08 Nov, 2018 12:12
1416
”În urma transpunerii acestei directive, se va modifica fundamental modul de realizare a operațiunilor de plată și de accesare a informațiilor cu privire la conturi, iar clienții vor putea alege furnizori mai mici de servicii pentru toate nevoile lor financiare, ceea ce va genera o schimbare a preferințelor și a așteptărilor consumatorilor. Principalul avantaj al dezvoltării companiilor din domeniul fintech îl reprezintă intensificarea concurenţei în sectorul financiar şi scăderea comisioanelor.
API-urile pot fi folosite pe computere și smartphone-uri pentru a disemina, într-un mediu sigur, informații (precum prețuri și termeni/condiții ale produselor bancare), dar și istoricul tranzacțiilor (cu acordul clientului), pentru a permite accesul la comparații personalizate în ceea ce privește contul curent și alte servicii” - se mai arată în comunicatul citat.
”Analiza Autorităţii de Concurenţă a mai evidenţiat că mobilitatea scăzută a clienţilor afectează concurenţa în sectorul bancar. Consiliul Concurenţei a derulat, în perioada iunie – septembrie 2018, un sondaj privind percepția consumatorilor asupra serviciilor bancare de retail. Conform acestui sondaj, 56% dintre persoanele fizice, 74% PFA-urile şi 61% dintre IMM-urile participante, nu au schimbat niciodată banca principală. De asemenea, aproape jumătate dintre respondenţi (persoane fizice, PFA şi IMM-uri) consideră că toate ofertele băncilor sunt la fel. Sondajul a vizat trei categorii de clienți: persoane fizice (900 respondenți), persoane fizice autorizate (901 respondenți) și IMM-uri (902 respondenți) atât din mediul urban, cât și mediul rural[1]” - au mai transmis reprezentanții Consiliului Concurenței.
”Consiliul Concurenţei consideră că site-urile de comparare a ofertelor bancare pot conduce la stimularea concurenței între bănci/instituții financiare nebancare. Ca urmare, Autoritatea de Concurenţă recomandă stabilirea de către bănci/IFN-uri și site-urile de comparare a unui format de raportare a informațiilor referitoare la cele mai utilizate tipuri de produse și servicii bancare, care să permită preluarea automată a datelor și o informare corectă, precisă, și în timp real, a consumatorilor. De asemenea, este important să fie pus la punct un mecanism prin care site-urile de comparare să fie notificate cu privire la actualizarea ofertelor băncilor/IFN-urilor, astfel încât informațiile să fie preluate rapid și afișate prompt de site-urile de comparare în beneficiul consumatorilor.
Consiliul Concurenţei consideră că promovarea site-urilor de comparare a ofertelor poate fi realizată și cu sprijinul asociațiilor/organizațiilor de protecție a consumatorilor prin diverse forme (de ex: publicarea unui link care să direcționeze consumatorul către aceste site-uri pe site-ul acestor asociații)” - au mai transmis reprezentanții Consiliului Concurențăei.
”Concluziile Raportului privind piaţa serviciilor bancare de retail poate fi consultat pe pagina web a instituţiei, <http://www.consiliulconcurentei.ro> www.consiliulconcurentei.ro. Observaţiile sau punctele de vedere pot fi transmise prin e-mail la adresa <mailto:bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro> servicii@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la adresa: Consiliul Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1, București, cod poştal 013701, Oficiul Poştal 25, Ghişeul 1
Reamintim că Autoritatea de Concurență are în derulare două investigații pe piața serviciilor financiare, declanșate în anul 2017, când s-au derulat inspecții inopinate la sediile a 25 de bănci, Instituții Financiare Non-Bancare (IFN), societăți de leasing, asociații profesionale și patronale din domeniul serviciilor financiare, fiind cea mai amplă investigaţie a instituției” - se mai arată în comunicatul Consiliului Concurenței.
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: