Premieră Ziua Portului Constanța, la Parlamentul European. Memorandum, între porturile Constanța și Anaklia (galerie foto)



Pe 6 iunie 2018, la Parlamentul European, a avut loc, în premieră, Ziua Portului Constanța - Danube Transport Day, potrivit unui comunicat remis de CN APM SA.

Evenimentul, care a evidențiat rolul Portului Constanța și al Dunării, pentru economia europeană, a fost organizat de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, împreună cu Pro Danube International, cu sprijinul europarlamentarilor Claudia Țapardel, Ramona Mănescu și Dan Nica.

Tema manifestării a fost „Portul Constanța - hub multimodal pentru dezvoltarea regională și partener strategic al porturilor de pe Dunăre“ și a avut ca obiectiv sensibilizarea reprezentanților instituțiilor europene cu privire la potențialul economic al Dunării și al Portului Constanța, rolul crucial pe care îl joacă acestea în creșterea eficienței sistemului european de transport, prin încurajarea dezvoltării comerțului intercomunitar și a legăturii cu piețele din Asia.

Desfășurată în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Șova, Ziua Portului Constanța la Parlamentul European a reunit europarlamentari, factori de decizie din Comisia Europeană, din DG Move, reprezentanți ai operatorilor portuari și ai Pro Danube Internațional. Au mai fost prezenți oficiali din Ministerul Transporturilor, primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, președintele Constanța Port Business Association, Viorel Panait, directorul general adjunct al DG Move, Maja Bakran Marcich.
 
A fost evidențiat rolul Portului Constanța și al Dunării pentru economia europeană, alternativele eficiente pe care le oferă transportul pe Dunăre.
 Portul Constanța este, fără îndoială, unul dintre cele mai mai importante centre de distribuție a mărfurilor, poarta de intrare dinspre Orient și, în parteneriat cu Comisia Europeană, putem face din cel mai mare port românesc o poveste europeană de succes, a declarat europarlamentarul Ana Claudia Țapardel, în deschiderea evenimentului
 
Alături de alți reprezentanți ai României în Parlamentul European, a sprijinit inițiativele Portului Constanța și ale operatorilor portuari, legate de îmbunătățirea condițiilor de navigabilitate pe Dunăre și necesitatea dragajului pe sectorul bulgar.
Inițiativa a avut succes, iar la începutul acestei luni partenerii bulgari au început lucrările de dragaj, a precizat Ana Claudia Țapardel.
 
Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a evidențiat importanța majoră a Portului Constanța, în creșterea eficienței sistemului european de transport, precum și următorii pași care vor fi făcuți pentru dezvoltarea sectorului românesc al Dunării, un factor important al transportului intermodal.
 
Nicolae Dan Tivilichi, directorul general al CN APM SA, a evidențiat rolul Portului Constanța ca poartă de est a Europei, punctând importanța Dunării pentru Portul Constanța, precum și efectul pe care îl are fluviul în dezvoltarea economică regională.
 
Din cele 60 milioane tone de mărfuri operate anul trecut în Portul Constanța, 13 milioane tone au tranzitat Dunărea. Cantitatea ar putea atinge 20 milioane tone, în condiții mai bune de navigabilitate, dacă am folosi la adevăratul potențial această . În ciuda tuturor blocajelor de pe Dunăre, cauzate în principal de lipsa lucrărilor de dragaj pe sectorul bulgăresc, Portul Constanța rămâne hub intermodal de transport în regiune. Investițiile private din ultimii ani au fost concentrate pe noi spații de depozitare a cerealelor, dar nu numai, iar pentru următorii 5 ani sunt deja anunțate investiții private de peste 200 milioane euro. Acestea se adaugă investițiilor pe care CN Administrația Porturilor Maritime le are în derulare, atât din fonduri europene cât și din fonduri proprii, concentrate în special pe dezvoltarea infrastructurii navale, a declarat Nicolae Dan Tivilichi.
 

Viorel Panait, președintele Constanța Port Business Association, a prezentat cele mai noi și importante investiții private, precum și oportunitățile pe care le oferă Portul Constanța, dar și modul în care autoritățile europene ar putea sprijini eforturile companiilor private.
 
