Stiri calde

Oficial de la Garda de Coastă despre problema maidanezilor din curtea instituției. Cu ce alte probleme se confruntă instituția

Referitor la aspectele apărute în spaţiul public ca urmare a declaraţiilor unui lider de sindicat privind condiţiile în care îşi desfășoară activitatea lucrătorii Gărzii de Coastă, Garda de Coastă transmite următoarele precizări:

”Garda de Coastă a făcut eforturi pentru a rezolva problemele cele mai urgente, fiind desfăşurate diferite lucrări de reparații curente, astfel încât personalul să-şi desfăşoare activitatea în condiţii decente. Astfel, din numărul total al sediilor şi clădirilor aflate în administrare, sunt clădiri care necesită diferite lucrări de intervenţie.
În ultimii doi ani s-au derulat lucrări de întreţinere pentru 49 de construcții aparținând Gărzii de Coastă (reparații la pavilioane administrative la sediul Gărzii de Coastă, reparații interioare la sediul Punctelor de Trecere a Frontierei, reparații privind rețeaua de termoficare etc.) în valoare de aproximativ 332.000 lei, iar în următoarea perioadă sunt planificate lucrări de întreținere și reparații, respectiv la acoperișurile sediilor ce aparțin Gărzii de Coastă, instalații de apă, instalații termice interioare.
 
În acelaşi timp, Poliția de Frontieră Română derulează mai multe proiecte de investiţii prin care se regăsesc atât construirea de sedii noi (SPF Isaccea), cât și reabilitarea unor sedii existente. De exemplu, sediile S.P.F. Băneasa, P.T.F. Vama Veche și P.T.F. Negru Vodă se află în diferite stadii de întocmire a documentației necesare demarării procedurilor de reabilitare. Toate acestea sunt finanţate din fonduri europene (Programe operaționale regionale și fonduri dedicate structurilor de ordine publică).
 
De asemenea, sediile Grupului de Nave Mangalia şi Centrului de Pregătire  a Personalului Navigant (CPPN) Agigea au fost reabilitate în anul 2015, în prezent fiind efectuate lucrări de întreținere. În perioada imediat următoare, urmează a fi iniţiate procedurile specifice și pentru întreţinerea clădirii în care se află  SCOMAR.
 
La frontiera româno-bulgară, în zona de competenţă a Gărzii de Coastă, sunt   deschise traficului internațional patru puncte de trecere a frontierei, majoritatea fiind construite la nivelul anilor 1970, toate fiind însă dimensionate conform traficului existent la data respectivă. În prezent, infrastructura existentă în punctele de trecere a frontierei este subdimensionată în comparaţie cu volumul traficului de pasageri şi mijloace de transport.
Pentru rezolvarea acestui neajuns major, la nivel guvernamental, a fost iniţiat şi aprobat în urmă cu două săptămâni un memorandum: ”Măsuri pentru îmbunătățirea activității în punctele de trecere a frontierei”, în scopul stabilirii unor activități pe termen scurt și lung pentru mai multe instituții (Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Finanțelor Publice), constând în măsuri destinate asigurării resurselor umane și materiale, a logisticii și a capacității de control din punctele de trecere a frontierei, raportate la necesitățile operaționale, fluxul de pasageri și rezultatele analizelor de risc.
Din numărul total al autovehiculelor aflate în dotarea Gărzii de Coastă pentru desfăşurarea misiunilor de supraveghere și control, 30% necesită reparaţii şi întreţinere.
Defecțiunile ce au survenit pe timpul derulării activității sunt în curs de remediere, fără a fi afectată desfășurarea activităților operative, respectiv misiunile de supraveghere a frontierei de stat.
Există un acord cadru încheiat la nivelul Gărzii de Coastă având ca obiect servicii de întreţinere şi reparaţie, iar în funcție de fondurile alocate se pot repara toate autovehiculele.
De asemenea, s-au făcut demersuri pentru dezvoltarea parcului auto al instituţiei, în dotarea Gărzii de Coastă urmând să intre 34 de autovehicule de patrulare, tip Dacia Duster.
 
În ceea ce privește, mijloacele de mobilitate navală aflate în dotarea Gărzii de Coastă, menționăm că, în ultimii doi ani, pentru 12 ambarcatiuni au fost desfășurate lucrări de reparaţii şi întreţinere, iar în prezent 4 ambarcațiuni sunt planificate pentru derularea unor astfel de lucrări. 
 
