Pescajul de trecere în siguranță a navelor la Cernavodă a scăzut alarmant

 
Autoritatea Navală Română pune la dispoziţie situaţia navigaţiei în punctele critice şi a navelor aflate în tranzit pe Dunăre:
 
•       În zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin sunt identificate următoarele puncte dificile:
-       Km. Flv. 820 – 823 Dunăre – zona Salcia - pescaj de trecere 2,80m, lăţime şenal 190m ;
-       Km. Flv. 783 – 785 Dunăre – zona Bogdanu - pescaj de trecere 2,00m, lăţime şenal 160m ;
-       Km. Flv. 759 – 761 Dunăre – zona Dobrina - pescaj de trecere 1,60m, lăţime şenal 170m ;
-       Km. Flv. 756 – 759 Dunăre – zona Pietrişul - pescaj de trecere 2,50m, lăţime şenal 160m ;
-       Km. Flv. 736 – 739 Dunăre – zona Linovo - Calafat - pescaj de trecere 2,40m, lăţime şenal 210m ;
-       Km. Flv. 676 – 678 Dunăre – zona Păpădia – Bechet - pescaj de trecere 1,80m, lăţime şenal 100m.
Se fac ţuguri de convoaie în zona cuprinsă între km.flv. 676 şi 678 - Păpădia. Situaţia este monitorizată de Oficiul de Căpitănie Bechet.
La această oră se află în manevre de trecere a zonei trei convoaie cu un număr de 21 unităţi.
 
•       În zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Giurgiu, navigaţia se desfăşoară cu dificultate pe următoarele sectoare :
-       Dunăre  km. flv. 567+600 – 568 – pescaj de trecere 2,00 m, lăţime şenal    60 m.
-       Dunăre  km. flv. 546+500 – 546 – pescaj de trecere 2,00 m, lăţime şenal  180 m.
-       Dunăre km. flv. 533+500 – 534  – pescaj de trecere 2,10 m, lăţime şenal  130 m.

-       Dunăre  km. flv. 523 – 523+500  - pescaj de trecere 2,10 m, lăţime şenal  100 m.
 
La punctul critic km.flv. 567 – 568 Zimnicea, navigaţia se desfăşoară cu restricţii în limita adâncimii la prag, în funcţie de fluctuaţiile zilnice ale cotelor apelor Dunării.

În acest punct critic se află draga refulantă 2969, asistată de un remorcher, pentru lucrări de dragare în scopul adâncirii şenalului.
Toate navele cu pescaj până în 2,00m fac ţuguri la praguri, amonte şi aval, cu una sau două unităţi maxim.
Navele care au pescaje mai mari, efectuează operaţiuni de alimbare de marfă la Turnu Măgurele, Svistov şi Zimnicea.
Motonavele de pasageri trec amonte / aval fărăprobleme.
Navigaţia este liberă pentru toate navele care au pescaje adecvate adâncimilor la praguri.
La locul de ancorare de la km.flv. 559-560, unde se formează / desfac convoiale după ţuguri, se află mai multe nave care stau la ancoră până se formează convoiul pentru marş.
Apar aglomerări de unităţi de nave în locurile unde navele fac ţuguri şi desfac / refac convoaiele.
Toate navele care fac ţuguri sunt în mişcare.
În prezent tranzitează zona un număr de 11 convoaie, total nave cu unităţi – 54.
Situaţia navigaţiei este monitorizată continuu de către Căpităniile de port Turnu Măgurele şi Zimnicea.
 
•       În zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Galaţi, situaţia punctelor critice pe Dunăre şi braţele secundare este următoarea:
 
 Nr.
Crt.
Punct critic Mm / Km Jurisdicţie
Căpitănie/Oficiu
Adancime şenal ( m ) Lăţime şenal
 
  1.  
Prut amonte 72+1000-74 Galaţi 7,58 75 m
  1.  
Galaţi ( Siret aval) 153 -155 Galaţi 10,02 180 m
  1.  
Dunărea Veche 190 - 191 Brăila 3,14 80 m
  1.  
Gropeni 195 - 197 Brăila 2,94 100 m
  1.  
Giurgeni  Pod 238,70 -240 Hârşova 3,34 100 m
  1.  
Giurgeni-
Vadu Oii
242-245 Hârşova 3,79 100 m
  1.  
Hârşova 250-252 Hârşova 4,24 120 m
  1.  
Albăneşti 275-276 Hârşova 2,58 120 m
  1.  
Capidava 279-281 Hârşova 2,28 180 m
  1.  
Burduşani 21 -24 -Br.Borcea Hârşova 3,12 160 m
  1.  
Piatra Frecăţei 62 – 63 - Br. Măcin Măcin 1,71 80 m
  1.  
Bedeloiu 42 – 43 -Br. Măcin Măcin 1,41 60 m
  1.  
Carcaliu 25 -26-
Br. Măcin
Măcin 3,21 80 m

 
Nu sunt nave în staţionare la praguri datorită apelor mici, în zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Galaţi.
 
 
 
•       În raza de jurisdictie a Capitaniei Zonale Tulcea navigaţia pe caile navigabile se desfăşoară fără probleme privind adâncimile minime.
 
•       În zona de jurisdicţie a Căpităniei Zonale Constanţa, la punctul critic Cernavodă, la km.flv.292, pescajul de trecere în siguranţă este 2,40 m, iar şenalul navigabil are o lăţime de 80 m.
Nu sunt nave în aşteptare.
 
Şenalul navigabil nu este blocat pe niciun sector al Dunării.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Bulgaria şi România vor colabora pentru a asigura navigaţia pe Dunăre

13 Jul 2022 1004

Portul Tulcea în perioada 1940-1948

22 Aug 2018 4501

Evoluţia Portului Tulcea în perioada 1878-1939 (galerie foto)

01 Aug 2018 3978

Dobrogea - File de istorie Pasagerul „Regele Carol I“. Partea I

11 Jan 2018 9858

ANR transmite situaţia navigaţiei pe Dunăre

11 Aug 2015 1901

ANR comunică situaţia navigaţiei pe Dunăre

07 Aug 2015 1876

Scădere alarmantă a debitului Dunării

29 Jul 2015 2798