Imagini de la eveniment Eveniment CNAPM Constanţa. Proiectul DAPhNE, prezentat în faţa beneficiarilor străini (galerie foto)


Proiectul DAPhNE (Reţeaua Porturilor Dunărene) a fost demarat oficial la data de 1 ianuarie 2017. Co-finanţat de Programul Transnational Dunărea ca fiind unul dintre cele 54 de proiecte aprobate din cele 547 de cereri depuse iniţial, proiectul se concentrează pe îmbunătăţirea performanţelor porturilor dunărene, cu scopul de a le transforma în centre economice de succes.

DAPhNE atinge teme precum legislatia portuară şi surse de finanţare, administrarea şi managementul portuar, dezvoltarea portuară, strategia portuară şi formarea unei reţele a porturilor dunărene.Pentru a atinge acest obiectiv, o colaborare permanentă va fi asigurată între entităţi publice şi private de-a lungul Dunării, fiecare dintre ele aducând cu ele expertiza specifică. Aceste entităţi sunt: ​​ministere, administraţii portuare, utilizatorii portuari, firme de consultanţă specializate, companii de logistică, ONG-uri şi universităţi din ţări precum Austria, România, Ungaria, Croaţia, Bulgaria, Slovacia, Serbia, Moldova şi Ucraina, potrivit APMC.

Pro Danube International este lider de proiect.

Bugetul total al proiectului este de 2.985.406,15 Euro, din care contributia FEDR se ridica la 2.415.219,77 Euro si contributia IPA ajunge la 122.375,77 Euro.

Prioritatea Programului este o regiune a Dunării mai bine conectată şi mai responsabila din punct de vedere al energiei.

UPDATE 1: Dan Nicolae Tivilichi a urat mult succes participanţilor şi speră ca dezvoltarea investiţiilor pe Dunăre să fie atractive pentru cei interesaţi.

De asemenea, organizatorii au anunţat cu regretă moartea unui invitat de la Viena, care a decedat la data de 1 septembrie. Precizăm că discuţiile dintre beneficiari au loc în limba engleză.

Proiectul are ca principal scop dezvoltarea porturile dunărene eco-friendly.


Implementarea proiectului necesită o investiţie de 3 milioane de euro, perioada fiind de 30 de luni, fiind început de la 1 ianuarie 2017.

Sunt implicate organizaţii, ministere, asociaţii portuare, dar şi multe alte forme de instituţii implicate în proiect.

"Are în primul rând o importanţă pentru porturile situate la Dunăre.  Dacă vorbim de porturile situate la Dunăre, vorbim de portul Constanţa pentru că tot ce este pe Dunăre, are ca punct final  Portul Constanţa. Cu cât mai multă marfă va accesa această autostradă Dunărea, cu atât mai multă marfă va fi în port. De altfel, este şi cel mai sigur şi ieftin mod pe care îl avem la dispoziţie. Pentru a deveni mai atractive, porturile ar trebui să implementeze un sistem de management care să permită sosirea fluxurilor de marfă în porturile dunărene, nu doar la porturile noastre, ci ne referim şi la cele din Bulgaria, Ungaria, Serbia, Austria. În porturile noastre dunărene ajunge foarte multă marfă, dar şi mai multă marfi din porturile tranzitate din Europa”, a spus Dan Tivilichi, preşedintele CN APM Constanţa


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.