De maine, mai multe informatii pentru utilizatorii de telefonie - 13.05.2009

COMUNICAT DE PRESĂ
13.05.2009

De mâine, mai multe informaţii pentru utilizatorii de telefonie

Mâine, 14 mai, intră în vigoare decizia privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului. Astfel,  operatorii de telefonie au obligaţia de a-şi informa mai bine clienţii cu privire la serviciile oferite şi la tarifele practicate, iar aceştia din urmă vor putea lua o decizie corectă şi adecvată nevoilor proprii.
De mâine, toţi cei care vor intra în magazinele sau punctele de lucru proprii sau din reţelele de distribuţie ale partenerilor care oferă servicii de telefonie pe bază de abonament, vor putea citi pe un afiş expus în locuri uşor accesibile şi vizibile pentru public care sunt drepturile lor de informare în calitate de utilizatori ai serviciilor de telefonie. Totodată, ei vor fi informaţi cu privire la modalitatea de soluţionare a reclamaţiilor, care va fi detaliată într-un document înmânat la cerere sau la momentul încheierii contractului.
Personalul de vânzări al operatorilor trebuie să comunice clientului, verbal sau, dacă acesta solicită, în formă tipărită ori electronică, înainte de încheierea contractului, cel puţin următoarele informaţii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţială, precizând serviciile incluse – abonament lunar (numărul de minute/creditul inclus, dacă este cazul), extra-opţiuni, conectare/instalare, echipament terminal achiziţionat etc., după caz, cu toate taxele incluse; tarifele aplicabile pentru acces şi pentru apelurile naţionale, tarifele pentru apelurile efectuate în orele de vârf/în afara orelor de vârf (cu indicarea intervalelor orare corespunzătoare) şi condiţiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minimă a contractului, precum şi condiţiile de încetare a contractului înainte de termen şi penalităţile aplicabile, dacă este cazul.
Pe parcursul derulării contractului, utilizatorul final va avea dreptul de a solicita şi de a primi o factură detaliată, în care se vor regăsi informaţii referitoare cel puţin la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuităţile/ reducerile de care abonatul a beneficiat, lista completă a apelurilor efectuate şi recepţionate, durata acestora etc.
În cazul în care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar rezilierea sa ulterioară de către abonat presupune plata unor penalităţi, operatorii vor trebui să îşi informeze abonaţii prin intermediul facturii sau prin intermediul unui SMS despre data la care expiră contractul şi data-limită până la care abonatul poate cere să nu i se prelungească respectivul contract. Această informare trebuie transmisă abonatului cu minim 15 zile şi cu maxim 45 de zile înainte de expirarea contractului.
 „ANCOM există pentru a proteja utilizatorii de servicii de comunicaţii. Facem acest lucru, indirect, asigurând buna funcţionare şi concurenţa pe piaţa de comunicaţii, şi direct, prin decizii ca cea care intră acum în vigoare. Decizia privind informarea utilizatorilor este un pas important pentru siguranţa acestora, pentru ca orice persoană să ştie exact ce cumpără şi cât plăteşte pe piaţa serviciilor de telefonie. Demersurile ANCOM nu se opresc însă aici, vom avea grijă ca toate prevederile acestui act să fie respectate şi vom demara acţiuni de control pentru a ne asigura că utilizatorii primesc informaţiile de care au nevoie, într-o formă accesibilă şi care să le permită luarea unor decizii adecvate”, a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.
Mai multe detalii despre prevederile deciziei ANCOM cu privire la informarea utilizatorilor sunt disponibile pe site-ul Autorităţii, aici.

ANCOM este instituţia care stabileşte regulile pentru piaţa de comunicaţii din Romania si veghează la respectarea acestora. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitati www.ancom.org.ro.

Persoană de contact: Cătălina Dragomir, Şef Serviciul Media&Website, telefon 0372.845.417, email: catalina.dragomir@ancom.org.ro.


Ti-a placut articolul?




Nume:

Email:

Comentariu*:

Articole asemanatoare

Știri Portul Constanța Verdict amânat pentru profitul din port! Fondul Proprietatea SA, în așteptare

28 Mar 2024 211

Firme din Constanța Revocări, numiri și prelungiri de mandate ale administratorilor societății Telegondola Mamaia SRL!

21 Mar 2024 557

Acționarii Comcereal SA Tulcea, convocați în adunare generală ordinară. Pe odinea zi, aprobarea indemnizaţiilor membrilor Consiliului de Administraţie

20 Mar 2024 497

Un teren de 10.000 mp și unul de 6.000 mp în atenția acționarilor Transfer de terenuri între CN APM Constanţa și Autoritatea Vamală Română

18 Mar 2024 691

Acţionarii Model Constanța SA decid vânzarea unui teren situat la intrarea în zona peninsulară a municipiului Constanţa

18 Mar 2024 542

Convocare AGA Litoral SA Se aprobă oferta de cumpărare a unui teren intravilan şi a unei construcții situate în Mamaia, zona Club Castel

16 Mar 2024 530

Alianța Dreapta Unită solicită Avocatului Poporului să sesizeze CCR în legătură cu OUG privind comasarea alegerilor europarlamentare și locale

11 Mar 2024 481

Prelungire de mandat pentru unul dintre administratorii din CA-ul Administrației Canalelor Navigabile Constanța

05 Mar 2024 433

Afaceristul George Secărea obține la Tribunalul Constanța convocarea AGA pentru compania Q Seg West SA! Va fi numit un nou administrator (MINUTA)

29 Feb 2024 724

În ședința de Consiliu Local se aprobă bugetul pentru 2024 Mandatele administratorilor de la Termocentrale Constanța au fost prelungite!

28 Feb 2024 583

Firme Constanța Adunare Generală a Asociaților și modificări în contextul decesului unui asociat la Lex Trans SRL

27 Feb 2024 564

Firme Constanța Acționarii Damen Shipyards Mangalia SA, convocați în adunare generală. Ordinea de zi a ședinței, completată la cererea Damen Holding BV

26 Feb 2024 914

Firme Constanța Acționarii Șantierului Naval 2 Mai SA Mangalia, convocați să decidă bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2024

24 Feb 2024 713

Firme Constanța Acționarii Brise Grains SA, convocați în AGA și AGEA, vor decide desfiinţarea punctului de lucru din Bucureşti, Gara Herăstrău

22 Feb 2024 585

Firme Constanța Decizii luate de AGA Container Network Agency SRL

21 Feb 2024 640