24 Feb, 2016 13:15
2578
Nicoleta NICOLAU
Guvernul României, prin Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic şi Cancelaria Premierului lansează o nouă campanie, menită să vină în sprijinul cetăţenilor.
„Comisia de tăiat hârtii”, o inițiativă de
debirocratizare a aparatului public prin preluarea în mod constant a sugestiilor de la societatea civilă.
Pentru că în România birocraţia a devenit o corvoadă obişnuită, premierul
Dacian Cioloş, alături de MCPDC se implică în campania de simplificare a birocraţiei. Pentru mulți a devenit, din păcate, o obișnuință să stea la trei cozi ca să plătească o singura taxa. Ori să obțină zeci de avize ca sa deschidă un singur chioșc.
„O hârtie mai puțin, un cetățean mai respectat. Campania noastră ascultă opiniile societății civile despre care ar fi formulare inutile cerute de către diferite autorități publice, validează aceste opinii prin consultare cu cetățenii și cere autorităților să simplifice furnizarea de servicii publice prin reducerea birocrației” susține
Violeta Alexandru, Ministrul pentru Consultare Publică și Dialog Civic
Platforma unde sugestiile cetăţenilor pentru reducerea birocraţiei este
http://maisimplu.gov.ro/
„Începând de azi vă așteptăm cu propuneri de simplificare a «hârtiilor» pe care vi le cere administrația publică. Ne puteți spune, prin intermediul platformei pe care am lansat-o:
http://maisimplu.gov.ro/ ce documente pot fi simplificate și cum“, este îndemnul premierului Dacian Cioloş pe pagina personală de Facebook.
„Avem deja identificate câteva lucruri simple care pot fi făcute pornind de la unele cazuri absurde care se perpetuează:
- Mamele trebuie să depună 3 dosare cu același tip de documente, indemnizație, alocație de stat, stimulent de reinserție. Aceste 3 dosare conțin același documente și trebuie să se plimbe cu hârtii în copie. Este un caz unde putem simplifica cu depunerea unui singur dosar
- Un șomer trebuie să plătească 30 de lei pentru ajutor de șomaj, aceste informații pot fi obținute de administrație fără ca șomerul să plătească astfel de taxe. Putem merge pe o simplă depunere a cererii iar administrațiile să obțină datele direct.
- Se eliberează 2 milioane de caziere judiciare in fiecare an. De multe ori pentru dosare care vizează aceeași instituție. Prin intermediul sistemelor informatice oamenii nu ar trebui să mai ia un cazier de la un ghișeu și să-l ducă la alt ghișeu.
Dacă ne veți împărtăși experiența dumneavoastră putem lucra împreună la debirocratizarea administrației publice, este ceea ce urmărim prin acest demers“, se mai arată pe pagina premierului României.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: