Francofonia 2015 la Colegiul Comercial „Carol I“

În fiecare an, luna martie a devenit o ocazie de a sărbătoriri francofonia, o provocare pentru profesori și elevi de a se manifesta cultural și artistic.

După ce au participat, pe 18 martie, 2015 la Picnicul poetic francofon, coordonat  de Institutul Francez la Universitatea Ovidius, elevii Colegiului Comercial Carol I au organizat ateliere de creație  literară, plastică, muzicală, teatrală  pe tema celor 10 cuvinte ale limbii franceze, Les dix mots de la langue française, manifestare tradițională la nivel mondial,  aflată la cea de – a XX a ediție.  Expoziţiile şi spectacolele  îi  incită şi-i animă pe elevi ca  să-şi manifeste creativitatea  în mai multe forme  spărgînd  rutina.  

Pornind de la vocația culturii  franceze de a se înnoi în permanență cu noi cuvinte,  cele 10 cuvinte ( amalgame, bravo, cibler - a ţinti, grigri - talisman, inuit - eschimos ,  kitsch, kermesse - sărbătoare populară,  séréndipité - noroc, zénitude - stare de  bine, wiki – repede) sunt dedicate deschiderii împrumuturilor din alte limbi străine.



Inspectoratul Şcolar Județean Constanța, în colaborare cu Asociația Profesorilor de Franceză – filiala Constanța, sub coordonarea prof. Aura Ștefănescu, Mihaela Postelnicu, Violeta Toropu, Camelia Țuglea, au organizat  manifestarea anuală devenită  tradițională la Colegiul Comercial Carol I  Constanţa prilejuită de Sărbătorirea Francofoniei.

Pe 25 martie 2015, mai multe unități de  învățămînt liceeal tehnologic din  municipiul Constanța și din județ, respectiv Liceul Tehnologic Mihai Viteazul , Colegiul Național de Arte Regina Maria, Liceul Tehnologic Topraisar, Liceul Tehnologic de Electrotehnică şi Telecomunicații, Colegiul Tehnic Tomis, Colegiul Agricol Pontica, Liceul Tehnologic Lazăr  Edeleanu, Liceul cu Program Sportiv Nicolae Rotaru, Liceul Tehnologic Gh.Duca, au organizat  alături de gazde, Colegiul Comercial Carol I, un spectacol de muzică, dans, poezie și teatru în limba franceză.

Activităţile  ocazionate de luna  francofoniei, derulate în spațiul  şcolar constănțean, au fost demersuri educative  reinventate, capabile să   răspundă așteptărilor tinerilor dornici de  manifestare la nivelul rețelelor de socializare și prin alte forme de expresie decît cele tradiționale cum ar fi street dance sau poezia haiku.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Proiect de valorizare a bunelor practici în domeniul învățării limbii franceze, la Școala Gimnazială „Nicolae Tonitza”

24 Mar 2019 2360