21 Jan, 2018 15:15
2269
”Așadar, la un an de zile de când nava a fost abandonată în portul Agigea, cu ajutorul ITF s-a făcut dreptate navigatorilor de la bord. Nava a fost adjudecată și de acum în câteva zile așteptăm finalizarea formalităților procedurale pentru a distribui integral salariile restante întregului echipaj. Din păcate pentru viața comandantului, decedat la bord și din cauza acestui stres, nu se mai poate face nimic” – au transmis reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor.
”De atunci ITF împreună cu Sindicatul Liber al Navigatorilor și Seamen's Club și Agigea au avut grija acelor marinari aflați departe de casă și fără nicio altă posibilitate de ajutor. S-au depus foarte multe eforturi de către multe persoane pentru că navigatorii să poată avea un trăi decent la bord în această perioadă și ca, iată, să poată să își primească salariile neplătite de peste un an de către armator. Ultimii navigatori vor porni către casele lor în următoarele zile, când va fi predată nava și vor fi asigurate condițiile de călătorie în siguranță spre casă. În decursul timpului comandantul navei s-a îmbolnăvit și a cedat stresului extraordinar la care a fost supus prin această situație de abandon, alți navigatori s-au îmbolnăvit și au avut nevoie de asistență medicală, apoi nava a fost alimentată cu apă, energie electrică, alimentele necesare iar manevrele care au trebuit să se facă pentru mutare a navei de la o dana la altă, s-au făcut la bord numai cu forță brațelor acelor navigatori. Nu a funcționat sistemul de încălzire a navei, apă caldă a lipsit de foarte multe ori și prin serviciile acordate de cele două cluburi din Constanța și Agigea s-a asigurat igienă personală corespunzătoare. Agentul navei - și îi mulțumim pe această cale - a reacționat de fiecare dată la nevoile echipajului” – au mai precizat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor.
”Au fost peste 150 de navigatori români și străini (ne amintim și de nava Grandiosa cu echipaj românesc abandonată în rada portului Constanța) care și-au recuperat în România salariile lor restante de pe toate navele abandonate. Sperăm că pe viitor aceste exemple să arate armatorilor ce înseamnă solidaritatea navigatorilor prin sindicate puternice care au creat această unică organizație la nivel global - ITF (Internațional Transport Workers Federation) și navigatorilor faptul că, dacă fac parte din ITF, sunt protejați în față multor situații, de multe ori la limită!” au mai transmis reprezentanții SLN.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: