#Dobrogea Digitală: Gând pentru Dobrogea mea



 
Motto
“Eu nu cânt că știu cânta
Dar mi-e dragă țara mea.
Eu nu cânt că știu să cânt
Dar iubesc acest pământ.”
 
Dumnezeu a vrut ca eu să trăiesc într-unul dintre cele mai frumoase ținuturi ale României. Și tot Dumnezeu a vrut ca viața mea să se desfășoare în două orașe ale acestui ținut: Tulcea și Constanța. Așa am învățat să trăiesc, alături de oameni frumoși, harnici, talentați, înțelepți și plini de respect. Ce poate fi mai frumos decât să vezi cum membrii diferitelor etnii conlocuitoare mănâncă la aceeași masă și ciocnesc paharul cu vin de Niculițel și Murfatlar, în semn de prietenie și bună vecinătate? Ați mai văzut în alte părți deseori acest lucru?

Tot aici am învățat o lecție de istorie vie; să respecți și să fii respectat. Și fiindcă a venit vorba despre istorie, Dobrogea mea este tezaurul de limbă, cultură și religie, ce înfloresc nestingherit de mii de ani.

M-am născut la Tulcea și acolo merg deseori să aprind lumânări la mormintele familiei mele. M-am format și am profesat în Constanța, casa mea și a speranțelor mele și m-am întors de fiecare dată aici, din drumurile mele străine. Mă smeresc în fața înaintașilor care au creat Dobrogea modernă și m-am străduit să fac din idealurile mele, o realitate cu care să le fiu urmaș.

Cântecul meu este închinăciune și mulțumire pentru șansa de a fi fost un om al acestui pământ.

Dumnezeu să te ocrotescă, Dobrogea mea!
 
Despre autoare:

Muzicolog, profesor universitar la Facultatea de Arte din cadrul Universității Ovidius din Constanța, ambasador al artei înalte și profesioniste, soprana Florența Marinescu a întruchipat, de-a lungul anilor, cu emoție și autenticitate, personaje dragi iubitorilor de operă, în sute de concerte, recitaluri sau oratorii, interpretate peste tot în țară sau în lume - Tosca, Văduva Veselă, Lady Macbeth, Thais, Eliza din My Fair Lady, Santuzza în Cavalleria Rusticana, Prinţesa din Vânzătorul de păsări, Musette în Boema, Amelia în Bal Mascat, Abigaille în Nabucco, pentru a aminti doar câteva dintre rolurile sale memorabile.
Este de remarcat că, în anul 2003, când conducea Direcția Județeană pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național, Florența Marinescu a reușit, pe lângă alte zeci de proiecte cu impact universitar și academic, să obțină fonduri de la Ministerul Culturii, pentru reeditarea volumului "Dobrogea, 50 de ani de vieață românească "- lucrare de referință pentru istoria acestei provincii, apărută în 1928, cu prilejul semicentenarului revenirii Dobrogei la patria-mamă.
 

Citește și:

Interviu cu soprana Florența Marinescu „Dumnezeu e în toate, dar mai ales în artă”
 

Ti-a placut articolul?



Nume:

Email:

Comentariu*:

Din aceiași categorie

Cotidianul ZIUA de Constanța decernează, post-mortem, placheta „Meritul Dobrogean” bibliologului Ioan Popișteanu

Cotidianul ZIUA de Constanța decernează, post-mortem, placheta „Meritul Dobrogean” bibliologului Ioan Popișteanu

492
#Dobrogea Digitală: Un om dedicat cărţii

#Dobrogea Digitală: Un om dedicat cărţii

841
#Dobrogea Digitală: „Eu datorez cititului, literaturii, formarea mea ca om de ştiinţă”

#Dobrogea Digitală: „Eu datorez cititului, literaturii, formarea mea ca om de ştiinţă”

716
#Dobrogea Digitală: In Memoriam Ioan Popișteanu

#Dobrogea Digitală: In Memoriam Ioan Popișteanu

755
#Dobrogea Digitală: „Ținem să afirmăm dreptul nostru la existență”

#Dobrogea Digitală: „Ținem să afirmăm dreptul nostru la existență”

795
#Dobrogea Digitală : Isprăvile sectei „scopiților” din Dobrogea

#Dobrogea Digitală : Isprăvile sectei „scopiților” din Dobrogea

1117
#Dobrogea Digitală: „România se întoarce cu faţa la trecut şi întoarce spatele tineretului ei”

#Dobrogea Digitală: „România se întoarce cu faţa la trecut şi întoarce spatele tineretului ei”

801
#citește Dobrogea: Nasradin Hogea în Dobrogea tătarilor crimeeni

#citește Dobrogea: Nasradin Hogea în Dobrogea tătarilor crimeeni

1731
#Dobrogea Digitală: Piesă de teatru pentru sprijinirea calendarului îndreptat

#Dobrogea Digitală: Piesă de teatru pentru sprijinirea calendarului îndreptat

1222
#Dobrogea Digitală: „Prin Enescu nu mai vorbeşte un om, ci vorbeşte fluxul misterios al unei existenţe transcendente”

#Dobrogea Digitală: „Prin Enescu nu mai vorbeşte un om, ci vorbeşte fluxul misterios al unei existenţe transcendente”

995
#Dobrogea Digitală: Eugen Ionesco, singurul român membru al Academiei Franceze

#Dobrogea Digitală: Eugen Ionesco, singurul român membru al Academiei Franceze

1015
#Dobrogea Digitală: Ne putem educa pentru a fi „altfel”

#Dobrogea Digitală: Ne putem educa pentru a fi „altfel”

857
#Dobrogea Digitală: Dobrogea, „adevărata Mesopotamie românească”

#Dobrogea Digitală: Dobrogea, „adevărata Mesopotamie românească”

1176
Radio Constanţa – vocea inconfundabilă a presei audio de calitate

Radio Constanţa – vocea inconfundabilă a presei audio de calitate

784
#Dobrogea Digitală: In memoriam Vasile Cojocaru – „o viaţă ca o flacără pusă în slujba teatrului”

#Dobrogea Digitală: In memoriam Vasile Cojocaru – „o viaţă ca o flacără pusă în slujba teatrului”

1269
#Dobrogea Digitală: Istoriografie românească. Povestea cneazului grec devenit om de încredere al Sultanului Mahmud II

#Dobrogea Digitală: Istoriografie românească. Povestea cneazului grec devenit om de încredere al Sultanului Mahmud II

1014
#Dobrogea Digitală: „Lumea e aşa cum este şi ca dânsa suntem noi!”

#Dobrogea Digitală: „Lumea e aşa cum este şi ca dânsa suntem noi!”

851
#citeșteDobrogea: Fabrica de ciment din Medgidia

#citeșteDobrogea: Fabrica de ciment din Medgidia

1290
#Dobrogea Digitală: „Cartea didactică actuală devine inutilizabilă, căci mai mult rătăceşte mintea copilului”

#Dobrogea Digitală: „Cartea didactică actuală devine inutilizabilă, căci mai mult rătăceşte mintea copilului”

1464
#Dobrogea Digitală: „Destinul lui Edgar Poe se numeşte ghinion”

#Dobrogea Digitală: „Destinul lui Edgar Poe se numeşte ghinion”

896