Noul Sistem Electronic de Achiziții Publice a fost lansat. Care sunt principalele facilități care se regăsesc în noua aplicație SEAP

În data de 02 aprilie 2018 a fost lansat noul Sistem Electronic de Achiziții Publice dezvoltat în urma implementării proiectului denumit „Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al achizițiilor publice – SICAP”.

Principalele facilități care se vor regăsi în noua aplicație SEAP sunt:
- Interfața intuitivă și prietenoasă încă de la înregistrarea în sistem;
- Criterii avansate de căutare și raportare a informațiilor;
- Modul de contracte care permite gestionarea tuturor tipurilor de contracte și a actelor adiționale încheiate;
- Versionări pentru fiecare tip de anunț;
- Modul de activare automată a plăților pentru servicii oferite operatorilor economici;
- Serviciu avansat de notificări automate;
- Operare și vizualizare pe terminale mobile;
- Integrare cu instituții-cheie în domeniul achizițiilor publice;
- Soluție de raportare extinsă pentru instituțiile cu rol de monitorizare, reglementare și control în domeniul achizițiilor publice;
- Încărcare multiplă de documente direct la nivelul procedurii de atribuire;
- Achiziție directă multiplă de la același operator economic;
- Import de repere în catalog;

În noua aplicație SEAP vor fi disponibile următoarele funcționalități:
- Verificarea și completarea informațiilor de profil;

Autentificarea în noua aplicație SEAP se va realiza cu datele curente (cont utilizator si parolă de acces). Pentru utilizarea noii aplicații SEAP va fi necesar să completați date suplimentare în ceea ce privește datele de identificare ale utilizatorului. După autentificare, sistemul va semnala secțiunile care trebuie completate. 
- Înregistrare ca utilizator al sistemului (operator economic sau autoritate contractantă);

Dacă nu aveți cont în SEAP și doriți să participați în calitate de ofertant sau în calitate de autoritate contractantă la achiziții directe sau la proceduri de atribuire va fi necesar să vă înregistrați în noua aplicație SEAP.

Credențialele necesare autentificării vă vor permite accesul atât în vechea cât și în noua aplicație SEAP. Dacă aveți deja cont în vechea aplicație SEAP, acesta va fi recunoscut și în noua aplicație SEAP.
- Reînnoire certificat digital;

Pentru a reînnoi certificatul digital aflat în ultima lună de valabilitate, va fi necesar să utilizați noua aplicație SEAP. După reînnoire, noul certificat digital va putea fi utilizat pentru autentificare atât în noua cât și în vechea aplicație SEAP.
- Recuperare certificat digital;

În cazul în care nu veți avea acces la datele de autentificare sau nu mai dețineți certificatul digital, puteți iniția recuperarea acestuia din noua aplicație SEAP. Tariful pentru recuperare se va achita prin aceleași metode de plată ca și în vechea aplicație SEAP. 
- Publicare Program Anual Achiziții Publice (PAAP);

Programul Anual al Achizițiilor Publice aferent anului 2018 va fi republicat în noua aplicație SEAP. Precizăm faptul că Programul Anual al Achizițiilor Publice publicat deja în vechea aplicație SEAP nu va fi preluat în noua aplicație SEAP.
- Inițiere anunțuri de intenție, anunțuri publicitare și de consultare a pieței;
- Publicare cataloage produse/servicii/lucrări;
- Participarea la cumpărări directe în calitate de operator economic sau autoritate contractantă;

Pentru a achiziționa sau vinde prin catalogul online, veți utiliza noua aplicație SEAP.
Cataloagele de produse precum și pozițiile de catalog deținute în vechea aplicație SEAP se vor regăsi în noua aplicație SEAP. Pentru a achiziționa noi poziții de catalog puteți folosi mecanismul de plată online din noua aplicație SEAP sau metodele curente de plată.
- Derularea de noi proceduri de achiziție în calitate de autoritate contractantă;

Autoritățile contractante vor iniția noi proceduri de achiziții publice doar prin noua aplicație SEAP. Acestea nu vor mai putea iniția noi proceduri în vechea aplicație SEAP si vor continua derularea lor până la  finalizare în vechea aplicație SEAP. Documentațiile de atribuire aflate pe flux cu starea așteptare validare/respingere de către ANAP își vor continua circuitul în vechea aplicație SEAP.
- Înscrierea și participarea ca ofertant la procedurile de achiziție inițiate de autorități contractante;

Orice operator economic interesat va putea participa la procedurile de achiziție inițiate în cadrul noii aplicații SEAP. Va fi posibila înscrierea și participarea în continuare și la procedurile aflate în derulare în vechea aplicație SEAP. 

Dacă nu dețineți participări sau subscrieri la evenimentele procedurii le puteți achiziționa prin mecanismul de plată online sau mecanismele curente și disponibilul poate fi folosit în ambele aplicații.
În vechea aplicație SEAP nu vor mai fi disponibile următoarele funcționalități:
- Înregistrarea, reînnoirea, recuperarea certificatului digital. Menționăm că formularele online de înregistrare, reînnoire, recuperare care nu au fost validate de Operatorul SEAP până la data de 30.03.2018 se vor anula iar utilizatorii vor trebui să reia procesul de înregistrare, reînnoire, recuperare în noua aplicație SEAP; 
- Inițierea anunțurilor de intenție, anunțurilor publicitare și de consultare a pieței;
- Publicarea cataloagelor de produse/servicii/lucrări;
- Participarea la cumpărări directe în calitate de operator economic sau autoritate contractantă;
- Inițierea/actualizarea Programului Anual al Achizițiilor Publice;
- Inițierea de noi proceduri de achiziție ca autoritate contractantă;

