#DobrogeaDigitală - „Metamorfoza unui vis”, de Anaid Tavitian: „Puterea de seducţie a marionetei”


Vineri, 31 ianuarie, la Teatrul de Copii şi Tineret „Căluţul de mare”, începând cu ora 11.30, are loc lansarea volumului „Aneta Forna Christu - Păpuşarul cu suflet de copil”, carte coordonată de teatrologul Anaid Tavitian.





În urmă cu aproape un deceniu, autoarea apărea pe piaţă cu o lucrare monografică despre Teatrul de păpuşi din Constanţa, Metamorfoza unui vis (prezentă în Biblioteca Digitală ZIUA de Constanţa), în care era prezent şi un subcapitol dedicat Anetei Forna Christu, actriţa-păpuşar care a împlinit de curând 80 de ani, rămânând un reper în istoria teatrului de animaţie românesc.


Iată ce portret îi făcea Anaid Tavitian, în volumul său din 2011, artistei căreia, de această data, îi dedică un întreg volum despre puterea de seducţie a marionetei:
 

„Aneta Forna-Christu este actriţa care, cu un talent cu totul şi cu totul ieşit din comun, cu suflet vibrant şi gândire profundă dăruieşte viaţă păpuşilor sale. Ea este creatoarea unei impresionante şi strălucitoare galerii de roluri, în care i-au fost admirate superbia mânuirii şi a interpretării, înaltul rafinament artistic. Este un interpret virtuoz al unor claviaturi de o fineţe chopiniană, care au strălucire şi au fost şlefuite cu mare minuţiozitate.

 

DESCARCĂ GRATUIT ÎN FORMAT PDF!

 

Prin creaţiile sale prezentate în cadrul festivalurilor internaţionale, pot spune că Aneta Forna Christu a fost un distins ambasador al teatrului românesc de animaţie. La multe dintre reuniunile de gen la care a luat parte, a fost considerată revelaţia festivalului. Perfecţiunea rolurilor ei se datorează, cred, în primul rând Sufletului cu care îşi însufleţeşte păpuşile.


Prin creaţiile sale a demonstrat că în teatrul de păpuşi posibilităţile de expresie sunt aproape nelimitate, fantezia creatoare dă cale libera oricărei încercări şi mai ales puterea de seducţie a marionetei. Cu o tehnică desăvârşită, într-o meserie unică, specială, aceea de artist mânuitor, Aneta Forna Christu şi-a pus fiecare creaţie sub semnul unei mari exigenţe. Fiecare rol al ei a însemnat ore de exerciţii inepuizabile, mult curaj, aplomb şi energie. Este artistul bolnav de perfecţiune, ce vrea mai mult, caută mai mult, nu se mulţumeşte cu puţin, se agită, se pune în priză, se «îmbolnăveşte» pentru lucrarea sa. Creator neliniştit, ştie să valorifice obstacolele, limitele…”



Alături de Anaid Tavitian şi Aneta Forna Christu, noua apariţie editorială va fi comentată de Corina Apostoleanu, Steliana Bajdechi, Constanţa Călinescu, Lică Gherghilescu, Tiberiu Roşu.


Citeşte şi:

„Păpuşa, prietena mea“ Aniversare. Aneta Forna Christu, la 80 de ani

 

Ti-a placut articolul?



Nume:

Email:

Comentariu*:

Din aceiași categorie

#DobrogeaDigitală: „Cu puţină bună-voinţă şi neglijind niţel intrigile şi cancanurile politice, se vor obţine rezultate frumoase”

#DobrogeaDigitală: „Cu puţină bună-voinţă şi neglijind niţel intrigile şi cancanurile politice, se vor obţine rezultate frumoase”

1427
Putem fi din nou spectatori, în sălile de teatru!

Putem fi din nou spectatori, în sălile de teatru!

1221
#DobrogeaDigitală: „Românizarea Deltei – rezultate nu tocmai mulțumitoare”

#DobrogeaDigitală: „Românizarea Deltei – rezultate nu tocmai mulțumitoare”

2082
Spiritualitatea tătarilor dobrogeni, într-o trilogie bilingvă, semnată de Ibram Nuredin

Spiritualitatea tătarilor dobrogeni, într-o trilogie bilingvă, semnată de Ibram Nuredin

2811
#DobrogeaDigitală: Scriitorul Paul Tutungiu, la 80 de ani

#DobrogeaDigitală: Scriitorul Paul Tutungiu, la 80 de ani

1834
#DobrogeaDigitală: „România fără Dobrogea e o casă fără ușă”

#DobrogeaDigitală: „România fără Dobrogea e o casă fără ușă”

2071
#DobrogeaDigitală: Adrian Rădulescu, cronicar al „magnificului Monument Triumfal”

#DobrogeaDigitală: Adrian Rădulescu, cronicar al „magnificului Monument Triumfal”

1908
#citeșteDobrogea: Tekirghiol - staţiune balneară şi climaterică în perioada interbelică

#citeșteDobrogea: Tekirghiol - staţiune balneară şi climaterică în perioada interbelică

1349
#DobrogeaAcademică: Gravuri vechi de 400 de ani, expuse la Biblioteca Academiei Române

#DobrogeaAcademică: Gravuri vechi de 400 de ani, expuse la Biblioteca Academiei Române

1553
#DobrogeaDigitală: „Şi de Paşte, ca şi de 1 Mai, în oraş a fost o nebunie!”

#DobrogeaDigitală: „Şi de Paşte, ca şi de 1 Mai, în oraş a fost o nebunie!”

3938
#DobrogeaDigitală: „Vă urăm ca această zi să devie începutul bunului trai şi al înfrăţirei între fiii aceleiaşi ţări!”

#DobrogeaDigitală: „Vă urăm ca această zi să devie începutul bunului trai şi al înfrăţirei între fiii aceleiaşi ţări!”

3571
#DobrogeaDigitală: „Sfânta Cruce”. „Cel ce nu-și ia crucea și nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine” (Matei 10,38)

#DobrogeaDigitală: „Sfânta Cruce”. „Cel ce nu-și ia crucea și nu-Mi urmează Mie nu este vrednic de Mine” (Matei 10,38)

3257
#DobrogeaAcademică: Unitatea limbii române în ținutul transdunărean, evidențiată într-un volum de referință

#DobrogeaAcademică: Unitatea limbii române în ținutul transdunărean, evidențiată într-un volum de referință

2440
#DobrogeaDigitală: „Lumina lumii”

#DobrogeaDigitală: „Lumina lumii”

1794
Ziua internațională a Dansului: „Ce lume! Ce lume! Ce lume!”

Ziua internațională a Dansului: „Ce lume! Ce lume! Ce lume!”

1186
#DobrogeaDigitală: „Urale entuziaste pentru Suverani!”

#DobrogeaDigitală: „Urale entuziaste pentru Suverani!”

1683
#citeșteDobrogea: Teatre şi grădini publice în Constanţa interbelică

#citeșteDobrogea: Teatre şi grădini publice în Constanţa interbelică

1461
#DobrogeaDigitală: „Numai intrigi prin cafenele și incriminațiuni reciproce...”

#DobrogeaDigitală: „Numai intrigi prin cafenele și incriminațiuni reciproce...”

1391
#DobrogeaDigitală: „Drumul cel mai scurt din Anglia spre Indii trece prin Constanţa”

#DobrogeaDigitală: „Drumul cel mai scurt din Anglia spre Indii trece prin Constanţa”

1828
#DobrogeaDigitală: Prefectul redactor de gazetă

#DobrogeaDigitală: Prefectul redactor de gazetă

1320