Precizări UTI privind comunicatul Primăriei Municipiului Bucureşti din data de 30 decembrie 2018

Ca urmare a comunicatului de presă al Primăriei Municipiului Bucureşti publicat pe site-ul nostru în data de 30 decembrie 2018, compania UTI face următoarele precizări:

„La finalul anului 2018, după o perioadă în care blocajele din trafic accentuate de agitația sărbătorilor i-au scos din minți pe bucureșteni, iar diagramele anumitor semafoare au fost accesate ilegal, Primăria Capitalei aruncă vina pentru starea deplorabilă a infrastructurii de management al traficul către UTI, deși, de peste 12 luni, compania noastră nu mai este implicată în mentenanța sistemului de management al traficului din București. Printr-un comunicat de presă nesemnat, se insinuează că UTI este de vină pentru starea proastă a traficului.  

Fără îndoială, siguranța traficului este extrem de importantă și serioasă. Pentru aceasta există instituții și specialiști cu competențe necesare, care cunosc implicațiile unei programări conflictuale a culorii verde pentru pietoni și pentru vehicule. Investigațiile vor demonstra ceea ce s-a întâmplat de fapt și cine este autorul acestor intervenții la sistemul de trafic.
 
Respingem ferm orice alăturare a societății noastre cu situația deplorabilă în care se găsește acum traficul din Capitală și amintim că această înrăutățire a apărut după 2013, anul în care a expirat perioada de garanție a sistemului, asigurată de societatea noastră, sistem care la acea dată avea doar 96 de intersecții modernizate din totalul de 450.  
 
Conform contractelor de mentenanță încheiate cu UTI, pe care îi solicităm Primăriei Municipiului București să le facă publice, UTI nu a răspuns niciodată de mentenanța sau de starea tehnică a traseelor de cabluri, a camerelor tehnice, a alimentărilor cu energie electrică sau a dulapurilor cu echipamente amplasate în intersecții. Aceste părți din sistemul de trafic au fost întotdeauna în responsabilitatea directă a Administrației Străzilor București (ASB). Dintre toate aceste subsisteme, UTI a avut în mentenanță numai calculatoarele de trafic amplasate în dulapurile de echipamente ale ASB, camerele video din intersecții și echipamentele de comunicații.
 
Nici acele controlere (calculatoare de trafic) care au fost „hăckuite” nu au fost livrate de UTI, nu fac parte din intersecțiile modernizate de UTI, sunt echipamente foarte vechi care ar fi trebuit înlocuite în cadrul promisei „revoluții” și care nu au absolut niciun fel de protecție mecanică sau prin parolă, accesul putând fi făcut cu ușurință.
 
Reaua credință merge și mai departe atunci când PMB își asumă restrângerea cercului de „suspecți” doar la cei 8 tehnicieni ai PMB și ai UTI, menționând însă clar că cei ai PMB trebuie excluși, insinuând astfel voalat că adevărații „suspecți” sunt de la UTI, firma de la care PMB a preluat mentenanța.
 
Reaua credință prin omisiune poate fi ușor demonstrată însă prin faptul că cel puțin alte trei companii mai au expertiză tehnică pentru acest tip de echipament, companii care au lucrat ca subcontractori ai Administrației Străzilor București, pentru mentenanța acestor echipamente. 
 
Menționăm că predarea sistemului de către UTI s-a făcut în decembrie 2017, la finalizarea acordului cadru de mentenanță, iar în procesul verbal de predare primire nu s-a făcut nicio mențiune referitoare la starea precară a sistemului, PMB neridicând nicio obiecție.
 
UTI a făcut pe parcursul anilor zeci de sesizări/propuneri scrise de remediere accelerată și responsabilă a întregului sistem, propunând măsuri concrete în acest sens.
După expirarea contractului de garanție pentru primele 96 de intersecții modernizate și integrate în sistem, la finele anului 2013 (2009-2013, cei 5 ani cu „undă verde”, respectiv perioada în care am avut posibilitatea să ne organizăm un sistem de mentenanță foarte eficient), UTI nu a mai putut reacționa și remedia rapid defecțiunile sistemului. Contractele cadru de mentenanță pe care le-am mai avut pentru aproape toate intersecțiile din București în perioada 2015–2017 au fost simple contracte de intervenție și remediere la cererea Administrației Străzilor. Devizul oricărei reparații trebuia aprobat pentru fiecare defecțiune în parte, apoi trebuiau comandate materialele (PMB nu a fost de acord ca UTI să își facă un stoc de rezervă pentru a accelera intervențiile), apoi urma reparația efectivă. Acest ciclu dura între una și două luni, când, în mod normal, astfel de intervenții ar fi putut fi rezolvate în maxim 48 de ore.


 
Din informațiile pe care le deținem, singurele intersecții care au fost modernizate  în ultimi ani sunt intersecțiile de pe bulevardele Pantelimon, Liviu Rebreanu și Iuliu Maniu (36 de intersecții în total), în cadrul unor contracte de reabilitare a arterelor menționate, intersecții care au fost modernizate de către UTI până în decembrie 2017.
 

Având în vedere toate aspectele menționate mai sus, ne este greu să înțelegem care este motivația afirmațiilor PMB la adresa UTI, în lipsa unor argumente clare,cu atât mai mult cu cât nu am primit nicio sesizare oficială prin care să ni se reproșeze vreun aspect negativ în derularea contractelor cu PMB.

Răzvan Petrescu
Președinte al Consiliului de Administrație
UTI Grup“


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Nu exista articole asemanatoare.