De asemenea, în prezent, la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră a fost obţinută din Fondul pentru Securitate Internă finanţarea pentru achiziţionarea unei nave maritime de patrulare (tip CPV) şi a 3 şalupe maritime de intervenţie, valoare estimată de 18.500.000 euro.
În ceea ce privește consumabilele, acestea sunt achiziționate în mod constant la nivelul fiecărui ordonator terțiar de credite, fiind asigurate fondurile necesare în acest scop. Astfel, la nivelul Gărzii de Coastă, în anul 2018, au fost cheltuite pe consumabile aproximativ 107.600 lei. De asemenea, în ceea ce privește alimentarea cu combustibil pentru mijloacele de mobilitate navală și terestră în vederea desfăşurării misiunilor de supraveghere, precizăm că la structurile Gărzii de Coastă este asigurat combustibilul necesar până în primul trimestru al anului viitor, conform evaluărilor existente.
 
Referitor la situaţia câinilor fără stăpân, Garda de Coastă a făcut demersuri către Primăria Municipiului Constanța pentru ridicarea acestora, în cauză serviciile de specialitate ale autorităților publice locale nereușind rezolvarea aspectelor semnalate. De asemenea, a fost publicat pe Sistemului Electronic de Achiziții Publice un anunț privind achiziționarea de servicii de ecarisaj pentru recuperarea animalelor fără stăpân și transportul acestora la o bază special amenajată. În urma publicării anunțului, Garda de Coastă nu a primit oferte din partea firmelor cu activitate în domeniu. În vederea remedierii acestor probleme, s-au solicitat, în mod direct, firmelor de specialitate oferte cu privire la serviciile de ecarisaj. După primirea ofertelor, s-a făcut solicitare în vederea aprobării bugetului pentru achiziția serviciilor necesare pentru sediul Gărzii de Coastă.”. 


Ti-a placut articolul?


Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Garda de Coastă, la bilanț. Ce activități au desfășurat polițiștii de frontieră pe anul 2018

15 Feb 2019 431

Scutere electrice contrafăcute, confiscate în Portul Constanţa Sud Agigea

13 Feb 2019 372

Captură impresionantă a polițiștilor de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă. Ce au găsit într-o autoutilitară orpită în trafic (galerie foto)

12 Feb 2019 541

Parfumuri și alte bunuri, confiscate din Portul Constanţa Sud Agigea. Unde trebuia să ajungă marfa

09 Feb 2019 456

Firma Allied Green Co SRL din Prahova a semnat cu Garda de Coastă (document)

07 Feb 2019 595

Anunţ important de la Garda de Coastă cu privire la vignetele electronice emise pentru Bulgaria

05 Feb 2019 525

Garda de Coastă doreşte să reabiliteze şi să modernizeze punctul de la Băneasa. Ce clădiri vor fi demolate (document)

05 Feb 2019 412

Constanţa. Sute de kilograme de peşte, descoperite într-o maşină de către poliţiştii de frontieră

04 Feb 2019 516

Captură la frontieră. Ce au găsit polițiștii de frontieră de la Garda de Coastă în bagajele a doi pasageri sosiți din Turcia

31 Jan 2019 355

Sute de vehicule ale Gărzii de Coastă, asigurate de firma Fast Brokers - Broker de Asigurare (document)

31 Jan 2019 442

O firmă specializată în comerţul cu peşte va livra hrană pentru câinii de serviciu de la Garda de Coastă (document)

30 Jan 2019 374

Bunuri contrafăcute, confiscate în Portul Constanţa Sud Agigea (galerie foto)

28 Jan 2019 328

Captură impresionantă la frontieră. Ce au găsit polițiștii de frontieră de la Garda de Coastă într-un container sosit din China (galerie foto)

23 Jan 2019 387

Judeţul Constanţa. Mii de pachete cu țigări de contrabandă, descoperite de polițiștii de frontieră (galerie foto)

21 Jan 2019 506

Captură impresionantă la frontieră. Ce au găsit polițiștii de frontieră de la Garda de Coastă într-un container sosit din China (galerie foto)

16 Jan 2019 341