Manfred Seitz, secretar general al Pro Danube International, a evidențiat rolul pe care îl are Portul Constanța ca partener strategic pentru rețeaua de porturi dunărene.

 
Ideea generală susținută de cei prezenți s-a referit la faptul că Portul Constanța este legătura optimă între Europa și Asia, iar Dunărea trebuie folosită la adevăratul său potențial, având costuri reduse de transport. Dunărea reprezintă atât un punct de intrare în inima Europei, cât și un punct de referință de-a lungul mai multor axe strategice, afectarea navigabilităţii determinând consecințe grave asupra întregului sistem de transport european.
 
Memorandum între Portul Constanța și Portul Anaklia (Georgia)
 

În cadrul acestui eveniment s-a semnat un Memorandum între porturile Constanța și Anaklia (Georgia). Documentul descrie cadrul în care cele două porturi vor colabora pentru dezvoltarea traficului de mărfuri, prin revitalizarea conexiunilor directe între România și Georgia.
 
România și Georgia reprezintă o punte între Europa și Asia, prin intermediul Mării Negre, iar explorarea întregului potențial de cooperare între Portul Constanța și porturile georgiene reprezintă una dintre prioritățile CN APM SA Constanța, care a determinat noua strategie de promovare a Portului Constanța.
 
Noul port Anaklia, un proiect regional de anvergură, va avea o poziționare strategică, menită să atragă trafic suplimentar de mărfuri în regiunea Caucazului și a Asiei Centrale, contribuind la restaurarea vechiului Drum al Mătăsii. Având în vedere adâncimile de până la 16 metri de care va dispune, Portul Anaklia va așeza Georgia pe rutele serviciilor directe ale navelor portcontainer.

Sursa foto: CN APM SA

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Ce decizii au adoptat acționarii CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța?

15 Apr 2024 435

Tomis Marina Management a câștigat procesul pentru Portul Tomis Constanța! Judecătorii explică victoria (MOTIVARE+DOCUMENT)

14 Apr 2024 2248

Cumpărări directe Constanța CN APM SA. Lucrări de ignifugare a podului clădirii Gării Maritime (DOCUMENT)

13 Apr 2024 462

Pentru atingerea capacitatii de trafic de 11,5 milioane tone pe an Portul Medigida va fi modernizat și extins de CN ACN Constanța SA

11 Apr 2024 1162

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța evaluează parcelele de teren pentru închiriere

11 Apr 2024 393

Justiție Constanța Euro Audit Service SRL, obligată de instanță să achite CN APM Constanța cheltuielile de judecată

03 Apr 2024 506

Portul Constanța a cumpărat lapte praf. Vezi pentru ce sumă (DOCUMENTE)

27 Mar 2024 478

CN APM SA Constanța Contract pentru dragaj de investiții în porturile maritime. Ce valoare are (DOCUMENT)

24 Mar 2024 622

Cumpărări directe DSL Save Topleg SRL, din Caransebeș, va oferi CN APM Constanța SA servicii de legătorie a documentelor (DOCUMENT)

21 Mar 2024 451

Știri Portul Constanța CN APM cumpără consultanță pentru proiectul de extindere a drumului dintre Poarta 7 și podul nou de la Agigea, la intersecția cu drumul dintre Poarta 9 și Poarta 8 (DOCUMENT)

20 Mar 2024 557

Un teren de 10.000 mp și unul de 6.000 mp în atenția acționarilor Transfer de terenuri între CN APM Constanţa și Autoritatea Vamală Română

18 Mar 2024 815

Acționarii CN APM Constanța vor desemna membrii provizorii în Consiliul de Administraţie pe 25 aprilie

18 Mar 2024 467

Licitații Constanța CN APM SA achiziționează servicii de verificare, reparare și etalonare a aparatelor de măsură și control (DOCUMENT)

11 Mar 2024 500

Grup Servicii Petroliere Logistic SRL, controlată de omul de afaceri Gabriel Comănescu și Primăria Năvodari SRL au contestat decizia Tribunalului Constanța

07 Mar 2024 1197

Cererea formulată de CN APM Constanța, respinsă Decizia magistraților în procesul dintre Șantierul Naval Constanța SA, CN APM Constanța și Socep SA

05 Mar 2024 744