19 Jun, 2021 00:00
4323
„Fiu al lui Petre Grigorescu, originar din Sibiu şi primul inginer silvic în Dobrogea anului 1878, - Horia Grigorescu s'a născut în Constanta la 1896, Iunie 19. Studiile superioare şi le-a făcut la Universitatea din Bucureşt, unde şi-a luat licența în drept; iar după terminarea războiului de întregire a Neamului, trecu la Paris, unde obţinu diploma de doctor în drept, secţia politico-economică, în anul 1922. Înscris ca avocat în baroul din Capitală, se permută la 1924 în Constanta, unde a rămas până azi.
Fost deputat de Constanța în sesiunea 1927-28, fost prefect al aceluiaş județ până în 20 Martie 1934, Horia Grigorescu fu numit, la această dată, preşedinte al comisiei interimare a oraşului Constanța, iar în vara aceluiaş an fu ales de cetățeni ca primar al Municipiului lor.
În aceşti patru ani din urmă, oraşul Constanța a cunoscut un asemenea progres edilitar, cum niciodată nu l-a mai simţit în trecut, progres dobândit prin executarea unui program de lucru bine studiat, prin ordine gospodărească şi prin cinste în realizări. Drept aceea, ca recompensă pentru asemenea înalte însuşiri, cetățenii Constanței l-au reales ca primar, la 12 Iulie 1937, spre a desăvârşi opera începută şi a supraveghia şi mai departe ascensiunea edilitară a Municipiului lor [...]
Stațiunea balneo-climaterică Mamaia. Oraşul Constanța, fiind aşezat la Mare într'o poziție pitorească şi posedând spre Nord una dintre cele mai frumoase şi mai sănătoase plăji de pe întreg litoralul M. Negre, avea neapărată nevoie de instalațiuni moderne de băi, care să satisfacă gustul şi cerintele vremii şi să atragă cât mai mulți vizitatori, oferindu-le tot confortul occidental. Staţiunea Mamaia funcţiona într'un pavilion vechiu de scânduri, deoparte şi alta a că ruia se înşirau gherete primitive şi fără instalaţiuni necesare. Şi aci s'a procedat după un plan bine studiat. S'a început cu o nouă parcelare a plăjii, pe o lungime de peste 3 km, cuprinsă între Marea sărată şi lacul cu apă dulce al Mamaei; apoi, în locul pavilionului vechiu, s'a ridicat un măreț cazinou central, încadrat pe flancuri de câte 150 cabine şi instalaţiuni de băi după ultimele norme ale tehnicei moderne. Arhitect fiind d-I V. Ştefănescu, iar antreprenor d-l inginer A. Ioanovici, întreaga lucrare reprezintă expresia artei şi tehnicei pur româneşti. Stațiunea Mamaia ajunge astfel fără de rival pe tot litoralul M. Negre şi contribue, prin aspectul ei civilizat, la prestigiul oraşului şi țării întregi.”
Ti-a placut articolul?
Adauga un comentariu
Nume:
Email:
Comentariu*: