Semnal de alarmă tras de Liga Navală Română pentru salvarea transporturilor navale și maritime. Ce se arată în rezoluția întocmită

Conferinţa Natională a Ligii Navale Române s-a desfăşurat la data de 23 iunie 2018, iar în cadrul acesteia au fost analizate mai multe subiecte.
 
Astfel, cu această ocazie a fost analizat impactul devastator pe care climatul politic, economic şi social din România ultimului deceniu l-a avut atât asupra sectorului transporturilor navale, maritime şi pe căi navigabile interioare cât şi asupra industriei portuare.
 
S-a constatat că România a ajuns, în 28 de ani, de la o tară armatoare, proprietară a 302 nave de transport maritim sub pavilion român, la zero nave sub pavilion naţional. De asemenea, în prezent România are înmatriculată sub pavilion cea mai numeroasă dar şi cea mai învechită flotă de transport pe căi navigabile interioare.
 
Potrivit rezoluţiei întocmite cu ocazia conferinţei, România avea, la 31 decembrie 2017, 13.429 ofiţeri maritimi, 5.374 de nebrevetaţi cu documente maritime valabile şi nu mai putin de 11.500 de navigatori pe căi navigabile interioare. De asemenea, Portul Constanta se află încă sub maximul istoric de 62.4 milioane de tone înregistrat cu 30 de ani în urmă, în 1988, perioadă în care majoritatea porturilor europene competitoare şi-au triplat volumele de trafi. Totodată, fluviul Dunărea se confruntă, în continuare, cu probleme de infrastructură a căii navigabile care fac imposibilă utilizarea acestei autostrăzi fluviale pe tot parcursul anului.
 
Având în vedere, lipsa de interes politic în domeniul transporturilor navale şi absenţa totală a acestui sector în cadrul politicilor şi strategiilor nationale de dezvoltare economico-sociale, — deprofesionalizarea, depersonalizarea şi lipsa de continuitate a resursei umane specializate in cadrul institutiilor administrative de resort care a dus la crearea unui cadru legislativ şi birocratic care blochează orice initiativă de dezvoltare, Conferinta Natională a Ligii Navale Române informează şi avertizează forurile politice, economice şi sociale că fără o strategie coerentă, realistă şi agreată de către toate părţile implicate în industria de transport naval, România navală riscă să nu mai existe.

Turismul nautic supravietuieşte doar datorită frumusetii naturale a Deltei Dunării, fiind inexistent in politica natională de dezvoltare a turismului.
 
Conferinta Natională a Ligii Navale Române consideră că lipsa de reactie institutională in ceea ce priveşte cele prezentate mai sus va avea efecte ireversibile asupra moştenirii navale, maritime, fluviale şi portuare a României şi va aduce grave atingeri modului de viată a unei părti importante a românilor.
 
Totodată, Conferinta Natională a Ligii Navale Române consideră irnperios necesară elaborarea unei strategii navale care să:
 
  • Aibă ca obiectiv principal transformarea României in lider regional al transporturilor navale (maritime şi fluviale)In zona Mării Negre;
  • Creeze conditii propice de atragere a navelor de transport maritim sub pavilion Român;
  • Mentină pozitia de rezervor de resursă umană inalt calificată pentru flota mondială;
  • Să transforme Dunărea în principala cale navigabilă de ape interioare din Europa de Est;
  • Creeze sustenabilitate volumelor de marfă atrase de porturile româneşti prin consolidarea traficului captiv şi atragerea, prin solutii fluente, a traficului de tranzit spre Europa Centrală.
 

 
Pentru a putea atinge aceste obiective, Conferinta Nationala a Ligii Navale Române propune crearea Comitetului Naţional pentru dezvoltarea transporturilor navale, organism de lucru format din reprezentanţii tuturor organizaţiilor şi institutiilor guvernamentale, industriale şi profesionale asociate transportului naval, care să coordoneze elaborarea unei strategii naţionale pe termen lung (RONAV 2030), să stabilească criteriile de monitorizare a implementării strategiei agreate şi să elaboreze un raport anual public asupra progresului procesului de implementare.
 
Prezenta Rezolutie a Conferintei Nationale a Ligii Navale Române va fi transmisă, spre informare şi analiză, Preşedintelui României, Prim-ministrului României, Ministrului Transporturilor, comisiilor de specialitate din Camera Deputatilor şi Senatul României.
 

Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Praful saharian este vizibil deasupra mării, la Constanța (FOTO+VIDEO)

28 Mar 2024 646

Știri Portul Constanța Verdict amânat pentru profitul din port! Fondul Proprietatea SA, în așteptare

28 Mar 2024 411

Drumurile intens circulate din Portul Constanța vor fi asfaltate

26 Mar 2024 385

Autoritatea Navală Română cumpără echipamente IT în valoare de peste o jumătate de milion de euro! Iată de la cine (DOCUMENT)

25 Mar 2024 660

Operator din Portul Constanța, amendat cu 60.000 lei, de Garda de Mediu Constanța. Iată pentru ce

25 Mar 2024 600

Marinar suspectat că ar fi sustras motorină de pe o macara plutitoare, aflată în Portul Constanța

24 Mar 2024 549

UPDATE Alertă noaptea trecută în Portul Constanța Sud-Agigea! Un marinar, decedat (GALERIE FOTO+VIDEO)

23 Mar 2024 2378

Convocator pentru Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor Societății Societății pentru data de 23 Aprilie 2024

22 Mar 2024 400

Captură impresionantă în Portul Constanța! Ce au găsit vameșii într-un container sosit din China pentru o societate din Ucraina

21 Mar 2024 510

Contract pentru îmbunătățirea conexiunii trimodale rutier - feroviar – naval din Portul Constanța. Ce valoare are

21 Mar 2024 421

Încălțăminte sport contrafăcută, descoperită în Portul Constanţa

21 Mar 2024 358

Știri Portul Constanța CN APM cumpără consultanță pentru proiectul de extindere a drumului dintre Poarta 7 și podul nou de la Agigea, la intersecția cu drumul dintre Poarta 9 și Poarta 8 (DOCUMENT)

20 Mar 2024 469

Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, partener al Muzeului de Istorie a Moldovei în cadrul expoziției „Lulele, imamele și tabachere. De la Kustenge la Iasbazar”

19 Mar 2024 433

SC Comvex SA anunță publicarea invitației de participare la procedura de achiziție celule de depozitare

19 Mar 2024 359

Justiție Constanța Wave House, Gas Port Oil și Gazzo Premium SRL, decizie în dosarul prin care se cere anularea autorizației de construire

18 Mar 2024 520