În atenția departamentelor tehnice:

În vederea pregătirilor care sunt necesare din partea dumneavoastră pentru accesarea noii aplicații SEAP, vă rugăm să țineți cont că aceasta utilizează tehnologii de ultimă generație. Pentru verificarea condițiilor/cerințelor tehnice minimale pentru accesarea sistemului, consultați secțiunea Cerințe Tehnice la adresa: http://sicap.e-licitatie.ro/pub/staticpages/TechnicalRequirements

Reprezentanții SEAP , menționează că este foarte importantă adaptarea utilizatorilor la prevederile secțiunii „Cerințe tehnice” ale noii aplicații SEAP, întrucât noua aplicație SEAP implementează ultimele update-uri de securitate si utlimele tehnologii web, ca urmare este posibil sa nu functioneze pe sisteme de operare si browsere vechi.

Începând cu data de 02.04.2018, pentru a vă conecta la Sistemul Electronic de Achiziții Publice, parcurgeți următoarele Setări firewall:
În cazul în care setările dumneavoastră de firewall filtrează accesul în Internet la anumite porturi și pentru a funcționa fără probleme accesul la SEAP, vă rugăm să configurați firewall-ul să permită următoarele:
- accesul pe porturile tcp 80, 443 si 8881 pentru adresa IP 194.102.45.181;
- accesul pe porturile tcp 80, 443 si 8881 pentru adresa IP 194.102.45.161;
Dacă filtrele din firewall-ul dumneavoastră sunt construite pe baza numelui de domeniu, vă rugăm să configurați firewall-ul să permită următoarele:
- accesul pe porturile tcp 80, 443 si 8881 pentru numele de domeniu www.e-licitatie.ro;
- accesul pe porturile tcp 80, 443 si 8881 pentru numele de domeniu www.e-licitatie.ro;

Reprezentanții SEAP precizează că modificările de mai sus vor fi active începând cu data de 02.04.2018. Până la data menționată facem precizarea că nu sunt necesare modificări în modul de accesare a SEAP. 

”De asemenea, menționăm că mediul DEMO pus la dispoziție de AADR în anul 2017 a fost actualizat cu ultima versiune de aplicație în data de 15.03.2018. Vă rugăm să accesați http://sicap.e-licitatie.ro. și să verificați autentificarea cu vechile credențiale din DEMO SEAP. Dacă autentificarea este eșuată, vă sugerăm să efectuați o înregistrare nouă în DEMO SICAP” - au precizat reprezentanții SEAP.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

STER CONSTANTIN

30 Apr, 2018 17:15

NU REUSESC SA ACCEZEZ NOUL SEAP / SICAP - ENTITATE PUBLICA / SCOALA GIMNAZIALA UNGURENI TEL - 0784 225 815

Articole asemanatoare

Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța a bătut palma cu firma impresarului Radu Groza!

27 Mar 2024 557

Portul Constanța a cumpărat lapte praf. Vezi pentru ce sumă (DOCUMENTE)

27 Mar 2024 354

Primăria Murfatlar pune la bătaie aproape 585.000 de euro pentru lucrările la noul centru de colectare deșeuri prin aport voluntar din oraș (DOCUMENT)

26 Mar 2024 952

Primăria Valu lui Traian, sprijin pentru înhumarea persoanelor decedate fără aparținători, necunoscute și cazuri sociale

23 Mar 2024 471

Cumpărări directe Constanța Green Prest Util SRL, servicii de tăiere și defrișare a vegetației la stadionul Trust Cernavodă (DOCUMENT)

21 Mar 2024 477

Contract pentru îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier - feroviar – naval din Portul Constanța. Ce valoare are

21 Mar 2024 421

Contract de peste jumătate de milion de lei O firmă din Constanța va furniza Spitalului Măcin, județul Tulcea, două ascensoare (DOCUMENTE)

20 Mar 2024 527

Achiziții Constanța Șantierul Naval Mangalia SA achiziționează automacara 50 tf pe pneuri cu acționare hidraulică a contragreutății (DOCUMENT)

20 Mar 2024 626

Consiliul Județean Constanța repară și zugrăvește Centrul Militar Zonal cu 130.000 de euro (DOCUMENT)

20 Mar 2024 378

Achiziții Constanța Penitenciarul Poarta Albă caută firmă pentru lucrări de reparații curente la o clădire (DOCUMENT)

19 Mar 2024 730

Firme „de casă” în județul Constanța Primăria Cogealac, contracte directe cu două companii apropiate arhitectului șef de la Primăria Corbu (DOCUMENTE)

18 Mar 2024 901

Data Logic Azimur SRL va mobila și dota cu echipamente TIC cabinetele școlare din comuna Horia, județul Tulcea (DOCUMENTE)

15 Mar 2024 428

Servicii de exploatări forestiere pentru producția anului 2024 – Direcția Silvică Tulcea Patru firme au semnat cu Regia Națională a Pădurilor - Romsilva RA (DOCUMENT)

12 Mar 2024 606

Licitații publice Contract de peste 16 milioane de euro. Consiliul Județean Constanța a lansat o nouă licitație pentru lotul 3 de transport județean!

11 Mar 2024 915

Cumpărări directe Constanța Iluminatul public din comuna Cuza Vodă, modernizat de Elbi Energy Projects SRL (DOCUMENTE)

09 Mar 2024 490