27 Nov, 2018 14:25
1011
"Eu cred că viitoarea Lege a învăţământului trebuie să genereze o viziune de evoluţie a sistemului de învăţământ. Ce vrem noi de la cei şcoliţi? Vrem să le dezvoltăm personalitatea? Da, atunci trebuie să ne uităm în programele şcolare în aşa fel încât acest lucru să se întâmple. De ce pun accent pe acest lucru? Pentru că niciunul dintre cei şcoliţi acum nu crede că o să aibă în perioada activă a vieţii fiecăruia dintre ei un singur job şi atunci trebuie ca această personalitate să se poată adapta la schimbările din viaţă, să nu le ia ca pe nişte şocuri, cărora pot să le facă faţă", a susţinut Andronescu, care a participat la o dezbatere privind învăţământul universitar dual.
"Cred că şcoala trebuie să-i dea acele achiziţii în cunoaştere, să-l profesionalizeze pentru a exercita o muncă utilă în societate şi el să poată, apoi, să-şi ducă viaţa lui activă aşa cum se cuvine", a mai declarat Andronescu.
"Din punctul meu de vedere, este un obiectiv personal, dar cred că în egală măsură este un obiectiv pentru societate. Toată şcoala profesională trebuie să devină duală. De aceea am cerut sprijinul mediului de business, mediului economic, de care avem nevoie pentru activitatea de practică. Liceul tehnologic trebuie să-l restructurăm şi să-l gândim ca un liceu care profesionalizează, un liceu dual, cu două posibilităţi de ieşire. (...) La ieşire, eu cred că trebuie să rămână opţiunea absolventului de liceu în a susţine un bacalaureat naţional, care să-i permită accesul într-o universitate, şi o altă rută, cu un bacalaureat tehnologic sau profesional, care să nu-i permită accesul în universitate, subliniez acest lucru, dar care să-i permită la nivelul următor de pregătire un acces într-o formă de profesionalizare duală", a explicat Andronescu.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: