Potrivit unui comunicat emis de
Constanța Port Business Association, apreciind importanța sectorului naval pentru economia
României și a
Dunării, în mod special, pentru funcționarea acestui sector de activitate cât și pentru dezvoltarea
portului Constanța, Constanța Port Business Association a sesizat în ultimii ani, problemele întâmpinate pe sectorul aflat în responsabilitatea autorităților bulgare, tuturor autorităților competente ale
Statului Român:
Guvernul României, Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Externe, Administrația Prezidențială, Comisia pentru Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților, Comisia pentru Transporturi și Energie a Senatului României și a solicitat acestor autorități implicarea urgentă, în vederea soluționării unei situații ce afectează întreaga economie a
României.
Numeroasele demersuri ale
Constanța Port Business Association privind problema neefectuării lucrărilor de dragaj pe
Dunăre, de către autoritățile bulgare, lucrări care să permită o navigabilitate în condiții normale, nu au fost doar la nivel național, ci și european, vizând atât europarlamentarii români, cât și principalii reprezentanți ai serviciului de transport al
Comisiei Europene.
Au fost astfel adresate scrisori și memorii europarlamentarilor
Ana – Claudia Țapardel, Corina Crețu, Marian Jean Marinescu, Dan Nica, dar și Violetei Bulc, – Commissoner for transport – DG Move, lui Henrik Hololei – Director General for Transport and Mobility – DG Move, Margrethe Vestager, cât și lui Johannes Laitenberger (DG Comp).
Toate aceste acțiuni au generat scrisoarea deschisă inițiată de europarlamentarul român
Ana-Claudia Țapardel, pentru a veni în sprijinul stakeholderilor români din sectorul de navigație maritim și fluvial, prin care europarlamentarii români semnatari și-au exprimat îngrijorarea cu privire la neefectuarea operațiunilor de dragaj de-a lungul părții navigabile a
Dunării dintre
România și Bulgaria.
Totodată, subiectul a fost reluat și dezbatut și în cadrul conferinței la nivel înalt „
Portul Constanța – hub multimodal pentru dezvoltare regională și partener strategic al porturilor dunărene”, desfășurată la
Bruxelles, la sediul
Parlamentului European, ocazie cu care s-a încercat conștientizarea reprezentanților instituțiilor europene privind potențialul economic și poziția favorabilă pe care
Portul Constanța le deține, având în vedere inclusiv conexiunea strategică a acestuia cu
coridorul de transport pan-european VII – Dunăre (coridor fluvial).
Ca urmare a acestor acțiuni, autoritățile bulgare au demarat lucrările de dragaj pe
Dunăre, conform angajamentelor asumate.
Totodată, în prezent, pe Dunăre se desfășoară lucrări de dragaj în punctele critice stabilite de
AFDJ Galați, astfel:
Pe sectorul românesc:
Rapide Transport are în lucru Lotul 1, de la Km 845 – km 610
Dunăre, la punctele critice stabilite de
AFDJ Galați. Sâmbătă, 30 iunie 2018, la punctul critic
Bechet, km 676+700 – km 677+600
Dunăre, lucrarea a fost finalizată, fiind realizat un canal de aprox. 120 m lățime, cu adâncimi în perimetrul de dragare de 3 m la cota 0 Bechet și pe tot canalul în medie 2,7- 2,8 m la cota 0 Bechet.
Pe sectorul bulgăresc:
Rapide Transport lucrează ca subcontractor pentru
Cosmos Shipping AD Varna, câștigătorul licitației organizate de
APPD.
Aceștia au lucrat la punctul critic
Vardim, km 545,000 to km 547,800
Dunăre, în perioada 02.06.2018 – 14.06.2018, unde au realizat cca. 100.000 mc și a rezultat un canal cu o lățime de cca. 70 m, cu adâncimi de aprox. 3 m la cota 0
Svishtov.
În data de 18.06.2018, aceștia au fost mutați la punctul critic
Belene, km 565,900 – km 563,900
Dunăre, unde vor realiza 146.000 mc. Pâna la data de 27.06.2018 au fost realizați 46.240 mc.
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: