATE Alertă noaptea trecută în Portul Constanța Sud-Agigea! Un marinar, decedat (GALERIE FOTO+VIDEO)

23 Mar 2024 2386

Contract pentru îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier - feroviar – naval din Portul Constanța. Ce valoare are

21 Mar 2024 423

Încălțăminte sport contrafăcută, descoperită în Portul Constanţa

21 Mar 2024 359

Procurorul general, Alex Florența, avertizează „Portul Constanța este vulnerabil în fața rețelelor de trafic de droguri”

20 Mar 2024 707

Autoutilitară căutată de autoritățile din Italia, descoperită de poliţiştii de frontieră în Portul Constanța

20 Mar 2024 426