Lucrarile la Autostrada Soarelui sunt in conservare

Lucrarile la autostrada Cernavoda-Constanta si centura Constanta sunt in conservare si vor fi reluate in functie de conditiile meteo, iar din cele 67 de situri arheologice aflate pe traseu doar 25 au fost descarcate, in conditiile in care in luna iunie sectoarele ar trebui deschise circulatiei.

Proiectul a fost impartit in trei loturi - Cernavoda-Medgidia (20 kilometri), Medgidia-Constanta (aproximativ 32 de kilometri) si varianta de ocolire Constanta la profil de autostrada (21,8 kilometri).

Directorul general al CNADNR, Liviu Costache, a declarat la finele lunii ianuarie ca in vara acestui an se va putea circula pe autostrada Cernavoda-Constanta, desi tronsonul de drum nu va fi complet finalizat pana la debutul sezonului estival. "A se termina o autostrada este un lucru, a se pune in circulatie este o diferenta. A termina inseamna sa aiba absolut tot: parapeti, portale, santuri, conexiuni cu drumuri laterale, semnalizare digitala, benzinarii, parcari. Punerea in circulatie inseamna sa-l dau in circulatie masinilor cu anumite restrictii, sa zicem. Angajamentul nostru este sa se circule spre Constanta pe autostrada in vara lui 2011, inclusiv varianta de ocolire a municipiului Constanta", a afirmat Costache.

Pana in prezent constructia tronsonului Cernavoda-Medgidia a ajuns la faza de lucrari la terasamente si drum, respectiv lucrari de excavare in jurul debleelor (sapatura facuta sub nivelul terenului in vederea executarii platformei unui drum - n.r.), lucrari de consolidare, de umplutura, de pregatire a cofrajelor, armarea si turnarea betonului pentru elementele prefabricate pentru podete, precum si lucrari la pasajul inferior, inclusiv mutarea utilitatilor.Lucrarile au fost realizate pe o distanta de 5,7 kilometri, intre kilometrii 165 si 170+75, potrivit datelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).La segmentul Medgidia-Constanta au fost executate lucrari la structuri si de drenaj, precum si pentru imbunatatirea terenului de fundare pe o distanta totala de 9,4 kilometri intre pozitiile 170+75 si 172 si 187+1 si 193+8.

Constructia variantei de ocolire Constanta a avansat pana la lucrari de terasamente, sapaturi, curatarea si indepartarea pamantului, imbunatatirea terenului de fundare, umpluturi, stabilizare, consolidare si lucrari la cele 18 poduri si 27 de podete.Lucrarile sunt pe o lungime de 20,2 kilometri, de la kilometrul 0 la 6+4 si de la 7+2 la 21.

Intrebati cand vor fi reluate lucrarile, reprezentantii CNADNR au afirmat ca acestea vor reincepe "in functie de conditiile meteorologice (temperaturi pozitive, nivel de umiditate, etc.)".Din totalul celor 67 de situri arheologice, 21 se afla pe tronsonul Cernavoda-Medgidia, 11 pe sectorul de la Medgidia la Constanta si 35 pe traseul centurii.

La inceputul anului, ministrul Transporturilor Anca Boagiu a reclamat intr-o sedinta de guvern ca lucrarile sunt intarziate intrucat Ministerul Culturii nu a efectuat descarcarile arheologice pe tronsonul Medgidia-Constanta.Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat insa ca institutia are doar atributii de avizare a dosarelor intocmite de arheologi, documentatia fiind trimisa ulterior spre Comisia Nationala de Arheologie.

Astfel, din cele 11 situri prezente pe tronsonul Medgidia-Constanta, pentru unul dintre acestea Ministerul Transporturilor a obtinut certificatul de descarcare arheologica si alte doua sunt in faza de cercetare."Activitatile aferente cercetatilor arheologice sunt in curs de desfasurare. Descarcarea de sarcina si implicit intarzierile sunt determinate de potentialul arheologic, de gradul de complexitate si caracteristicile sitului delimitat" arata CNADNR.Sursa citata precizeaza ca plata serviciilor de arheologie revine companiilor constructoare, astfel ca nu poate estima valoarea acestora.

Lucrarile la tronsonul Cernavoda-Medgidia sunt efectuate de catre compania franceza Colas. Contractul are o valoare de 224 milioane euro.Sectorul Medgidia-Constanta este construit de consortiul italiano-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.

Constructia variantei de ocolire Constanta este executata de consortiul format din companiile FCC Construction (Spania) si Astaldi (Italia) pentru 803,96 milioane lei.

Sursa: wall-street.ro


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

IGPR Infotrafic Circulație restricționată pe DN 61 Ghimpați-Găești

29 Mar 2024 78

ANR Cea de-a 24 reuniune Comitetului PSC al Memorandumului de Înțelegere de la Marea Neagră privind Controlul Statului Portului

29 Mar 2024 161

IGPR InfotraficTrafic blocat pe DN 2

29 Mar 2024 120

IGPR Infotrafic Circulație întreruptă pe DN 65

29 Mar 2024 127

IGSU despre pompierii care au participat la evenimentul de la Rafinăria Petromidia „Îi felicităm pentru modul în care au acționat!”

29 Mar 2024 576

LIVE VIDEO+TEXT Ana Hotels Europa Eforie își redeschide porțile, după un proces de modernizare! (GALERIE FOTO+VIDEO)

29 Mar 2024 500

Imagini din dronă cu Rafinăria Petromidia Năvodari după explozie! (GALETRIE FOTO+VIDEO)

29 Mar 2024 921

Alertă meteo! ANM a transmis o informare de intensificări ale vântului. Vizată, toată țara

29 Mar 2024 375

Oficial de la KMG International despre explozie de la Petromidia Năvodari (GALERIE FOTO+VIDEO)

29 Mar 2024 1157

DGASPC Constanța cumpără servicii de proiectare (DOCUMENT)

29 Mar 2024 301

IGPR Infotrafic Trafic restricționat pe DN 17

29 Mar 2024 240

Acţionarii Oil Terminal SA vor stabili valoarea dividendului brut. Adunarea Generală Ordinară, convocată în luna aprilie

28 Mar 2024 415

Volei. CSM Constanța Cristian Imhoff - „Suntem cam dezamăgiți că nu am acces în semifinale, dar continuăm lupta“ (GALERIE FOTO)

28 Mar 2024 669

Exclusiv Noi procurori pentru Constanța și Tulcea! Să-i cunoaștem (DOCUMENT)

28 Mar 2024 1367

IGPR InfotraficTrafic blocat pe DN 1

28 Mar 2024 335